Kolizja promu Wawel w gdańskim porcie. Na pokładzie było około 150 osób. Wszyscy są bezpieczni

Krzysztof Dunaj
Krzysztof Dunaj
mat. Polferries | polferries.pl
W sobotę 21.01., około godziny 12:30, w porcie w Gdańsku podczas manewrów portowych doszło do kolizji promu Wawel. - Nikomu z naszych pasażerów nic się nie stało. Wszyscy pasażerowie bezpiecznie opuścili pokład - poinformował w rozmowie z "Dziennikiem Bałtyckim" rzecznik prasowy Polferries (właściciela promu), Michał Arciszewski.

Kolizja promu Wawel - Gdańsk, 21.01.2023 r.

W wyniku zdarzenia uszkodzone zostało poszycie kadłuba.

- Czekamy teraz na raport przygotowywany przez kapitana promu. Na podstawie tego raportu będziemy oceniali i wyciągali pewne wnioski oraz oceniali okoliczności przyczyny tego zdarzenia - przekazał Michał Arciszewski.

Rzecznik prasowy Polferries przekazał również, że ładunki znajdujące się na promie na pokładach samochodowych nie zostały uszkodzone.

- Nikomu z naszych pasażerów nic się nie stało. Wszyscy pasażerowie bezpiecznie opuścili pokład. Tak samo, jeżeli chodzi o ładunki znajdujące się na naszym promie na pokładach samochodowych. One również bezpiecznie opuściły nasz prom i z pewnością są już na lądzie. Sam prom jest unieruchomiony przynajmniej do wtorku [24.01.2023 r. - red.]. O ewentualnym przedłużeniu tego postoju będzie decydował armator - dodał Michał Arciszewski.

ZOBACZ TEŻ:

Sztorm na Bałtyku. Ostrzeżenie 2 stopnia wydał Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej

Prom Wawel - historia

Prom Wawel został zbudowany w 1980 roku w szwedzkiej stoczni w Malmö. Następnie przebudowany został w 1989 roku w stoczni w Bremerhaven (Niemcy). Prom może przewieźć jednorazowo 1 tys. pasażerów.

Parametry techniczno–eksploatacyjne:

  • Długość: 163,96 m,
  • Szerokość: 27,63 m,
  • Zanurzenie: 6,52 m,
  • Długość linii ładunkowej: 1490 m (310 samochodów osobowych i 50 samochodów ciężarowych),
  • Prędkość eksploatacyjna: 16,7 węzłów.
od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Kolizja promu Wawel w gdańskim porcie. Na pokładzie było około 150 osób. Wszyscy są bezpieczni - Dziennik Bałtycki

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
21 stycznia, 20:26, Nobody63:

Norweska firma żeglugowa zakazuje używania samochodów elektrycznych na swoich promach. Według analizy ryzyka zagrożenie pożarowe takich pojazdów jest zbyt duże. Z tego powodu niedawno zatonął liniowiec oceaniczny.

Zagrożenia dla statków związane z transportem samochodów elektrycznych (EV) były przedmiotem dyskusji od czasu zatonięcia „Felicity Ace” u wybrzeży Azorów w Portugalii w lutym ubiegłego roku

. Pojazdy elektryczne na pokładzie zapaliły się. Pożaru nie udało się ugasić. W końcu zatonął kolosalny statek z tysiącami samochodów elektrycznych, w tym „zielonymi” pojazdami Porsche i Bentley.

https://rairfoundation-com.translate.goog/fire-hazard-norweigen-shipping-company-first-to-ban-electric-cars-on-ferries/?_x_tr_sl=en

Poprawności politycznej (która z ekologią ma niewiele wspólnego) nie zmienisz.

N
Nobody63
21 stycznia, 20:26, Nobody63:

Norweska firma żeglugowa zakazuje używania samochodów elektrycznych na swoich promach. Według analizy ryzyka zagrożenie pożarowe takich pojazdów jest zbyt duże. Z tego powodu niedawno zatonął liniowiec oceaniczny.

Zagrożenia dla statków związane z transportem samochodów elektrycznych (EV) były przedmiotem dyskusji od czasu zatonięcia „Felicity Ace” u wybrzeży Azorów w Portugalii w lutym ubiegłego roku

. Pojazdy elektryczne na pokładzie zapaliły się. Pożaru nie udało się ugasić. W końcu zatonął kolosalny statek z tysiącami samochodów elektrycznych, w tym „zielonymi” pojazdami Porsche i Bentley.

https://rairfoundation-com.translate.goog/fire-hazard-norweigen-shipping-company-first-to-ban-electric-cars-on-ferries/?_x_tr_sl=en

Więcej na

http://nie-wierze-nikomu.pl/index.php/aktualnosci/179-warto-poczytac-15-30-styczen-2023

N
Nobody63
Norweska firma żeglugowa zakazuje używania samochodów elektrycznych na swoich promach. Według analizy ryzyka zagrożenie pożarowe takich pojazdów jest zbyt duże. Z tego powodu niedawno zatonął liniowiec oceaniczny.

Zagrożenia dla statków związane z transportem samochodów elektrycznych (EV) były przedmiotem dyskusji od czasu zatonięcia „Felicity Ace” u wybrzeży Azorów w Portugalii w lutym ubiegłego roku

. Pojazdy elektryczne na pokładzie zapaliły się. Pożaru nie udało się ugasić. W końcu zatonął kolosalny statek z tysiącami samochodów elektrycznych, w tym „zielonymi” pojazdami Porsche i Bentley.

https://rairfoundation-com.translate.goog/fire-hazard-norweigen-shipping-company-first-to-ban-electric-cars-on-ferries/?_x_tr_sl=en
Wróć na i.pl Portal i.pl