Czym mały Francuz różni się od poprzednika? Zmieniono przód, który otrzymał duży grill. Tablica rejestracyjna znajduje się na dole, podkreślając kontury kratki wlotu powietrza o strukturze plastra miodu.
Osłona zderzaka ma boczne nawiewy, ozdobione kratką i podwójną listwą dekoracyjną. Charakterystyczny profil 107-ki to nie tylko inne osłony zderzaków, ale również nowe, siedmioramienne 14-calowe kołpaki. Klapa bagażnika z szybą z przyciemnianego szkła oddziela pionowe światła trójkątne od sferycznych.
We wnętrzu też są zmiany. Tapicerka może być teraz w kolorze zgodnym z nadwoziem lub mocno z nim kontrastującym. Do istniejących sześciu pastelowych kolorów nadwozia doszły dwa oryginalne: pomarańczowy manadaline i niebieski electra.
Koncepcja kabiny nawiązuje do kolorystyki zewnętrznej, ożywia i nadaje radośniejszego wyglądu. W prostym, funkcjonalnym wnętrzu zobaczymy siedzenia ze zintegrowanymi zagłówkami, podświetlany na pomarańczowo panel sterowania klimatyzacją oraz prędkościomierz, uzupełniony obrotomierzem
Dość krótkie nadwozie oferuje miejsce czterem osobom i bagażnik o pojemności 200 litrów. Tylne siedzenia można złożyć i mamy wówczas łącznie do dyspozycji 750 litrów przestrzeni bagażowej. Co istotne, w kabinie, dzięki lepszej izolacji akustycznej jest ciszej niż w poprzednim modelu.
Zwarta sylwetka auta o długości 3,43 metra, elektryczne wspomaganie kierownicy oraz zmniejszony do 9,46 metra promień skrętu sprawiają, że jest bardziej poręczne w mieście.
Silniki do Peugeota 107 pozostały właściwie bez zmian. Podstawowy to 3-cylindrowy, benzynowy o mocy 68 KM, uznany przez jurorów plebiscytu Engine of the Year za najlepszy w klasie poniżej 1 litra pojemności. Jest też 4-cylindrowy diesel 1.4 Hdi o mocy 55 KM.
Pierwszy, w cyklu mieszanym zużywa 4,5 litra benzyny, drugi 4,1 litra oleju napędowego na 100 km. Ale silniki są teraz przyjaźniejsze dla środowiska i emitują mniej CO2. Benzynowy tylko 106 g , diesel 109 g na każdy kilometr.
W ciągu trzech lat obecności na rynku Peugeot 107 sprzedał się w liczbie 322 tys. sztuk. Podobnie jak większość samochodów tej kategorii,pełni rolę drugiego auta w rodzinie, a o jego zakupie najczęściej decydują kobiety (69 proc.) W najtańszej wersji 1.0 Happy 3-drzwiowy Peugeot 107 kosztuje 32 500 zł.