Jak zwrócić bilet PKP? [PORADNIK] Jaki jest najprostszy sposób na to, żeby oddać bilet PKP? Czytajcie!

oprac. sauer, ow
Jak zwrócić bilet kolejowy - poradnik
Jak zwrócić bilet kolejowy - poradnik arc
Jak zwrócić bilet PKP kupiony przez internet? Czy bilet kolejowy w ogóle można oddać? Czy wystarczy pójść do kasy okienka czy trzeba spełnić jakieś określone wymagania? Podpowiadamy, jak w najprostszy sposób zwrócić bilet PKP kupiony przez internet oraz kupiony w kasie biletowej.

Jak zwrócić bilet PKP, czyli kolejowy? Czy można oddać bilet PKP? Można. Wszystko jednak zależy od tego, czy kupiliśmy bilet w kasie, czy też przez internet.

Jak zwrócić bilet PKP kupiony przez internet?

By zwrócić bilet kolejowy PKP ICC kupiony przez internet, należy wejść w zakładkę "moje bilety" i przejść do zakładki "opłacone", a następnie wybrać polecenie "rezygnuj" i potwierdzić komunikat:

"Operacja ta jest nieodwracalna i nie powoduje automatycznego zwrotu należności. Czy chcesz dokonać rezygnacji?".

Jak zwrócić bilet PKP kupiony przez internet?

  • W przypadku biletów, do których nie wystawiono faktur VAT, można skorzystać z opcji "zwrotu" - wówczas po potrąceniu odstępnego pieniądze są automatycznie zwracane na konto, z którego dokonano płatności.
  • W przypadku biletów, do których wystawiono faktury VAT w formie elektronicznej, można użyć polecenia „Faktura kor.” w zakładce „Zwrócone bilety” i wydrukować fakturę korektę z zakładki „Faktura VAT”, następnie zaś podpisać ją i dostarczyć do PKP Intercity i wówczas nastąpi zwrot należności.
  • W przypadku, biletów, do których wystawiono fakturę VAT bez faktury elektronicznej (Użytkownik nie wyraził zgody na otrzymywanie faktur elektronicznie), a także w przypadku, gdy w okresie między dokonaniem zapłaty, a rezygnacją z podróży dokonano zmiany nr konta bankowego, należy wystąpić do PKP Intercity z wnioskiem o zwrot należności.

Jak zwrócić bilet PKP w kasie?

Wystarczy na dowolnym dworcu kolejowym w kasie biletowej zwrócić ważny bilet. Pani w okienku potrąci jednak 10 procent jego wartości i o tyle mniej otrzymamy pieniędzy od kwoty, którą zapłaciliśmy za dany bilet. Z kolei jeśli chcemy kupić bilet na inny termin, to zwrot odbywa się bez potrącenia 10 procent.

Jak zwrócić bilet PKP? Czy bilet internetowy można zwrócić w kasie biletowej?

Nie. W wyznaczonych kasach biletowych (wskazanych na stronie internetowej www.intercity.pl) można złożyć jedynie wniosek o zwrot należności za niewykorzystany bilet internetowy.

Kiedy złożyć wniosek o zwrot za bilet PKP?

Wniosek dotyczący zwrotu należności za niewykorzystane bilety internetowe, należy złożyć nie później, niż przed upływem jednego roku od dnia wykonania przewozu, a gdy przewóz nie został wykonany - od dnia, kiedy miał być wykonany.

Ile trzeba czekać na zwrot?

Zwrot należności za częściowo lub całkowicie niewykorzystane bilety internetowe dokonywany jest niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od daty przyjęcia wniosku lub daty wpływu do jednego z wyznaczonych przez PKP Intercity punktów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 15

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
Anna
23 czerwca 2018, 22:14, Gosia:

Wczoraj kupiłam bilet na pociąg intercity (29 dni przed wyjazdem), dzisiaj go oddałam i pani w kasie potrąciła mi 15%. Super zarobek dla firmy PKP przez dobę ( 24 zł) W żadnym banku pieniądze tak nie rosną!!!

No tak ale PKP też jest stratne bo zablokowała Pani miejsce proste chyba

M
Martuuunia
Zwrot i wymiana biletu kolejowego online jest równie prosta jak jego zakup. Wystarczy znać numer biletu kolejowego kupionego wcześniej przez internet, a następnie zgłosić chęc wymiany lub zwrotu przez formularz online https://www.europodroze.pl/zwroty-i-wymiany-biletow

Dotyczy to biletów na pociągi PKP Pendolini i Intercity kupionych online przez serwis www.europodroze.pl

Polecam
G
Gość
2015-06-30T16:54:14 02:00, Mirranda:

A ktoś może kupował on-line na przewozy regionalne, czy też da się zwrócić?

da się, ale musisz złożyć wnioseczek

G
Gość
2016-08-16T13:10:53 02:00, look:

Proste pytanie, jak zwrócić niewykorzystany bilet kupiony w kasie po terminie wyjazdu.

Bilet miałem kupiony na dzień 14.80.2016 ale nie pojechałem tego dnia, nie miałem też możliwości zwrotu przed godziną odjazdu. To co w takim przypadku bilet do kosza ??.

można wnioskować o zwrot kwoty za niewykorzystanie biletu za przejazd, oczywiście po potrąceniu odpowiedniego procencika;) rozpatrzenie trwa do 30 dni

j
ja
kompletny patałach. nie wspominając, że serwis jest nieczynny kilkadziesiat minut kazdego dnia. nie ma tez mozliwosci sprawdzic ktore bilety internetowe zostaly wykorzystane (skasowane)
G
Gosia
Wczoraj kupiłam bilet na pociąg intercity (29 dni przed wyjazdem), dzisiaj go oddałam i pani w kasie potrąciła mi 15%. Super zarobek dla firmy PKP przez dobę ( 24 zł) W żadnym banku pieniądze tak nie rosną!!!
M
Marek Wróblewski
W dniu dzisiejszym zwracałem nie wykorzystane bilety relacji Zakopane -Ciechanów w kasie na dworcu w Ciechanowie ,nie wiem dlaczego mi potracono 15% a nie 10%
l
look
Proste pytanie, jak zwrócić niewykorzystany bilet kupiony w kasie po terminie wyjazdu.
Bilet miałem kupiony na dzień 14.80.2016 ale nie pojechałem tego dnia, nie miałem też możliwości zwrotu przed godziną odjazdu. To co w takim przypadku bilet do kosza ??.
E
Edyta
Ja też czekam już ponad DWA miesiące na zwrot pieniędzy za niewykorzystany bilet... paranoja
A
Anka
"Operacja ta jest nieodwracalna i nie powoduje automatycznego zwrotu należności. reklama

Co w tym kontekście oznacza automatycznie? Natychmiastowo?

Kto projektował interfejs?
s
sw
czekam juz 2 miesiące na zwrot to skandal
d
domka
dlaczego na stronie PKP nie ma takiej instrukcji ? . skandal
O
Oxa
da się, ale potrącają sobie kilka %
M
Mirranda
A ktoś może kupował on-line na przewozy regionalne, czy też da się zwrócić?
b
borzez internet się nie da
A jak zmienić datę zakupionego biletu ?
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na i.pl Portal i.pl