Wojewoda Łódzki 30 maja wydał dwie decyzje zezwalające na budowę dla dwóch odcinków autostrady A2 położonych na terenie województwa łódzkiego. Na początku kwietnia zostały wydane zezwolenia dla dwóch odcinków w woj. mazowieckim. Jest zielone światło dla tej inwestycji.
Nie obejdzie się bez ograniczeń i OPP
– Prace będą obejmowały 89 km trasy od węzła Łódź Północ do węzła Konotopa, przy czym między węzłami Łódź Północ i Pruszków każda z jedni będzie miała docelowo po trzy pasy ruchu a między węzłami Pruszków i Konotopa będą to cztery pasy – mówi Maciej Zalewski. – Realizacja tego przedsięwzięcia będzie wymagała bardzo starannego przygotowania. Jednym z najważniejszych jego elementów będzie utrzymanie ruchu przez cały okres trwania robót, przy założeniu, że dla każdego kierunku jazdy przez cały czas dostępne będą dwa pasy. Aby poprawić bezpieczeństwo, na czas budowy planujemy wprowadzić odcinkowy pomiar prędkości. To bardzo ważne, jeśli weźmiemy pod uwagę, że ruch na tym odcinku autostrady A2 w zależności od miejsca i pory dnia waha się od ponad 60 do blisko 100 tys. samochodów na dobę.
Droga samowystarczalna energetycznie
Dobudowa dodatkowych pasów ruchu, nie będzie jedyną zmianą na A2. Absolutną nowość stanowi osiągnięcie samowystarczalności energetycznej trasy po zakończeniu prac. Drogowcy chcą to osiągnąć dzięki szerokiemu zastosowaniu wszelkich dostępnych odnawialnych źródeł energii. Zapewnią one oświetlenie węzłów i zasilanie instalacji takich jak stacje meteo, tablice zmiennej treści czy aktywne znaki, bez których współczesna droga nie może funkcjonować. Przetarg ma zostać ogłoszony w połowie tego roku, a na początku roku przyszłego planowane jest podpisanie umowy z wykonawcą. Prace mają się zakończyć w II połowie 2028 roku.
