Kolizja promu Wawel w gdańskim porcie. Na pokładzie było około 150 osób. Wszyscy są bezpieczni

Krzysztof Dunaj
mat. Polferries | polferries.pl
W sobotę 21.01., około godziny 12:30, w porcie w Gdańsku podczas manewrów portowych doszło do kolizji promu Wawel. - Nikomu z naszych pasażerów nic się nie stało. Wszyscy pasażerowie bezpiecznie opuścili pokład - poinformował w rozmowie z "Dziennikiem Bałtyckim" rzecznik prasowy Polferries (właściciela promu), Michał Arciszewski.

Kolizja promu Wawel - Gdańsk, 21.01.2023 r.

W wyniku zdarzenia uszkodzone zostało poszycie kadłuba.

- Czekamy teraz na raport przygotowywany przez kapitana promu. Na podstawie tego raportu będziemy oceniali i wyciągali pewne wnioski oraz oceniali okoliczności przyczyny tego zdarzenia - przekazał Michał Arciszewski.

Rzecznik prasowy Polferries przekazał również, że ładunki znajdujące się na promie na pokładach samochodowych nie zostały uszkodzone.

- Nikomu z naszych pasażerów nic się nie stało. Wszyscy pasażerowie bezpiecznie opuścili pokład. Tak samo, jeżeli chodzi o ładunki znajdujące się na naszym promie na pokładach samochodowych. One również bezpiecznie opuściły nasz prom i z pewnością są już na lądzie. Sam prom jest unieruchomiony przynajmniej do wtorku [24.01.2023 r. - red.]. O ewentualnym przedłużeniu tego postoju będzie decydował armator - dodał Michał Arciszewski.

ZOBACZ TEŻ:

Sztorm na Bałtyku. Ostrzeżenie 2 stopnia wydał Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej

Prom Wawel - historia

Prom Wawel został zbudowany w 1980 roku w szwedzkiej stoczni w Malmö. Następnie przebudowany został w 1989 roku w stoczni w Bremerhaven (Niemcy). Prom może przewieźć jednorazowo 1 tys. pasażerów.

Parametry techniczno–eksploatacyjne:

  • Długość: 163,96 m,
  • Szerokość: 27,63 m,
  • Zanurzenie: 6,52 m,
  • Długość linii ładunkowej: 1490 m (310 samochodów osobowych i 50 samochodów ciężarowych),
  • Prędkość eksploatacyjna: 16,7 węzłów.

Motoryzacja

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
21 stycznia, 20:26, Nobody63:

Norweska firma żeglugowa zakazuje używania samochodów elektrycznych na swoich promach. Według analizy ryzyka zagrożenie pożarowe takich pojazdów jest zbyt duże. Z tego powodu niedawno zatonął liniowiec oceaniczny.

Zagrożenia dla statków związane z transportem samochodów elektrycznych (EV) były przedmiotem dyskusji od czasu zatonięcia „Felicity Ace” u wybrzeży Azorów w Portugalii w lutym ubiegłego roku

. Pojazdy elektryczne na pokładzie zapaliły się. Pożaru nie udało się ugasić. W końcu zatonął kolosalny statek z tysiącami samochodów elektrycznych, w tym „zielonymi” pojazdami Porsche i Bentley.

https://rairfoundation-com.translate.goog/fire-hazard-norweigen-shipping-company-first-to-ban-electric-cars-on-ferries/?_x_tr_sl=en

Poprawności politycznej (która z ekologią ma niewiele wspólnego) nie zmienisz.

N
Nobody63
21 stycznia, 20:26, Nobody63:

Norweska firma żeglugowa zakazuje używania samochodów elektrycznych na swoich promach. Według analizy ryzyka zagrożenie pożarowe takich pojazdów jest zbyt duże. Z tego powodu niedawno zatonął liniowiec oceaniczny.

Zagrożenia dla statków związane z transportem samochodów elektrycznych (EV) były przedmiotem dyskusji od czasu zatonięcia „Felicity Ace” u wybrzeży Azorów w Portugalii w lutym ubiegłego roku

. Pojazdy elektryczne na pokładzie zapaliły się. Pożaru nie udało się ugasić. W końcu zatonął kolosalny statek z tysiącami samochodów elektrycznych, w tym „zielonymi” pojazdami Porsche i Bentley.

https://rairfoundation-com.translate.goog/fire-hazard-norweigen-shipping-company-first-to-ban-electric-cars-on-ferries/?_x_tr_sl=en

Więcej na

http://nie-wierze-nikomu.pl/index.php/aktualnosci/179-warto-poczytac-15-30-styczen-2023

N
Nobody63
Norweska firma żeglugowa zakazuje używania samochodów elektrycznych na swoich promach. Według analizy ryzyka zagrożenie pożarowe takich pojazdów jest zbyt duże. Z tego powodu niedawno zatonął liniowiec oceaniczny.

Zagrożenia dla statków związane z transportem samochodów elektrycznych (EV) były przedmiotem dyskusji od czasu zatonięcia „Felicity Ace” u wybrzeży Azorów w Portugalii w lutym ubiegłego roku

. Pojazdy elektryczne na pokładzie zapaliły się. Pożaru nie udało się ugasić. W końcu zatonął kolosalny statek z tysiącami samochodów elektrycznych, w tym „zielonymi” pojazdami Porsche i Bentley.

https://rairfoundation-com.translate.goog/fire-hazard-norweigen-shipping-company-first-to-ban-electric-cars-on-ferries/?_x_tr_sl=en
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Papież zaapelował do pojednania tam, gdzie toczą się wojny. Pozdrowił też uczniów

Papież zaapelował do pojednania tam, gdzie toczą się wojny. Pozdrowił też uczniów

W.Kosiniak-Kamysz: Zawsze młodzi ludzie głosują przeciwko obecnej władzy

ROZMOWA
W.Kosiniak-Kamysz: Zawsze młodzi ludzie głosują przeciwko obecnej władzy

Wróć na i.pl Portal i.pl