Z kilkuset zgłoszeń jury wybrało nominowanych, a następnie zwycięzców w poszczególnych kategoriach. Najgorszą reklamą drukowaną może "poszczycić się" fundacja vide-crede (nominowana w dwóch kategoriach). Do Chamletów zakwalifikowały się dwa billboardy tej fundacji. Jeden przedstawia fiolkę tabletek z różańcem w środku. "Choroba cię bierze? Weź i módl się" - głosi napis.
W kategorii communication design ta sama fundacja także była jedną z nominowanych: "Patrzysz na wzory czy na pozory" - napisano na billboardzie, na którym widać twarz: w połowie Matki Teresy, w połowie mocno wymalowanej modelki.
W kategorii reklama telewizyjna zwyciężyła Uczelnia Korczaka. "Nie skończyłeś pouczyć się w domu? Żaden problem. Z Uczelnią Korczaka możesz pouczyć się w domu" - słyszymy, a na ekranie widzimy płomienne spojrzenia między... fryzjerem i jego klientką.
W kategorii reklama społeczno-polityczna: Marian Kowalski. Zwycięzcą kategorii reklama internetowa została firma Everal. "W majówkę ci nie wyszło? Nadchodzi Boże Ciało" - możemy przeczytać na reklamie. Są tam też czerwone stringi i buty na obcasie. Skojarzenia czysto erotyczne, a firma Everal zajmuje się organizacją imprez i konferencji. Jaki to ma związek ze sobą? Autor jeden raczy to wiedzieć...
Najgorszą reklamą communication design "poszczycić" może się Okręgowa Rada Adwokacka w Katowicach z billboardem, na którym widać sowę i podpis: "Wiemy. Nie skubiemy". Warto zaznaczyć, że to naprawdę rada adwokacka, a nie mała kancelaria.
Podobnie "pochwalić " się może Kraków, który ze swoim logo jako kandydat Zimowych Igrzysk Olimpijskich także był nominowany w jednej z kategorii. Oprócz Krakowa nie brakowało znanych marek, np. Biedronka, Dr Pepper czy Orange. W większości przypadków, szczególnie jeśli chodzi o mniejsze firmy, reklamy traciły na wartości przez skojarzenia erotyczne.
Od pięciu lat pracownicy Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego z prof. Michaelem Fleischerem i zaproszeni goście wybierali najgorsze reklamy roku. Oceniali billboardy, reklamy prasowe oraz spoty reklamowe.
Nagrodą co roku była statuetka ze zmiętą kartką szarego papieru.
Autorzy reklam raczej nie zjawiali się po jej odbiór, gdyż to dla nich antynagroda - podobnie jak Złote Maliny, które są przeciwieństwem Oscarów, przyznawane są najgorszym filmom i aktorom.
W tym roku do Chamletów napłynęło blisko 350 zgłoszeń. Dominowały materiały z kategorii druk, ale z racji wyborów, popularnością cieszyły się także przykłady z kategorii reklama społeczno-polityczna.
Była to już ostatnia edycja Chamletów. Dlaczego? - Organizując nasz jubileusz pięciolecia festiwalu najgorszych reklam, ciesząc się z Państwa uczestnictwa w dotychczasowych edycjach oraz wspierania naszej inicjatywy, postanowiliśmy równocześnie poprzestać na owym jubileuszu i rozpocząć edycję czegoś nowego, równie, jak mniemamy, ciekawego dla Państwa i dla nas - mówi prof. Michael Fleischer, pomysłodawca festiwalu.
Chamlety 2014 - nominowani i zwycięzcy:
Reklama drukowana:
1. Avanti- metale kolorowe
2. Borygo
3. Gredan
4. Pizza Taxi
5. Profi
6. Rogowski Development
7. Spa Nałęczów
8. Telewizja Republika
9. Fundacja Vide-crede - zwycięzca (w galerii są ich dwa bilbordy: jeden z różańcem w fiolce z tabletkami, jedną z twarzą Matki Teresy)
10. Warszawska Szkoła Reklamy
Reklama telewizyjna:
1. Danone Activia
2. Agito.pl
3. Amino
4. Bartek
5. Wędliny Bohun
6. IGOR Gorgonzola
7. LOB
8. Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie - zwycięzca
9. Smakowita Pajda
10. Super Express
Reklama społeczno-polityczna:
1. Wojciech Łaszkiewicz
2. Ewelina Siwik- Wójtowicz
3. Beata Kempa
4. Izabela Łukomska-Pyżalska
5. Joanna Senyszyn
6. Karol Karski
7. Marek Migalski
8. Marian Kowalski - zwycięzca
9. Marta Cywińska
10. Zofia Boratyńska
Reklama internetowa:
1. BingoSpa
2. Dr Pepper Polska
3. Everal - zwycięzca (czerwone gatki)
4. Futura Edukacja
5. La-mar.com.pl
6. NSZZ Solidarność Region Jeleniogórski
7. Orange
8. Festiwal Pyrkon
9. LFP Targi Instalacyjne
10. Zakłady uboju TG NoVa
Communication design:
1. Brutal
2. Miejska Biblioteka Publiczna w Morągu
3. Fundacja vide-crede
4. Browar Zamkowe
5. Adwokatura Katowice - zwycięzca (zielony bilbord z sową "wiemy nie skubiemy")
6. Super Ruchacz
7. Kraków 2022
8. Logo dla Polski
9. Studio 3
10. IKKA Nowy Targ
Zwycięzcy:
Reklama drukowana: Fundacja vide-crede
Reklama telewizyjna: Uczelnia Korczaka
Reklama społeczno-polityczna: Marian Kowalski
Reklama internetowa: Everal
Communication design: Adwokatura Katowice
