Wzrósł koszt produkcji wędlin

Sprawę nadzoruje Prokuratura Rejonowa Kraków – Prądnik Biały. Z jej ustaleń wynika, że 26 czerwca 2022 r. w Zabierzowie pod Krakowem doszło do zdarzenia, w którym pociągi relacji Wrocław – Kraków o nr 63101 oraz Przemyśl Główny – Wrocław o nr 3600 zostały dopuszczone do ruchu na jednym torze poruszając się w przeciwległych kierunkach.
Pociągi zatrzymały się 114 metrów od siebie
**
Z powodu reakcji dyżurnej ruchu kolejowego pociągi zostały w porę zatrzymane i znalazły się finalnie w odległości ok. 114 metrów od siebie.
Zdaniem prokuratury jest konieczność ustalenia, które z osób biorących udział w zdarzeniu dopuściły się uchybień oraz jakie były to uchybienia. Kluczowym jest, zdaniem śledczych, ustalenie, czy możliwe byłoby zatrzymanie się pociągów, gdyby dyżurna ruchu kolejowego nie wydała polecenia zatrzymania się jednemu z maszynistów.
Śledczy podają, że w celu ustalenia powyższych okoliczności konieczne jest zasięgnięcie opinii biegłego z zakresu bezpieczeństwa transportu kolejowego, który posiada wiadomości specjalne
Pytania do biegłego Wernera Kroka
Prokurator Agnieszka Wilczyńska, szefowa prokuratury Rejonowej Kraków Prądnik Biały informuje, że biegły z zakresu bezieczeństwa transportu kolejowego Werner Krok ma się wypowiedzieć odnośnie uchybień w zachowaniu dyżurnej ruchu kolejowego oraz maszynistów w czasie zdarzenia.
Powinien też udzielić odpowiedzi na szereg pytań: w jakiej odległości zatrzymałyby się pociągi i czy w ogóle byłoby to możliwe, przyjmując, iż nie doszłoby do ingerencji dyżurnej, a zatrzymanie miałoby być skutkiem obserwacji przedpola jazdy przez obu maszynistów, tj. od momentu wzajemnego zauważenia położenia pociągów przez maszynistów?
Hamowanie nagłe czy służbowe?
Prokuraturę interesuje wypowiedz biegłego, czy w sytuacji, o której mowa do skutecznego zatrzymania się pociągów konieczne byłoby wdrożenie przez obu maszynistów hamowania nagłego, czy też zwykłego (służbowego)? Ile wynosiłaby droga hamowania w omawianym stanie faktycznym dla każdej z wymienionych procedur hamowania?, czy zachowanie się dyżurnej ruchu kolejowego w szczególności w zakresie komunikacji pomiędzy maszynistami pociągów i wydawaniu poleceń w czasie zdarzenia było prawidłowe, a jeśli nie, to jakie konkretnie reguły postępowania zostały przez nią naruszone i jak powinno wyglądać modelowe zachowanie się dyżurnej w tym przypadku?
Śledczy uważają, ze istotne jest także pozyskanie wiedzy na temat zachowań obu maszynistów, w szczególności sposób komunikacji z dyżurną oraz czy podjęcie decyzji o wjeździe na tor było prawidłowe, a jeśli nie, to jakie konkretnie reguły postępowania zostały naruszone. Czy dyżurny ruchu kolejowego ma wgląd w aktualną lokalizację danego pociągu?
Biegły Krok ma miesiąc na wydanie opinii dla prokuratury, która w zależności od uzyskanych odpowiedzi, postawi lub nie zarzuty osobie odpowiedzialnej za naruszenie prawa.
- Wędkarstwo to nie hobby, to styl życia! Najlepsze memy o wędkarzach
- Zrujnowany Kazimierz, szare Stare Miasto. Pamiętacie jeszcze tamten Kraków?
- Tak na Podhalu mieszka nasz wybitny skoczek narciarski
- Te ZNAKI ZODIAKU będą obrzydliwie BOGATE
- Jakie linie tramwajowe planowane są w Krakowie w najbliższych latach? LISTA