Spielberg miał już napisać sześć odcinków serialu. W sumie ma ich powstać 10-12 w jednej serii. Odcinki będą krótkie - maksymalnie dziesięciominutowe. Wszystko po to, aby użytkownik smartfona mógł obejrzeć cały odcinek np. stojąc na przystanku, idąc po chodniku, stojąc w kolejce do Starbucksa czy jadąc w metrze.
Seria horrorów tylko na smartfona dostępna ma być od kwietnia 2020 roku w nowej aplikacji Quibi. Jej współtwórcą jest Jeffrey Katzenberg, który przez dziesięć lat prowadził wcześniej Walt Disney Studios, był też szefem zarządu Dreamworks. Jak pisze "The Times", marzeniem Katzenberga - oraz jego wspólniczki Meg Whitman, byłej szefowej HP - jest by aplikacja Quibi stała się "Netfliksem na smartfony". Wypromowaniu jej ma służyć właśnie seria horrorów "Spielberg po zmroku"
Dlaczego po zmroku? Specjalna funkcja w aplikacji sprawi, że filmy staną się dostępne tylko wtedy, kiedy smartfon przekaże, że zaszło słońce. A kiedy słońce wzejdzie, sygnał ze smartfona wyłączy możliwość oglądania tych filmów. Inżynierowie pracujący nad aplikacją już dostali polecenie, by zgrać możliwość wyświetlania filmu z zegarem i lokalizacją w smartfonie.
Według "The Hollywood Reporter" sam Steven Spielberg, który jest przyjacielem Katzenberga, powiedział, że ma "super przerażającą historię", ale dodał, że chce, by ludzie oglądali ją o północy. - To będzie straszna historia, a kiedy ludzie będą ją oglądać o północy, stanie się jeszcze straszniejsza - miał powiedzieć reżyser Katzenbergowi.
Według "The Tinesa", założyciele Quibi pozyslkali już miliard dolarów na rozwój aplikacji, m.in. od takich firm, jak Disney, telewizji Fox czy ITV. Wraz z serią horrorów Spielberga ma powstać w sumie osiem superprodukcji na Quibi autorstwa topowych hollywoodzkich twórców. Ponadto ma powstać 26 "lżejszych" serii - donosi "The Hollywood Reporter". Każda z serii ma trwać w sumie około 2 godzin i być podzielona na 10-minutowe odcinki.
Gazeta dodaje, że abonament miesięczny w Quibi ma kosztować w Ameryce 4,99 dolarów z możliwością wyświetlania krótkich reklam oraz 7,99 dolarów bez reklam.
