ORLEN wspiera polskich sportowców. Jest z nimi na dobre i na złe

Materiał informacyjny ORLEN
ORLEN
ORLEN buduje długoterminowe i partnerskie relacje, oparte na wzajemnym zaufaniu i wsparciu, niezależnie od bieżących wyników sportowych. – Ze sportowcami jesteśmy na dobre i na złe, czego przykładem jest współpraca z mistrzynią Anitą Włodarczyk – mówił Michał Rutkowski, dyrektor Biura Sponsoringu Sportu ORLEN podczas XVII Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

ORLEN jest największym sponsorem polskiego sportu

ORLEN od wielu lat wspiera polskich sportowców, komitety i związki sportowe, a także międzynarodowe sportowe wydarzenia. Podczas panelu „Sport, marka, relacje” podczas XVII Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach dyrektor Biura Sponsoringu Sportu w ORLENIE podkreślił, że spółka jest największym sponsorem polskiego sportu. Charakterystyczne biało-czerwone logo z orłem można dostrzec podczas zawodów w Polsce i na świecie (np. Rajd Dakar).

ORLEN dzieli swoje projekty sponsoringowe na cztery kategorie: strategiczne, taktyczne, punktowe i lokalne. Projekty strategiczne mają na celu budowanie wizerunku i świadomości marki poza Polską.

– To są projekty, które wychodzą poza granice Polski budujące nasz wizerunek, bo mamy ambicje, żeby być marką międzynarodową z siedzibą w Polsce – powiedział Michał Rutkowski, dyrektor Biura Sponsoringu Sportu.

Budowa międzynarodowej marki opiera się m.in. na sponsorowaniu dużych międzynarodowych wydarzeń sportowych odbywających się w Polsce: Diamentowa Liga w lekkoatletyce, EuroBasket, Final Four Ligi Mistrzów w siatkówce oraz Puchar Świata w skokach narciarskich w Zakopanem. To pozwala dotrzeć do międzynarodowej publicznością.

ORLEN wspiera znanych polskich sportowców, których popularność wykracza poza granice kraju, takich jak wielokrotnego mistrza świata w żużlu Bartosza Zmarzlika oraz złotą medalistkę we wspinaczce sportowej na Igrzyskach Olimpijskich w Paryżu Aleksandrę Mirosław.

- Współpracujemy w myśl zasady: dumni po zwycięstwie, wierni po porażce – mówił Michał Rutkowski o budowanych relacjach ze sportowcami.

Najlepszym przykładem tego jest 16-letnia współpraca z Anitą Włodarczyk, trzykrotną mistrzynią olimpijską oraz czterokrotną rekordzistką świata, która w swojej karierze zmagała się też z kontuzjami i słabszą formą.

emisja bez ograniczeń wiekowych

Wsparcie dla wschodzących gwiazd sportu

Sportowy sponsoring to nie tylko budowa marki, ale także odpowiedzialność społeczna, czego domagają się sami klienci. Dlatego ORLEN kładzie bardzo duży nacisk na wspieranie sportu wśród dzieci i młodzieży, nie tylko we współpracy ze związkami sportowymi.

Firma posiada własne sportowe programy dla dzieci i młodzieży oraz inicjatywę "Sportowy ORLEN" ze 185 akademiami sportowymi w całej Polsce (poza piłką nożną, dla której istnieje oddzielny program "Piłkarska Przyszłość z ORLENEM"). Spółka jest również partnerem programu „Aktywna Szkoła” realizowanego przez Ministerstwo Sportu i Rekreacji.

Kolejnym obszarem działalności jest pomoc młodym talentom. Program "ORLEN Team 2030" ma na celu wspieranie przyszłych polskich olimpijczyków w przygotowaniach do igrzysk w Los Angeles, Brisbane i kolejnych. Stawia też na niszowe sporty. Przykładem jest wsparcie 14-letniego snookerzysty, mistrza świata juniorów, którego sukces dał mu medialny międzynarodowy rozgłos (w tym w mediach brytyjskich jak "The Sun" i "Daily Mail").

O tym, jak ważne jest wsparcie początkujących sportowców, świadczy sportowa kampania ORLENU, w której wystąpili popularni ambasadorowie marki jak Aleksandra Mirosław, Anita Włodarczyk czy Bartosz Kurek, ale głównymi bohaterami tej kampanii były dzieci.

Ważnym obszarem działalności jest również wsparcie sportowców z niepełnosprawnościami.

- Chcemy być marką różnorodną, inkluzywną i to jest dla nas bardzo ważny element z naszej strategii – podkreślił Michał Rutkowski.

Wszystkie działania mają nie tylko budować pozytywny wizerunek marki i wzmacniać jej społeczną odpowiedzialność, ale także generować emocje i medialny rozgłos, co przekłada się na wymierne korzyści marketingowe.

ORLEN dąży do tego, by sponsoring nie był jedynie formą reklamy, ale narzędziem do opowiadania inspirujących historii i budowania pozytywnych relacji ze społecznościami lokalnymi. Najlepszym tego przykładem jest outdoorowa kampania społeczna honorująca brązowe medalistki mistrzostw świata w Amp Futbolu. W 13 miastach zawisły billboardy z wizerunkiem reprezentantek wspieranych przez ORLEN, sponsora głównego reprezentacji.

- Wszystkie te billboardy były w pobliżu miejsca zamieszkania danej zawodniczki. Sponsoring ma być efektywny na poziomie ekwiwalentu reklamowego, ale powinien być też efektywny na poziomie historii, które za pomocą tego sponsoringu opowiadamy – podkreślał Michał Rutkowski.

Wideo
Wróć na i.pl Portal i.pl