Ratusz postanowił wykorzystać budowę metra i zapowiedział metamorfozę ulicy Kondratowicza - na której zgodnie z zapowiedziami - zyskają wszyscy. Chodziło m.in. o uporządkowanie parkowania czy, jak wskazał ratusz, zwiększenie przepustowości trasy, co pozwoli kierowcom korzystać z niej w sposób o wiele bardziej komfortowy niż wcześniej. Tutaj jednak nie wskazano konkretów.
Kondratowicza zmieni się w aleję tysiąca drzew – do 300 drzew, które rosną tam w tej chwili, dołączy 700 zasadzonych przez Miasto. Całość uzupełni montaż nowoczesnego oświetlenia (282 latarni LED). Prace w tym miejscu prowadzą trzy jednostki miejskie: Metro Warszawskie, Zarząd Transportu Miejskiego i Zarząd Dróg Miejskich - informuje jednocześnie ratusz.
Czekamy zatem na, zapowiadane już od dawna, tysiąc drzew w tym rejonie. Niestety na ocenę tego miejsca składają się też kiepskie przesiadki. Powtórzono błędy z wielu dotychczasowych miejsc w Warszawie i przystanki autobusowe nie są najlepiej skonstruowane w kontekście przesiadek z metra. Mogłyby być znacznie bliżej. Cieszy natomiast wyjście z metra bezpośrednio na przystanki tramwajowe.
Zgodnie z zapowiedziami z marca tego roku ul. Kondratowicza na razie zyska częściową przejezdność. Całość prawdopodobnie będzie ukończona na przełomie 2022 i 2023 roku. W kolejnym etapie planowane jest otwarcie gotowej, południowej jezdni ul. Kondratowicza między Łabiszyńską i Chodecką, na której ruch będzie zapewniony w obie strony. W tym czasie na jezdni północnej wciąż będą trwały prace. Następnie na odcinku od ul. Chodeckiej do Malborskiej do ruchu dopuszczone będą pojazdy Warszawskiego Transportu Publicznego, natomiast w pełni przejezdny będzie odcinek od Malborskiej do św. Wincentego.
Harmonogram robót zakłada otwarcie wszystkich jezdni ul. Kondratowicza do końca 2022 r. Pozostałe prace, inne niż drogowe – związane m.in. z zielenią, mają zostać ukończone w 2023 r.
Dzień po otwarciu skrzyżowania ul. Kondratowicza, Bazyliańskiej i Rembielińskiej zmienią się trasy autobusów Warszawskiego Transportu Publicznego. Od niedzieli, 11 września, od początku kursowania (linie nocne od początku kursowania w nocy z 10 na 11 września) autobusy linii 112, 204, 240, N02, N64 powrócą na trasy podstawowe (sprzed objazdów spowodowanych budową II linii metra), czyli:
- 112: CH Marki – … – Chodecka – Łojewska – Łabiszyńska – L. Kondratowicza – Bazyliańska – P. Wysockiego – Toruńska – most gen. S. Grota-Roweckiego – … – Chomiczówka;
- 204: Os. Derby – … – Białołęcka – Kopijników – Łabiszyńska – L. Kondratowicza – Rembielińska – Bartnicza – P. Wysockiego – św. J. Odrowąża - Pożarowa – PKP Praga;
- 240: Marki: Pustelnik – … – Warszawa: Chodecka – Łojewska – Łabiszyńska – L. Kondratowicza – Bazyliańska – P. Wysockiego – Toruńska – Żerań FSO;
- N02: Marysin – … – św. Wincentego – Matki Teresy z Kalkuty – Chodecka – Łojewska – Łabiszyńska – L. Kondratowicza - Bazyliańska – P. Wysockiego – Toruńska - most gen. S. Grota-Roweckiego – … – Metro Młociny;
- N64: Dw. Centralny – … – rondo Żaba – św. J.Odrowąża – P. Wysockiego – Bartnicza – Wyszogrodzka – Chodecka – Łojewska – Łabiszyńska – L. Kondratowicza - Bazyliańska – P. Wysockiego – Marywilska – Choszczówka.
Ponownie uruchomione zostaną przystanki: Rembielińska, Kondratowicza, Suwalska, Bazyliańska, św. Hieronima i Turmoncka.
rs
