Wjeżdżając na obwodnicę Ostrowi Mazowieckiej dojedziemy do Białegostoku dwiema jezdniami. W sumie to około 100 kilometrów drogi - wylicza Rafał Malinowski, rzecznik białostockiego oddziału GDDKiA, która nadzoruje budowę S8 także w województwie mazowieckim.
Drogowcy właśnie oddali do użytku kolejny odcinek tej trasy. To blisko 10-kilometrowy fragment od Ostrowi do granicy z województwem podlaskim. Oprócz dwóch jezdni powstały dwa węzły drogowe: Podborze, Prosienica, cztery wiadukty nad główną trasą, jedna kładka dla pieszych, dwa przejścia dla zwierząt.
Wartość inwestycji to ponad 248 mln zł brutto. Ale kierowcy jeszcze nie rozpędzą się do 120 km/h. Na nowo wybudowanym odcinku obowiązuje ograniczenie do 100 km/h. Trwają bowiem jeszcze prace wykończeniowe, porządkowane są drogi serwisowe i lokalne. Ograniczenia mają zostać zniesione do końca sierpnia.
Podobnie jest z podlaskim odcinkiem S8 od granicy województwa do obwodnicy Zambrowa. Tu też ograniczenie prędkości - 100 km/h - ma obowiązywać do końca wakacji ze względu na roboty wykończeniowe. Jesienią już cała trasa Białystok - Warszawa ma być ekspresowa. Takie są przynajmniej oficjalne terminy zakończenia prac na ostatnim, 29-kilometrowym brakującym odcinku: Ostrów Mazowiecka - Wyszków.
- Fragment ten podzielony jest na pododcinki: Wyszków - węzeł Poręba (puszczenie ruchu wrzesień/październik) oraz węzeł Poręba - Ostrów Mazowiecka (puszczenie ruchu koniec sierpnia) - dodaje rzecznik GDDKiA w Białymstoku Rafał Malinowski.
Cała trasa z Białegostoku do stolicy liczy ok. 200 kilometrów.
Zobacz też:
Podlaski odcinek S8 Jeżewo - Mężenin otwarty dla kierowców
POLECAMY PAŃSTWA UWADZE: