Podpisanie umowy przyrzeczonej jest ostatnim etapem w procesie nabycia supermarketów Mila. W wyniku transakcji krajowy lider, wspierający dziesiątki tysięcy przedsiębiorców w kraju został właścicielem sieci 187 supermarketów działających pod marką Mila, zlokalizowanych głównie w centralnej Polsce. Łączne przychody ze sprzedaży sieci w 2017 roku osiągnęły około 1,48 mld zł. Dzięki inwestycji grupy Eurocash, sieć Mila pozyskała silnego strategicznego partnera dysponującego know-how i środkami niezbędnymi do dalszego rozwoju.
Wartość transakcji przejęcia sieci Mila opiewała na kwotę 350 mln zł bez uwzględniania wybranych nieruchomości spółki, które nie zostały nabyte przez Eurocash.
– Po finalizacji transakcji możemy rozpocząć płynną integrację naszych biznesów. Czeka nas okres intensywnej pracy w zakresie wymiany i wdrożenia najlepszych praktyk obu sieci tj. Mila i Delikatesów Centrum. Przejęcie tej sieci to dla nas ogromna wartość, która zaowocuje transferem wiedzy i doświadczeń do naszych franczyzobiorców i partnerów. Dzięki niej nasi Klienci będą mogli czerpać korzyści ze zwiększonego zaplecza logistycznego Grupy, a także zwiększonej skali zakupowej, która pozwoli naszym klientom otrzymać warunki handlowe zbliżone do konkurencji. Można powiedzieć, że niezależni detaliści zaczynają pozyskiwać rynek do tej pory opanowany przez wielkie sieci marketów – powiedział Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy grupy Eurocash.
Integracja sieci Mila z grupą Eurocash może potrwać od 2 do 3 lat. Zacznie się od wspólnego zapoznania się, szkoleń, wizyt referencyjnych zarówno w sklepach Delikatesy Centrum jak i Mila. Kolejnym etapem będzie integracja logistyki obydwu spółek, aby jak najefektywniej wykorzystać wspólne aktywa.
– Stabilność i doświadczenie Eurocash to jedne z ważniejszych atutów, jakie sieć Mila pozyskuje od dnia finalizacji transakcji. Spodziewamy się, że wymiana wiedzy przełoży się na wzmocnienie pozycji konkurencyjnej naszych supermarketów. Wspólnie z zespołem Delikatesów Centrum jesteśmy w stanie wypracować rozwiązania, które docenią klienci w całej Polsce. A dzięki temu, że do sieci będą dołączać kolejni przedsiębiorcy współpracujący w modelu franczyzowym, będziemy czerpać dalsze korzyści wynikające z efektu skali. Na pewno przełożą się one na atrakcyjność naszej oferty – powiedział Artur Góralczyk, prezes zarządu Mila S.A.
Zobacz też:
Ile zarabiają Wielkopolanie w handlu i usługach? [SPRAWDŹ]
