– Fajnie mi się myśli w Chicago – wyznaje Monika Jac Jagaciak w rozmowie z „Vogue Polska”. Top modelka twierdzi, że odkąd tu mieszka podjęła więcej ważnych decyzji dotyczących swojej przyszłości niż w Nowym Jorku. W wietrznym mieście żyje się spokojniej, a Jac, która pracę w branży mody zaczęła w wieku 13 lat od kampanii Hermesa dobrze wie, co oznacza wyścig szczurów.
Monika Jagaciak podczas trwającej ponad dziesięć lat kariery pojawiała się na okładkach najbardziej liczących się magazynów mody, występowała w pokazach Alexandra McQueena, Versace i Diora. Pozowała przed obiektywem samej Annie Leibovitz. W rozmowie z "Vogue Polska" wyznała, że teraz szuka prawdy i podkreśliła niesmak do ułudy, potęgowanej dziś przez media społecznościowe.
Chicago jest domem dla prawie miliona Polaków. Mimo tego, że od lat mieszkają za oceanem, wciąż pamiętają o swoich korzeniach, a polskie tradycje przekazują dzieciom. Ekipa Vogue'a spotkała i sfotografowała m.in. politolożkę i absolwentkę Oxfordu Olę McLees, dyrektor zarządzającą Muzeum Polskiego w Ameryce Małgorzatę Kot oraz Bożenę Zweig, która zasiada w zarządzie chicagowskiej Orkiestry Symfonicznej im. Ignacego Paderewskiego.
Bohaterkami październikowego numeru zostały także modelki Mody Polskiej oraz projektant legendarnej polskiej marki, Jerzy Antkowiak. Modelki Antkowiaka to dziś wyjątkowe, piękne ale i silne kobiety. W sesji udział wzięły m.in. Anna Starak, Małgorzata Niemen, Elżbieta Grabacz i Bogna Sworowska.
Wystawę „Jerzy Antkowiak. Moda Polska” będzie można podziwiać od 6 października w Muzeum Włókiennictwa w Łodzi.
Co jeszcze w nowym numerze Vogue Polska?
- W sekcji autoportret znalazła się rozmowa Pawła Smoleńskiego z Leylą Elsanovą, która wraz z rodziną uciekła przed wojną z Groznego do Warszawy. W Polsce mieszka już 18 lat i pomaga innym uchodźcom stać się warszawiakami, a innym warszawiakom próbuję ułatwić współżycie z uchodźcami.
- Szefowa działu reportażu Vogue, Hanna Rydlewska rozmawia z Sokołem, czyli Wojtkiem Sosnowskim.
- Ewelina Dziewiela przygląda się nowym talentom w świecie mody oraz mikroinfluencerom, którzy mają coraz większy wpływ na to, co kupujemy.
- Anda Rottenberg odwiedza Agnieszkę Holland w jej położonym na malowniczych wrzosowiskach domu.
Październikowy numer Vogue Polska zadebiutuje na rynku 12 września. Premierze magazynu towarzyszyć będzie kampania oparta o specjalnie wyprodukowany w Chicago spot autorstwa Barta Pogody. Kolejny, listopadowy numer już 10 października.
Vogue Polska to dwudziesta trzecia edycja magazynu na całym świecie. Poza numerem wakacyjnym, lipcowo-sierpniowym, wszystkie pozostałe będą ukazywać się co miesiąc. Cena egzemplarzowa to 16,90 zł. Wydawcą Vogue Polska jest spółka Visteria założona przez Kasię Kulczyk.
Na czym polega fenomen "Vogue'a"?
Źródło:
TVN
POLECAMY: