Pierwsze plany połączenia przeprawą Makau i Zhuhai z Hongkongiem snuto już w latach 80. ubiegłego wieku. Jednak budowa tego imponującego mostu ruszyła w grudniu 2009 r. Główne prace zakończono już w lipcu 2017 r. Ostatecznie otwarcie nastąpiło dopiero 22 października 2018 r.
Konstrukcja najdłuższego mostu świata
Cała 55-kilometrowa przeprawa łącząca Zhuhai z Makau i Hongkongiem składa się właściwie z trzech odcinków mostowych i tunelu (łączy dwie sztuczne wyspy nieopodal Hongkongu; są one widoczna na większości zdjęć). Jest zbudowana tak, by wytrzymać najsilniejsze tajfuny i trzęsienia ziemi nawiedzające region. Przeprawa jest tak pomyślana, by nie utrudniała ruchu okrętów w zatoce.
Ile kosztował najdłuższy most świata
Szacuje się, że przeprawa kosztowała Chiny przeszło 20 miliardów dolarów.
Most nie dla wszystkich
Przeprawa skraca czas podróży z Makau do Hongkongu z około 4 godzin do tylko 30 min. Niestety z mostu będą mogli korzystać tylko kierowcy posiadający specjalne zezwolenie. Pozostali podróżujący będą musieli korzystać z autobusów bądź też wynajmować specjalne auta.
POLECAMY: