Najlepsze używane samochody za 3-10 tysięcy [GALERIA]

Bartosz Gubernat
Za taką kwotę można kupić bardzo przyzwoitego Malucha, ale do zakupu trzeba podejść bardzo rozsądnie. W tej grupie priorytetem nie powinna być marka, ale stan techniczny auta. Lepiej kupić auto mniej renomowanego producenta, ale zadbane, niż samochód z dużym przebiegiem i wieloma usterkami, ale wyprodukowany przez jednego z czołowych producentów. Ponieważ za kwotę do 3 tys. zł trudno kupić przyzwoitego Volkswagena Polo czy Opla Corsę, radzimy rozejrzeć się za Fiatem Cinquecento, Seicento, Peugeotem 106 czy Daewoo Matizem. To samochody tanie w eksploatacji i mało awaryjne. Poziomem zużycia paliwa nie należy się sugerować, bo w tej klasie różnice pomiędzy poszczególnymi modelami są niewielkie. Kluczowym czynnikiem jest nadwozie wolne od poważnych ognisk korozji - naprawa będzie nieopłacalna. Zupełnie nie należy się natomiast przejmować drobnymi usterkami mechanicznymi czy blacharskimi. Używane części na szrocie uda się kupić za kilkadziesiąt złotych
Za taką kwotę można kupić bardzo przyzwoitego Malucha, ale do zakupu trzeba podejść bardzo rozsądnie. W tej grupie priorytetem nie powinna być marka, ale stan techniczny auta. Lepiej kupić auto mniej renomowanego producenta, ale zadbane, niż samochód z dużym przebiegiem i wieloma usterkami, ale wyprodukowany przez jednego z czołowych producentów. Ponieważ za kwotę do 3 tys. zł trudno kupić przyzwoitego Volkswagena Polo czy Opla Corsę, radzimy rozejrzeć się za Fiatem Cinquecento, Seicento, Peugeotem 106 czy Daewoo Matizem. To samochody tanie w eksploatacji i mało awaryjne. Poziomem zużycia paliwa nie należy się sugerować, bo w tej klasie różnice pomiędzy poszczególnymi modelami są niewielkie. Kluczowym czynnikiem jest nadwozie wolne od poważnych ognisk korozji - naprawa będzie nieopłacalna. Zupełnie nie należy się natomiast przejmować drobnymi usterkami mechanicznymi czy blacharskimi. Używane części na szrocie uda się kupić za kilkadziesiąt złotych
Na zakup auta nie trzeba przeznaczać fortuny. Tani w eksploatacji i wystarczająco wygodny samochód może kosztować 3-10 tys. zł. Prezentujemy najciekawsze modele.

Rynek samochodów używanych w Polsce jest bardzo bogaty. Na giełdach, w komisach oraz z prywatnych ogłoszeń można kupić praktycznie każdy samochód - z dowolnym przebiegiem, silnikiem czy stażem na drogach. Ostatnie doniesienia o planowanych zmianach w zakresie podatku akcyzowego sprawiły, że import przybrał wręcz na sile.

Jakie samochody sprowadzamy z za granicy
Media biły na alarm, że tak starych aut jeszcze nie sprowadzaliśmy. Instytut Samar podał, że średni wiek samochodów importowanych w grudniu 2016 r. wyniósł 12 lat, a najpopularniejsze były samochody z rocznika 2005. Wśród marek nieustannie prowadzi Volkswagen, który wyprzedza Opla, Audi, Forda i Renault. Strukturę importu potwierdzają trendy sprzedaży samochodów używanych na polskim rynku wtórnym. Wspólnie z mechanikiem samochodowym Stanisławem Płonką przeanalizowaliśmy ofertę pod kątem poszukiwań samochodów tanich w eksploatacji i mało awaryjnych - nie tylko biorąc pod uwagę auta z najpopularniejszych roczników czy ulubionych marek Polaków.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Najlepsze używane samochody za 3-10 tysięcy [GALERIA] - Motofakty

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
arol
Co za bajki i stereotypy. Proszę popatrzyć jak dbają stare dziadki o swe mniej popularne modele, felicja, lanos, opel astra 2. Wiadomo co było zrobione, a nie ściągnięty z zagranicy. Koszty napraw są ZNIKOME porównując do aut nowych lub "renomowanych" marek
a
arol
Felicja 1,3 z przebiegiem 100kkm (lub mniej) na łańcuszku za mniej niż 3tys zł
Lanos
Sporo sprzedają górnicy, którzy jeździli od święta a dbali.
B
Bodzio.
Kupiłem polo od Niemca za 200 euro i jeżdżę już 5 rok. Rdzy nie widać części oryginał ... Pewnie jeszcze przejeździe nie jeden egzemplarz z upchana elektroniką dla nygusow. Pozdrawiam.
r
ridikulus
3 tysiące za samochód... co wy promujecie! jak ma nie być wypadków w takich puszkach. nie mam nic przeciwko używanym samochodom, sam swój kupiłem w aaa auto, ale bez przesady - i za używany w dobrym stanie trochę pieniędzy trzeba dać. za tyle to jak tu już zostało napisane można dobry rower dostać.
500+
Artykuł dla beneficjentów 500+ :D
H
Hehe
Bo na skuter może nie wystarczyć, a na motocykl to już na pewno nie.
Jak się okazuje, można też kupić atrapę samochodu.
Sprowadzony w całości, lekarz nim jeździł do kościoła, Niemiec płakał, jak sprzedawał, bezwypadkowy, itd.
D
Dżon
Samochód kompaktowy do 3 tysięcy to powinien być polecany na złom i tylko tam. Koszty eksploatacji i bieżących napraw są większe wiec stan techniczny tych pojazdów jest wiadomy.
Wróć na i.pl Portal i.pl