Oba plakaty trafiły do sieci na witrynę Ads of the Word w zeszłym tygodniu. Prawdopodobnie umieścił je tam jeden z pracowników firmy JWT India, wchodzącej w skład grupy WPP.
Na pierwszym plakacie widzimy trzy młode skąpo ubrane kobiety. Wszystkie są związane i zakneblowane. Z siedzenia kierowcy wychyla się uśmiechnięty mężczyzna żywo przypominający Silvio Berlusconiego i pokazujący znak pokoju. Na dole widnieje hasło: Zostaw zmartwienia za sobą. Jest to wyraźne nawiązanie do afery bunga-bunga, która walnie przyczyniła się do upadku rządu tego polityka.
Na drugim plakacie widzimy celebrytkę Paris Hilton, która w bagażniku wiezie trzy siostry Kardashian, znane z reality show "Keeping Up with the Kardashians".
Oba materiały miały podkreślać zaletę Forda Figo, jaką jest pojemny bagażnik. Auto produkowane jest na rynek indyjski, afrykański i bliskowschodni.
- Te materiały są niesmaczne i sprzeczne z wewnętrznymi standardami agencji WPP - napisała w oświadczeniu WPP Group - Nigdy nie zamierzaliśmy ich publikować. Za ich pojawienie się w sieci odpowiadają jednostki, działające bez odpowiedniego nadzoru. Podjęliśmy działania mające przeciwdziałać podobnym sytuacjom.
Ford przyłączył się do oświadczenia firmy WPP.