Obie strony sprawiały wrażenie chętnych do dalszej współpracy, ale brakowało porozumienia, o którym dziś poinformowano oficjalnie. - Jeśli chodzi o nas to w zasadzie nic się nie zmieniło. Od dwóch lat podnosimy temat wartości kontraktu. Negocjacje w dalszym ciągu trwają, i liczymy na porozumienie - mówił nam w październiku Bartosz Sawicki, rzecznik prasowy firmy Gulermak. Podkreślał też, że gdyby porozumienie udało się zawrzeć jak najszybciej to wykonawca mógłby utrzymać zespół, który doskonale spisał się przy budowie chociażby odcinka na Bródno. Dzisiaj już wiemy, że uda się kontynuować, tę dotychczas owocną, współpracę.
Odcinek na Karolin oraz STP Mory uda się wybudować. Kiedy i za ile?
Rzecznik prasowy wykonawcy, firmy Gulermak, Bartosz Sawicki, przekazał nam, że aneks będzie zawierać termin 36 miesięcy niezbędnych na wykonanie prac. To oznacza, że druga linia w całości wraz ze stacją techniczno-postojową będą gotowe najwcześniej na przełomie 2025 i 2026 roku.
- Dzisiejsze negocjacje przyniosły porozumienie, które musi zostać jeszcze przelane na papier, sformalizowane i podpisane. Będzie zawierało także szczegóły finansowe związane z inflacją, indeksowaniem środków potrzebnych na dokończenie inwestycji - mówił Sawicki.
Negocjacje trwały do ostatniej chwili, a nic jeszcze nie podpisano
Prezydent Trzaskowski pytany przez nas o szczegóły finansowe porozumienia powiedział, że są wciąż pewne, jednak nie duże, rozbieżności między miastem, a wykonawcą. - Najważniejsze jest, że dzisiaj możemy Państwu powiedzieć, że udało nam się dogadać. Pewne detale jeśli chodzi o koszty wciąż pozostają jeszcze kwestią rozmów, ale prace budowlane powinny ruszyć w ciągu kilku tygodni - mówił Trzaskowski.
Gdy pytaliśmy o godzinie 14:00 - godzinę przed zaplanowaną konferencją prasową - to słyszeliśmy, że rozmowy jeszcze się nie zakończyły, a ustalano ostatnie detale. Decyzja dla Warszawy absolutnie kluczowa. Teraz zaczynają się kolejne pytania. Czy starczy determinacji i pieniędzy by jednocześnie rozpocząć budowę metra na Gocław? Ten odcinek, choć krytykowany przez nas za swój kształt, może powstawać jednocześnie z końcowymi fragmentami linii drugiej. Kto wie, może jego także wybuduje firma Gulermak.

lena