Hit prezentów komunijnych. Tak dziś kupują smart rodzice

Agnieszka Kamińska
"Elektronika od lat pozostaje jednym z najchętniej wybieranych prezentów na różne okazje. Sezon komunijny jest dla nas istotnym okresem sprzedażowym, ale równie mocny jest okres przedświąteczny oraz np. Black Friday czy Back to School" - mówi nam Marcin Mordak, dyrektor sprzedaży omnichannel w Komputronik, mat. prasowe
"Elektronika od lat pozostaje jednym z najchętniej wybieranych prezentów na różne okazje. Sezon komunijny jest dla nas istotnym okresem sprzedażowym, ale równie mocny jest okres przedświąteczny oraz np. Black Friday czy Back to School" - mówi nam Marcin Mordak, dyrektor sprzedaży omnichannel w Komputronik, mat. prasowe
– Nasi klienci chętnie rozpoczynają zakupy online, natomiast często odwiedzają nasze salony stacjonarne w celu finalnej konsultacji, doboru odpowiednich konfiguracji czy skorzystania ze wsparcia. Systematycznie inwestujemy więc w rozwój strategii omnichannel – mówi Marcin Mordak, dyrektor sprzedaży omnichannel w Komputronik.

Spis treści

Widać wyraźny trend rosnącego zainteresowania zakupami online w kategorii elektronika, zwłaszcza w okresie komunijnym

Strefa Biznesu: Z waszego badania wynika, że najczęściej kupowanym upominkiem komunijnym była elektronika. Co dokładnie kupowali klienci na prezent?

Marcin Mordak, dyrektor sprzedaży omnichannel w Komputronik: Widzimy wyraźny trend rosnącego zainteresowania zakupami online w kategorii elektronika, zwłaszcza w okresach takich jak właśnie sezon komunijny. Wśród produktów, które najczęściej trafiają do internetowych koszyków, dominują komputery gamingowe — zarówno gotowe zestawy z najnowszymi kartami graficznymi, jak i komputery składane na indywidualne zamówienie. Dużym zainteresowaniem cieszą się także smartfony, tablety i smartwatche, które od lat należą do najpopularniejszych prezentów komunijnych.

Czy ten trend rosnącego zainteresowania zakupami w internecie wypiera zakupy w tradycyjnych sklepach?

Nie obserwujemy wyraźnego przesunięcia całej sprzedaży do internetu — sprzedaż online i offline wzajemnie się uzupełniają. Klienci chętnie rozpoczynają zakupy online, natomiast często odwiedzają nasze salony stacjonarne w celu finalnej konsultacji, doboru odpowiednich konfiguracji czy skorzystania ze wsparcia przy personalizacji i zabezpieczeniu sprzętu. Dlatego systematycznie inwestujemy w rozwój strategii omnichannel.

Komputronik systematycznie inwestuje w rozwój strategii omnichannel - chodzi o płynne łączenie zakupów online i offline

Na czym polega ta strategia?

Klient może zacząć zakupy w internecie, a zakończyć je w salonie, korzystając przy tym z fachowego wsparcia naszych doradców. Zakupy online są dla wielu klientów wygodne i szybkie — pozwalają łatwo porównać oferty i dostępność produktów. Jednak w naszym przypadku widać wyraźnie, że klienci chętnie korzystają również z doradztwa w salonach stacjonarnych, zwłaszcza przy bardziej zaawansowanych zakupach, jak komputery gamingowe czy sprzęt personalizowany na zamówienie. Oferujemy więc klientom płynne łączenie zakupów online i offline, w zależności od ich indywidualnych potrzeb i oczekiwań.

Sprzedaż wzrasta również w okresach: świątecznym, Black Friday czy Back to School

Czy piki sprzedażowe widzicie tylko w okresie okołokomunijnym?

Sezon komunijny jest dla nas istotnym okresem sprzedażowym, ale równie mocny jest okres przedświąteczny oraz inne kluczowe momenty w roku, takie jak np. Black Friday czy Back to School. Elektronika od lat pozostaje jednym z najchętniej wybieranych prezentów na różne okazje — zarówno wśród dzieci, młodzieży, jak i dorosłych. Klienci szukają przede wszystkim sprzętu wysokiej jakości, który odpowiada ich aktualnym potrzebom i zainteresowaniom.

Czy z tego względu, że elektronika była tak często wybierana na prezent komunijny, prowadziliście jakąś specjalną akcję promocyjną dedykowaną "klientowi komunijnemu"?

Biznes

Dalszy ciąg artykułu pod wideo ↓
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

W okresie komunijnym, jak co roku, przygotowaliśmy dedykowane kampanie promocyjne. Wśród nich znalazła się m.in. akcja „100 zł za każde wydane 1000 zł”, w ramach której klienci za każde wydane 1000 zł otrzymywali kartę podarunkową o wartości 100 zł na kolejne zakupy. Dodatkowo przy zakupie komputerów PC marki Komputronik klienci mogli skorzystać z dwóch atrakcyjnych promocji: otrzymać monitor za 1 zł do wybranych modeli lub kupić monitor gamingowy z 50% rabatem. Dla wygody klientów udostępniliśmy również atrakcyjne formy finansowania, w tym raty 0%, które pozwalały na łatwiejsze sfinansowanie większych zakupów na prezent. Skupiliśmy się na szerokim wyborze i możliwości dopasowania oferty do indywidualnych potrzeb, natomiast nie wprowadzaliśmy specjalnej serii produktów dedykowanych wyłącznie na komunię.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Wulgarne „Na ch...” Sabalenki. Stoicki spokój Gauff. Czy „Świątek zgarnęłaby trofeum”

Wulgarne „Na ch...” Sabalenki. Stoicki spokój Gauff. Czy „Świątek zgarnęłaby trofeum”

Kandydat na prezydenta postrzelony przez zamachowca

Kandydat na prezydenta postrzelony przez zamachowca

Wróć na i.pl Portal i.pl