Po rosyjskiej agresji na Ukrainę wiele globalnych firm zawiesiło swoją działalność na terenie Federacji Rosyjskiej. Są jednak koncerny, sieci, które nie zdecydowały się na wyrażenie w ten sposób solidarności z zaatakowanym narodem ukraińskim. Wśród nich m.in. Leroy Merlin, Auchan, Danone czy Nestle.
Pozostanie w Rosji tych marek sprowadziło na nie falę krytyki i zapowiedzi bojkotu konsumenckiego. Jaka będzie skala tego zjawiska w Polsce? Odpowiedź na to pytanie może przynieść badanie przeprowadzone na Panelu Badawczym ARIADNA.
Respondentów zapytano, czy będą kupowali produkty w sklepach międzynarodowych sieci, które nie wycofały się z Rosji po wybuchu wojny z Ukrainą. Zdecydowana większość ankietowanych, bo aż 65 odpowiedziała na tak zadane pytanie twierdząco, z czego odpowiedź "zdecydowanie nie" wskazało 36 proc., zaś "raczej nie" 29 proc.
Bojkotu konsumenckiego nie planuje 16 proc. pytanych. 5 proc. z nich zapowiedziało, że "zdecydowanie" będzie w dalszym ciągu kupować produkty w tych sklepach, zaś "raczej" postąpi tak 11 proc. osób biorących udział w badaniu.
19 proc. zaznaczyło odpowiedź "trudno powiedzieć".
Badanie zostało przeprowadzone przez Research Partner na Panelu Badawczym ARIADNA w dniach 25-28.03.2022 r., na ogólnopolskiej próbie 1056 osób w wieku 18+, dobranej według reprezentacji w populacji Polaków dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania.
