– PanParagon to aplikacja, w której między innymi można przechowywać paragony w formie elektronicznej. Funkcja ta, dzięki archiwizacji anonimowych danych, daje nam możliwość prowadzenia wielu analiz konsumenckich na polskim rynku. Już po raz kolejny postanowiliśmy sprawdzić paragony pochodzące z sieci sklepów Auchan, Leroy Merlin i Decathlon. Tym razem rozszerzyliśmy okres badania zaczynając od 19 lutego i na 17 września kończąc
– komentuje Antonina Grzelak z aplikacji do przechowywania dowodów zakupów i kontrolowania wydatków PanParagon.
Bojkot Auchan i Decathlon w Polsce
– Spoglądając na wyniki naszego badania gołym okiem widać spadek zainteresowania asortymentem sieci Auchan i Decathlon, ale tylko przez krótki czas. Największy regres w zakupach zauważalny był w pierwszych tygodniach nawoływania do bojkotu, czyli od 19 marca do około 23 kwietnia. W późniejszym czasie widać jak polscy konsumenci zaczęli luzować swoje postanowienia
– komentuje Antonina Grzelak.
Trzeba jednak zaznaczyć, że Polacy najdłużej trwali w bojkocie sieci Auchan. Niestety podczas gdy w Polsce panuje wysoka inflacja to cena i dostępność gra główną rolę. Polacy szukają więc oszczędności wszędzie gdzie to możliwe a Auchan im to oferował. Kusząc wieloma promocjami.
– Sieć Auchan wraz z rozpoczęciem bojkotu zaczęła kusić konsumentów preferencyjnymi promocjami. Nie bez znaczenia jest także specyfika branży. W przypadku Leroy Merlin, być może ze względu na spore braki w sektorze budowlanym Polacy zwracają mniejszą uwagę na to czy dany sklep jest bojkotowany czy też nie. Dużą wartość ma także unikalność asortymentu, który ciężko zastąpić w innym sklepie. To właśnie ta cecha mogła wpłynąć na decyzje zakupowe polskich konsumentów w sieci Decathlon
– wyjaśnia Antonina Grzelak
– W przypadku sieci Decathlon, już wraz z nadejściem maja wzrosty w zakupach są bardzo wyraźne. Oznacza to, że bojkot tego sklepu już praktycznie nie istnieje. Na taki stan rzeczy mogły wpłynąć dwie kwestie: nadejście sezonu letniego i większe zapotrzebowanie na unikalny asortyment tego sklepu oraz tymczasowe wycofanie działalności tej francuskiej sieci z rynku rosyjskiego
– wyjaśnia A. Grzelak.
Leroy Merlin: Bojkot nie przyniósł efektów
Bojkot w przypadku Leroy Merlin nie zadziałał. Można zauważyć zarówno zwiększoną częstotliwość zakupową, jak i niewielkie spadki w tym zakresie. Patrząc całościowo, aktywność zakupowa była wyrównana przez cały okres badania.
Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]
Uważajcie na makowiec w te święta! Alkaloidy opium w maku! W...
