W ramach współpracy wykorzystane może zostać nabrzeże, które jest budowane przez Grupę Azoty Polyolefins na potrzeby projektu Polimery Police. Budowa miałaby obejmować instalację składającą się z parku zbiorników typu kriogenicznego i ciśnieniowych. Dodatkowo powstanie infrastruktura przeładunkowa, która umożliwi obsługę transportu wodnego, drogowego i kolejowego. Terminal, który może powstać w Policach, ma umożliwić odbiór propanu dostarczanego drogą morską i butanu dostarczanego drogą kolejową lub drogową, a także dalszą jego dystrybucję, na potrzeby działalności prowadzonej przez Orlen Paliwa. Przy podpisaniu listu intencyjnego obecny był wojewoda Zbigniew Bogucki.
- Kontynuujemy kampanię inwestycyjną na Pomorzu Zachodnim. Podpisany dziś list intencyjny to dowód, że mimo koronakryzysu, wciąż działamy w kierunku rozwoju. Trzy polskie podmioty gospodarcze o europejskim zasięgu, powzięły za cel stworzenie inwestycji, która pozwoli na dynamiczny rozwój gospodarczy regionu i zapewni nowe miejsca pracy oraz wzmocni bezpieczeństwo energetyczne naszego kraju - chwalił Zbigniew Bogucki, wojewoda zachodniopomorski.
- Tereny Portu Morskiego Police mają ogromny potencjał biznesowy. Dla Grupy Azoty stanowią przede wszystkim niezawodne zaplecze transportowe, a w niedalekiej perspektywie będą również odgrywać istotną rolę w funkcjonowaniu Polimerów Police, największej inwestycji w polskim i europejskim przemyśle chemicznym. Jestem przekonany, że podpisany dziś list intencyjny otworzy przed każdym z sygnatariuszy nowe możliwości rozwoju biznesu, a infrastruktura wybudowana na potrzeby naszego projektu, będzie mogła zostać wykorzystana również przy okazji budowy terminala gazu płynnego Orlen Paliwa – powiedział Mariusz Grab, wiceprezes zarządu Grupy Azoty S.A., prezes zarządu Grupy Azoty Police.
Jakub Opara z Orlen Paliwa zaznaczył, że potencjalna inwestycja w terminal gazu płynnego, to szansa na dalszy dynamiczny rozwój dla całej Grupy Orlen.
- Projekt ma szansę zapewnić nam dostęp do globalnego rynku propanu, stwarzając warunki zakupowe porównywalne dla największych graczy na rynku europejskim. Perspektywa zakupu kilkukrotnie większych wolumenów produktu, w stosunku do obecnych możliwości, zagwarantowałaby spółce pozycję lidera w zakresie dystrybucji gazu płynnego na rynku krajowym. Dodatkowo stwarzałaby szansę poprawy warunków zakupowych oraz kosztów transportu. Nowe źródło zaopatrzenia w gaz płynny, to również istotne zwiększenie bezpieczeństwa energetycznego naszego kraju – mówi członek zarządu ds. logistyki Orlen Paliwa.
Andrzej Łuc podkreślał, że silny inwestor, to szansa na rozwój infrastrukturalny dla samego portu, który już teraz jest w krajowej czołówce pod względem wielkości przeładunków.
- Zarządy wszystkich portów zabiegają o wiarygodnych inwestorów, którzy realizując swoje cele biznesowe, równocześnie synergicznie wpływają na rozwój infrastrukturalny samego portu. Wybór Polic jako potencjalnej lokalizacji dla inwestycji Orlen Paliwa potwierdza tylko atrakcyjność i konkurencyjność naszego portu, czwartego w Polsce pod względem wielkości przeładunków - powiedział prezes zarządu spółki Zarząd Morskiego Portu Police.
Prace nad budową terminala będą mogły być prowadzone wyłącznie w zakresie, który nie ma wpływu na realizację inwestycji Polimery Police.
Bądź na bieżąco i obserwuj:
