Nowe BMW X3 xDrive 30e z dwoma silnikami [ZDJĘCIA]

Jakub Oworuszko
Jakub Oworuszko
BMW X3 xDrive 30e
BMW X3 xDrive 30e mat. prasowe
BMW X3 xDrive30e to SAV z dwoma silnikami – benzynowym i elektrycznym. Auto jest niezwykle uniwersalne i praktyczne, zapewnia komfort podróżowania zarówno w mieście jak i w długiej trasie, pomieści pięcioosobową rodzinę i sporo bagaży, ale sprawdzi się też w codziennych dojazdach do pracy.

Samochody elektryczne są przyszłością motoryzacji. Nie wszyscy są jednak pozytywnie nastawieni do tej wizji. Odstraszają choćby ceny elektryków, ich stosunkowo niewielki zasięg i brak rozbudowanej sieci punktów szybkiego ładowania. Dopóki e-auta nie staną się powszechne, a niezbędna infrastruktura nie zostanie rozbudowana, dobrą alternatywą mogą być auta hybrydowe z dwoma silnikami – spalinowym i elektrycznym. W swojej ofercie ma je od lat kilka marek, wśród nich jest BMW (seria iPerformance, modele BMW plug-in hybrid).

Ofertę samochodów hybrydowych BMW uzupełnia najnowsze X3. Z zewnątrz auto niczym się nie różni od standardowego X3 – jedynie na nadkolu posiada klapkę zasłaniającą wtyczkę do ładowania elektrycznego, a na klapie bagażnika oznaczenie 30e.

Hybrydowe X3 przejedzie na silniku elektrycznym ponad 40 kilometrów. Może wydawać się, że to niewiele, jednak biorąc pod uwagę codzienne dojazdy do pracy czy do sklepu, spokojnie wystarczy. Jeśli każdej nocy podłączymy X3 do domowego gniazdka na siedem godzin, to możemy w ogóle zapomnieć o istnieniu stacji benzynowych.

Jazda na silniku elektrycznym jest przede wszystkim ekologiczna, ale i bezdźwięczna i tym samym bardzo komfortowa, choć na początku trzeba się do tego przyzwyczaić.

Dwa silniki (drugi to czterocylindrowy silnik benzynowy o mocy 184 KM) generują w sumie aż 292 KM mocy, która jest przekazywana na wszystkie koła (xDrive) dzięki czemu spore auto przyspiesza do pierwszej setki w 6,2 sekundy. Auto w trybie sport szybko reaguje na nawet lekkie wciśnięcie pedału gazu, płynniejszą i spokojniejszą jazdę zapewni tryb comfort i eco pro.

W X3, podobnie jak w innych najnowszych modelach BMW, próżno szukać klasycznych zegarów, zastąpił je duży ekran, na którym oprócz prędkościomierza możemy zobaczyć mapę z nawigacją GPS czy ostrzeżenie o zbliżających się niebezpieczeństwach, np. oddalonej od maski o kilka metrów przeszkodzie. Kierowcę wspiera szereg systemów – czujników i kamer z których obraz jest wyświetlany na dużym, dotykowym ekranie multimedialnym pośrodku deski rozdzielczej Podróż może umilać m.in. zestaw HiFi Harman Kardon Surround Sound (w opcji za 3,6 tys. zł).

X3 to przestronne auto, z bagażnikiem o pojemności 450 litrów (transport walizek i większych przedmiotów ułatwi demontaż rolety). Jest bardzo praktyczne, wygodne na długie trasy (dużo miejsca dla pasażerów zarówno z przodu jak i z tyłu), ale i komfortowe w mieście – bez problemu można nim zaparkować na niewielkich miejscach postojowych np. przed marketami.

Ceny nowego BMW X3 xDrive 30e zaczynają się od 235 tys. zł. W przypadku modelu M Sport dopłata wynosi 25 tys. zł.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na i.pl Portal i.pl