Ciąg rowerowy wzdłuż drogi krajowej nr 55 między Malborkiem a Sztumem, to melodia przyszłości, ale jest już preludium, bo GDDKiA ogłosiła przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej. Dokładnie zadanie obejmuje:
- wykonanie mapy do celów projektowych i/lub jej aktualizacji,
- wykonanie opracowań środowiskowych niezbędnych do prawidłowego przygotowania oraz zrealizowania zadania,
- wykonanie projektu budowlanego i projektu wykonawczego,
- wykonanie badań, robót oraz opracowań geologicznych i geotechnicznych,
- wykonanie dokumentacji do wniosku o wydanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej (ZRID), w tym mapy z projektami podziału nieruchomości,
- wykonanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarów robót, kosztorysów ofertowych, kosztorysu inwestorskiego,
- opracowanie odpowiedzi na pytania wykonawców oraz dokonywanie ewentualnych modyfikacji opracowanych dokumentów w okresie trwania postępowania przetargowego na realizację robót wg wymagań specyfikacji warunków zamówienia,
- wyznaczenie projektów podziału na gruncie oraz wykonanie II etapu prac podziałowych,
- sprawowanie nadzoru autorskiego.
Gdański oddział GDDKiA planował na to wszystko wydać 840 tys. zł, tymczasem jedyna oferta była zdecydowanie wyższa. Złożyła ją gdańska spółka Highway, która oczekiwała 1 778 949 zł. Z uwagi na wysoką cenę ten przetarg został unieważniony, ale inwestor ogłosił już kolejny, w którym chętne firmy mogą się zgłaszać do 23 stycznia 2023 r.
Przypomnijmy, że w ramach inwestycji ma powstać 7700 metrów wygodnej drogi rowerowej o szerokości 3 metrów wraz z odwodnieniem. Będzie się zaczynała mniej więcej na wysokości parkingu przed Cmentarzem Komunalnym w Malborku i prowadziła do Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej w Sztumie, gdzie połączy się z już istniejącą ścieżką.
Jeszcze daleka droga do realizacji wyczekiwanego przedsięwzięcia. Samo wykonanie dokumentacji ze wszystkimi pozwoleniami ma zająć 4,5 roku.
