Jak zwrócić bilet PKP, czyli kolejowy? Czy można oddać bilet PKP? Można. Wszystko jednak zależy od tego, czy kupiliśmy bilet w kasie, czy też przez internet.
Jak zwrócić bilet PKP kupiony przez internet?
By zwrócić bilet kolejowy PKP ICC kupiony przez internet, należy wejść w zakładkę "moje bilety" i przejść do zakładki "opłacone", a następnie wybrać polecenie "rezygnuj" i potwierdzić komunikat:
"Operacja ta jest nieodwracalna i nie powoduje automatycznego zwrotu należności. Czy chcesz dokonać rezygnacji?".
Jak zwrócić bilet PKP kupiony przez internet?
- W przypadku biletów, do których nie wystawiono faktur VAT, można skorzystać z opcji "zwrotu" - wówczas po potrąceniu odstępnego pieniądze są automatycznie zwracane na konto, z którego dokonano płatności.
- W przypadku biletów, do których wystawiono faktury VAT w formie elektronicznej, można użyć polecenia „Faktura kor.” w zakładce „Zwrócone bilety” i wydrukować fakturę korektę z zakładki „Faktura VAT”, następnie zaś podpisać ją i dostarczyć do PKP Intercity i wówczas nastąpi zwrot należności.
- W przypadku, biletów, do których wystawiono fakturę VAT bez faktury elektronicznej (Użytkownik nie wyraził zgody na otrzymywanie faktur elektronicznie), a także w przypadku, gdy w okresie między dokonaniem zapłaty, a rezygnacją z podróży dokonano zmiany nr konta bankowego, należy wystąpić do PKP Intercity z wnioskiem o zwrot należności.
Jak zwrócić bilet PKP w kasie?
Wystarczy na dowolnym dworcu kolejowym w kasie biletowej zwrócić ważny bilet. Pani w okienku potrąci jednak 10 procent jego wartości i o tyle mniej otrzymamy pieniędzy od kwoty, którą zapłaciliśmy za dany bilet. Z kolei jeśli chcemy kupić bilet na inny termin, to zwrot odbywa się bez potrącenia 10 procent.
Jak zwrócić bilet PKP? Czy bilet internetowy można zwrócić w kasie biletowej?
Nie. W wyznaczonych kasach biletowych (wskazanych na stronie internetowej www.intercity.pl) można złożyć jedynie wniosek o zwrot należności za niewykorzystany bilet internetowy.
Kiedy złożyć wniosek o zwrot za bilet PKP?
Wniosek dotyczący zwrotu należności za niewykorzystane bilety internetowe, należy złożyć nie później, niż przed upływem jednego roku od dnia wykonania przewozu, a gdy przewóz nie został wykonany - od dnia, kiedy miał być wykonany.
Ile trzeba czekać na zwrot?
Zwrot należności za częściowo lub całkowicie niewykorzystane bilety internetowe dokonywany jest niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od daty przyjęcia wniosku lub daty wpływu do jednego z wyznaczonych przez PKP Intercity punktów.
