IKEA otrzymała zgłoszenia od klientów informujące o przypadkach, gdy szklany klosz lampy sufitowej CALYPSO (nr artykułu w Polsce 200.324.15) spadł na podłogę. W trosce o bezpieczeństwo klientów, aby uniknąć podobnych wypadków, IKEA podjęła decyzję o wycofaniu lamp CALYPSO wyprodukowanych między 25. tygodniem 2016 roku a 44. tygodniem 2017 roku (oznaczonych datownikami od 1625 do 1744, gdzie dwie pierwsze cyfry oznaczają rok produkcji, a dwie ostatnie tydzień produkcji).
Wycofywane partie lamp CALYPSO trafiły do sprzedaży w sierpniu 2016 roku. IKEA apeluje do wszystkich klientów, którzy kupili lampę sufitową CALYPSO po 1 sierpnia 2016 roku, by na podstawie datownika sprawdzili, czy posiadany przez nich egzemplarz jest objęty akcją, a jeśli daty produkcji są zgodne z przedziałem podanym powyżej, zwrócili lampę do najbliższego sklepu IKEA, gdzie otrzymają nową lampę lub pełen zwrot kosztów zakupu. Dowód zakupu nie jest wymagany.
- Choć prawdopodobieństwo, że do tego dojdzie, jest niewielkie, IKEA nie zamierza niepotrzebnie ryzykować - tłumaczy Emilie Knoester, kierowniczka działu Oświetlenia i rozwiązań Home Smart w IKEA of Sweden. - Bezpieczeństwo klientów jest dla IKEA najważniejsze, dlatego w ramach działań zapobiegawczych zdecydowaliśmy się wycofać wadliwą partię - dodaje.
Pracuj u nas! - IKEA INDUSTRY ZBĄSZYNEK. WIDEO:
