Prestiżowy ranking Best Global Brands od 25 lat określa rynkową wartość największych firm na świecie. Od 21 lat Toyota zajmuje pierwszą pozycję wśród marek z sektora motoryzacyjnego. W ogólnym rankingu, tak jak przed rokiem, została sklasyfikowana na szóstej lokacie. W tym roku japońska firma została także zaliczona do grona tych, które rozwijają się najszybciej. Jej tegoroczna wycena sięgnęła 72,8 miliarda dolarów, czyli aż o 13% więcej niż w roku poprzednim. To największa zmiana na plus spośród firm plasujących się w czołowej dziesiątce zestawienia.
Toyota jest od czterech lat największym producentem samochodów na świecie, dostarczając auta klientom w ponad 170 krajach i regionach. W 2023 roku na całym świecie koncern sprzedał ponad 11,2 miliona samochodów Toyoty, Lexusa, Daihatsu oraz Hino, poprawiając wynik z 2022 roku o 7,2%. Ponad 10 milionów sprzedanych aut marki Toyota potwierdza jej globalną siłę.
Eksperci firmy Interbrand podkreślają, że za sukcesem Toyoty stoi zdywersyfikowana globalnie gama modelowa, szeroki wybór wersji i rodzajów napędów, w tym oszczędnych i trwałych napędów zelektryfikowanych, które pomagają obniżyć emisje CO2.
Dzięki szeroko zakrojonym pracom badawczo-rozwojowym Toyota jest w ścisłej czołówce najbardziej innowacyjnych firm motoryzacyjnych. Marka konsekwentnie poszerza gamę zelektryfikowanych samochodów oraz równolegle rozwija wszystkie rodzaje nisko- i bezemisyjnych napędów, a także na szeroką skalę inwestuje w technologie wodorowe. Globalną pozycję marki Toyota budują również sukcesy w motorsporcie, takie jak zwycięstwa w cyklach WRC i WEC, gdzie rywalizują wyczynowe auta hybrydowe. Wszystkie te działania przekładają się na lepszą sprzedaż z roku na rok oraz przyspieszanie tempa dekarbonizacji. Klientom na całym świecie dostarczono już ponad 27 milionów zelektryfikowanych aut.
Najbardziej wartościowe marki motoryzacyjne według raportu Best Global Brands 2024 firmy Interbrand
Miejsce w Top 100
Marka
Wartość marki
(mld USD)
6
Toyota
72,8
8
Mercedes-Benz
58,9
10
BMW
52,0
12
Tesla
45,5
26
Honda
26,7
30
Hyundai
23,0
43
Porsche
17,4
45
Audi
17,3
49
Volkswagen
16,5
56
Ford
14,4
Najbardziej wartościowe marki na świecie według raportu Best Global Brands 2024 firmy Interbrand
Miejsce
Marka
Sektor
Wartość marki
(mld USD)
1
Apple
Technologie
488,9
2
Microsoft
Technologie
352,5
3
Amazon
Sprzedaż
298,1
4
Google
Technologie
291,3
5
Samsung
Technologie
100,8
6
Toyota
Motoryzacja
72,8
7
Coca-Cola
Napoje
61,2
8
Mercedes
Motoryzacja
58,9
9
McDonald’s
Spożywczy
53,0
10
BMW
Motoryzacja
52,0
