Awaria systemu BLIK! Internetowe płatności utrudnione. Operator naprawił usterkę

Damian Kelman
Wideo
od 7 lat
Operat systemu BLIK poinformował o problemach z funkcjami systemu BLIK. Awaria trwała około trzech godzin, jednak problem wreszcie udało się opanować.

Spis treści

Awaria systemu BLIK

Operator polskiego systemu BLIK poinformował w mediach społecznościowych o awarii, która dotknęła system mobilnych płatności.

"Odnotowujemy czasowe problemy z funkcjami BLIKA. Pracujemy nad tym, aby usługa działała bez zakłóceń. O wszelkich zmianach w tym zakresie będziemy informować na bieżąco" - przekazał BLIK na portalu X.

Jak na razie nie wiadomo, jak poważna jest usterka, i jak długo trwać będą utrudnienia. Operator zapewnia, że o wszelkich zmianach będzie informował na bieżąco.

Mobilne płatności utrudnione

Operat systemu BLIK nie poinformował w swoim komunikacie, w jakich bankach mogą pojawić się utrudnienia, a także z jakich funkcji nie mogą korzystać sympatycy mobilnych płatności.

W sieci pojawiają się jednak komentarze internautów, które wskazują na problemy m.in. z wypłatą gotówki z bankomatów czy przelewami i płatnościami.

Z pewnością system BLIK nie funkcjonuje obecnie w aplikacji bankuMillenium. Użytkownicy, próbujący dostać się do swojego konta bankowego na początku otrzymują informację o "utrudnieniach w korzystaniu z usług BLIK".

"Korzystanie z funkcjonalności BLIK może być obecnie utrudnione. Pracujemy nad jak najszybszym przywróceniem pełnej dostępności usługi. Serdeczenie przepraszamy za problemy" - informuje aplikacja.

Problem BLIK został rozwiązany

Chwilę przed 19:00 operator systemu BLIK poinformował, że "BLIK działa już bez zakłóceń".

"Użytkownicy, których transakcja została zatwierdzona, a pieniądze zostały zablokowane na rachunku, powinni otrzymać zwrot. Jeśli to nie nastąpi w ciągu 48h, zalecamy kontakt z bankiem, wydawcą aplikacji mobilnej, z której realizowana była płatność" - wyjaśniono i uspokojono użytkowników.

Czym jest BLIK?

BLIK to system płatności mobilnych stworzony w Polsce i uruchomiony 9 lutego 2015 roku. Umożliwia użytkownikom smartfonów płatności bezgotówkowe w sklepach stacjonarnych, ale też internetowych.

Dodatkowymi funkcjami BLIKa jest możliwość wpłacania i wypłacania gotówki w bankomatach bez karty, a także realizowanie przelewów na numer telefonu innej osoby.

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Grzegorz
16 października, 17:12, gosc:

PiS ma rację broniąc płatności gotówkowych.

16 października, 19:04, Kolia:

Łatwiej oszukiwać i siedzieć w szarej strefie...

Prawda?

Albo idą wzorem prezesa Kaczyńskiego, który przecież nie ma konta w banku

K
Kolia
16 października, 17:12, gosc:

PiS ma rację broniąc płatności gotówkowych.

Łatwiej oszukiwać i siedzieć w szarej strefie...

Prawda?

T
To Ja
nu, ja od zawsze płace gotówką i żyje a?
P
Papa Smurf
U mnie się zepsuło. Ruskie zepsują BLIK-a i państwo się sypie. Armagedon...
g
gosc
PiS ma rację broniąc płatności gotówkowych.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na i.pl Portal i.pl