Wydane przez Wojewodę Mazowieckiego decyzje, jak poinformowała GDDKiA, dotyczą dwóch z czterech odcinków autostrady A2 pomiędzy Łodzią i Warszawą, która będzie poszerzona o dodatkowe pasy ruchu. Pierwszy z tych odcinków zaczyna się na granicy województw i kończy ok. 3 km przed węzłem Grodzisk Mazowiecki, a drugi z nich na węźle Konotopa.
GDDKiA przypomniała, że docelowo A2 będzie miała po trzy pasy w obu kierunkach na odcinku od węzła Łódź Północ do węzła Pruszków i po cztery pasy od węzła Pruszków do węzła Konotopa. Dyrekcja podkreśliła, że w ramach robót związanych z poszerzeniem obu jezdni, dodatkowe prace zostaną także przeprowadzone na wysokości węzła Łódź Północ (A1/A2).
"W tym miejscu trasa nie wymaga rozbudowy (są tu trzy pasy ruchu na każdej z jezdni). Podjęliśmy jednak decyzję o wymianie nawierzchni oraz oświetlenia drogi na energooszczędne. Łączna długość przebudowy obejmie 92 km, z czego 89 km to budowa dodatkowych pasów, a pozostałe 3 km obejmują prace na wysokości węzła Łódź Północ" - podała Dyrekcja.
Rozbudowa A2, jak podkreśla GDDKiA, dotyczy nie tylko opracowania projektu dobudowy dodatkowych pasów ruchu, ale również instalacji OZE do zasilania infrastruktury drogowej i instalacji oświetleniowej. "Pionierskie rozwiązania, jakie pojawią się na tym odcinku autostrady mają stanowić wzór, który będziemy mogli zastosować przy budowie lub rozbudowie innych odcinków zarządzanych przez GDDKiA" - podała Dyrekcja.
ZOBACZ TAKŻE: Budowa dróg. Mikroskop równie ważny, co walec
"Aby zminimalizować utrudnienia dla kierowców, przez cały czas trwania budowy dla każdego z kierunków (w stronę Warszawy, jak i Poznania) mają być dostępne po dwa pasy ruchu. (...) Planujemy również wprowadzić odcinkowy pomiar prędkości, który bardzo dobrze sprawdził się w trakcie budowy autostrady A1 pomiędzy Tuszynem i Częstochową" - przekazała GDDKiA.
Dyrekcja spodziewa się, że decyzję dla drugiej części trasy wojewoda łódzki wyda przed połową roku.
Źródło:
