Do zdarzenia doszło 25 grudnia. Tego dnia Santander przez pomyłkę przelał na 75 tysięcy kont 130 milionów funtów. Środki trafiły również do kont banków konkurencyjnych, co może wiązać się dla Santandera z problemami w odzyskaniu przelanych pieniędzy.
W cytowanym przez BBC oświadczeniu bank przeprosił, że z powodu problemów technicznych niektóre płatności klientów zostały „nieprawidłowo zduplikowane na kontach odbiorców”. Santander zapowiedział podjęcie współpracy z wieloma bankami w Wielkiej Brytanii w celu odzyskania środków.
Według brytyjskiego dziennika „The Times”, Santander podjął już takie rozmowy. Wśród banków do których trafiły środki mają być Barclays, HSBC, NatWest, Co-operative Bank i Virgin Money.
„Nie jest jednak jasne, jak banki zareagują w przypadku, gdy okaże się, że ich klienci już wydali te pieniądze” – czytamy na BBC.
Jeden z cytowanych przez stację anonimowych pracowników firmy będącej klientem banku przyznał, że błąd zrujnował mu święta Bożego Narodzenia. – Myślałem, że błędnie wypłaciłem setki tysięcy funtów – podkreślił i dodał, iż był przekonany że to jego błąd i będzie miał kłopoty w pracy.
