W międzynarodowym badaniu Deloitte wzięli udział respondenci z 10 europejskich krajów – m.in. Polski, Wielkiej Brytanii, Niemiec i Holandii. Wśród pytań zadanych ankietowanym znalazły się takie dotyczące świątecznych budżetów, ale również zakupów przedświątecznych robionych w sieci.
Z odpowiedzi respondentów wynika, że w tym roku na prezenty świąteczne planujemy przeznaczyć około 532 zł, z czego 236 zł wydamy w internecie.
– Po Brytyjczykach, którzy aż 55 proc. budżetu przeznaczonego na prezenty wydadzą w sieci oraz Niemcach, jesteśmy liderami w zakupach online, wyprzedzając tym samym Holandię, która jeszcze rok temu była przed nami. Wciąż większość, bo 58 proc. respondentów, deklaruje, że świąteczne prezenty kupi w tradycyjnych sklepach. To jednak relatywnie mało, biorąc pod uwagę 70 proc. europejskiej średniej – mówi Wojciech Górniak, lider zespołu ds. sektora dóbr konsumenckich w firmie Deloitte.
Pomysłów na prezenty szuka w sieci aż połowa badanych. Po Włoszech jest to trzeci najwyższy wynik w ankietowanych krajach. Z podpowiedzi zamieszczonych w internecie najchętniej korzystamy szukając pomysłów na na prezenty do domu (63,2 proc.) i elektronikę (59,9 proc.).
Jakie upominki trafią pod choinkę? Sprawdź w naszej galerii zestawienie 10 najpopularniejszy prezentów, które Polacy zamierzają w tym roku podarować swoim bliskim.
KONIECZNIE SPRAWDŹ:
FLESZ: Nowe prawa na porodówkach. Mamy mogą być zaskoczone
