Spis treści
- Widać wyraźny trend rosnącego zainteresowania zakupami online w kategorii elektronika, zwłaszcza w okresie komunijnym
- Komputronik systematycznie inwestuje w rozwój strategii omnichannel - chodzi o płynne łączenie zakupów online i offline
- Sprzedaż wzrasta również w okresach: świątecznym, Black Friday czy Back to School
Widać wyraźny trend rosnącego zainteresowania zakupami online w kategorii elektronika, zwłaszcza w okresie komunijnym
Strefa Biznesu: Z waszego badania wynika, że najczęściej kupowanym upominkiem komunijnym była elektronika. Co dokładnie kupowali klienci na prezent?
Marcin Mordak, dyrektor sprzedaży omnichannel w Komputronik: Widzimy wyraźny trend rosnącego zainteresowania zakupami online w kategorii elektronika, zwłaszcza w okresach takich jak właśnie sezon komunijny. Wśród produktów, które najczęściej trafiają do internetowych koszyków, dominują komputery gamingowe — zarówno gotowe zestawy z najnowszymi kartami graficznymi, jak i komputery składane na indywidualne zamówienie. Dużym zainteresowaniem cieszą się także smartfony, tablety i smartwatche, które od lat należą do najpopularniejszych prezentów komunijnych.
Czy ten trend rosnącego zainteresowania zakupami w internecie wypiera zakupy w tradycyjnych sklepach?
Nie obserwujemy wyraźnego przesunięcia całej sprzedaży do internetu — sprzedaż online i offline wzajemnie się uzupełniają. Klienci chętnie rozpoczynają zakupy online, natomiast często odwiedzają nasze salony stacjonarne w celu finalnej konsultacji, doboru odpowiednich konfiguracji czy skorzystania ze wsparcia przy personalizacji i zabezpieczeniu sprzętu. Dlatego systematycznie inwestujemy w rozwój strategii omnichannel.
Komputronik systematycznie inwestuje w rozwój strategii omnichannel - chodzi o płynne łączenie zakupów online i offline
Na czym polega ta strategia?
Klient może zacząć zakupy w internecie, a zakończyć je w salonie, korzystając przy tym z fachowego wsparcia naszych doradców. Zakupy online są dla wielu klientów wygodne i szybkie — pozwalają łatwo porównać oferty i dostępność produktów. Jednak w naszym przypadku widać wyraźnie, że klienci chętnie korzystają również z doradztwa w salonach stacjonarnych, zwłaszcza przy bardziej zaawansowanych zakupach, jak komputery gamingowe czy sprzęt personalizowany na zamówienie. Oferujemy więc klientom płynne łączenie zakupów online i offline, w zależności od ich indywidualnych potrzeb i oczekiwań.
Sprzedaż wzrasta również w okresach: świątecznym, Black Friday czy Back to School
Czy piki sprzedażowe widzicie tylko w okresie okołokomunijnym?
Sezon komunijny jest dla nas istotnym okresem sprzedażowym, ale równie mocny jest okres przedświąteczny oraz inne kluczowe momenty w roku, takie jak np. Black Friday czy Back to School. Elektronika od lat pozostaje jednym z najchętniej wybieranych prezentów na różne okazje — zarówno wśród dzieci, młodzieży, jak i dorosłych. Klienci szukają przede wszystkim sprzętu wysokiej jakości, który odpowiada ich aktualnym potrzebom i zainteresowaniom.
Czy z tego względu, że elektronika była tak często wybierana na prezent komunijny, prowadziliście jakąś specjalną akcję promocyjną dedykowaną "klientowi komunijnemu"?
Biznes

W okresie komunijnym, jak co roku, przygotowaliśmy dedykowane kampanie promocyjne. Wśród nich znalazła się m.in. akcja „100 zł za każde wydane 1000 zł”, w ramach której klienci za każde wydane 1000 zł otrzymywali kartę podarunkową o wartości 100 zł na kolejne zakupy. Dodatkowo przy zakupie komputerów PC marki Komputronik klienci mogli skorzystać z dwóch atrakcyjnych promocji: otrzymać monitor za 1 zł do wybranych modeli lub kupić monitor gamingowy z 50% rabatem. Dla wygody klientów udostępniliśmy również atrakcyjne formy finansowania, w tym raty 0%, które pozwalały na łatwiejsze sfinansowanie większych zakupów na prezent. Skupiliśmy się na szerokim wyborze i możliwości dopasowania oferty do indywidualnych potrzeb, natomiast nie wprowadzaliśmy specjalnej serii produktów dedykowanych wyłącznie na komunię.