Nie musieli martwić się nieistniejącą wówczas ustawą o zamówieniach publicznych, skargami na warunki przetargu, protestami przegranych oferentów, bankowymi kredytami, nagłymi plajtami wykonawców i aneksami do dawno już podpisanych umów czyli tym wszystkim, co dziś skutecznie spowalnia budowę dróg w Polsce.
Do przebudowy lub zbudowania od postaw mieli natomiast ponad 283 kilometry dwupasmowej trasy, co nawet wedle dzisiejszych kryteriów jest gigantycznym wyzwaniem. Zadanie wykonali na niemal 3 miesiące przed wyznaczonym terminem, a oficjalnego otwarcia trasy dokonał 12 października 1976 r. Edward Gierek, premier Piotr Jaroszewicz i szef sił zbrojnych gen. Wojciech Jaruzelski. Jak szumnie zapowiadali partyjni przywódcy to miał być początek zakrojonego na wielką skalę programu budowy autostrad i dróg ekspresowych. Skończyło się na obietnicach. Autostrady nie powstały, ale "gierkówka" w kolejnych latach systematycznie się wydłużała, by w roku 1984 sięgnąć Katowic (jako trasa S86). Zaliczono do niej także "wiślankę" oraz odcinek trasy Katowice - Pszczyna - Bielsko Biała - Skoczow - Cieszyn.
*Plebiscyt Młoda Para 2012 ZOBACZ ZDJĘCIA KANDYDATÓW i ZAGŁOSUJ
*Budowa dworca w Katowicach: Hala, perony ZDJĘCIA i WIDEO
*Marsz Autonomii przeszedł przez Rybnik. Zobacz ZDJĘCIA
*Wielka Debata o Śląsku: Semka kontra Smolorz ZDJĘCIA i WIDEO