W październiku pojawi się w salonach Audi A6 po delikatnej kuracji odmładzającej. Zmienił się trochę wlot powietrza do silnika, światła przeciwmgielne, inne są też zderzaki. Nowością są ułożone poziomo diodowe reflektor- ki do jazdy dziennej. Nowy kształt mają również dwuczęściowe diodowe światła tylne, które teraz są bardziej płaskie.
Zmodernizowane Audi jest dłuższe o 1,1 cm i liczy 492,7 cm. W grupie sedanów segmentu D Premium jest dłuższe od Saaba 9-5 o 9,1 cm, a od BMW 5 o 8,6 cm. Bagażnik A6 ma 546 l pojemności i jest większy od tego w BMW i Saabie odpowiednio o 20 i 46 l.
Niewielkim zmianom poddano wnętrze auta. Wprawne oko zauważy inną grafikę zegarów czy chromowane detale, a całość uzupełniają dekoracyjne elementy z aluminium lub drewna. Lepsze wygłuszenie kabiny oraz nowe materiały wykończeniowe spowodowały, że we wnętrzu jest znacznie ciszej.
Warto wspomnieć o nowej generacji tzw. systemu obsługi MMI, który w Audi A6 należy do wyposażenia seryjnego, podobnie jak nawigacja satelitarna. Do systemu można podłączyć dowolne urządzenie zewnętrzne audio i video. Wbudowany tuner TV (dostępny jako opcja) umożliwia oglądanie cyfrowej telewizji naziemnej na monitorze o wysokiej rozdzielczości. Jest też DVD oraz twardy dysk o pojemności 40 GB.
Istotne zmiany w Audi A6 kryją się dopiero pod jego maską. Drożejące paliwa i coraz bardziej wyśrubowane normy ekologiczne w UE okazały się dostatecznym bodźcem, aby powalczyć o niższe zużycie paliwa, które spadło w silnikach niemieckiej firmy średnio o 15 proc., a wraz z nim emisja CO2 o kolejne 10 g/km. Nabywca ma do wybory jeden z 6. silników benzynowych i 4. diesli.
Aż w ośmiu z nich dokonano poważnych zmian konstrukcyjnych. Przykładowo, popularny u nas silnik 2.0 TDI - w którym układ common rail zastąpił przestarzałe pompowtryskiwacze - emituje teraz poniżej 140 g CO2 /km. Jednostka ta występuje w dwóch wersjach: 170 i 136-konnej. Pierwsza spala średnio 5,7, a druga 5,3 l/100km.
W 2007 roku sprzedano na świecie 234 tys. sztuk modelu A6, natomiast w Polsce w tym samym okresie znalazł on 955 nabywców, co dało mu pierwsze miejsce w segmencie E. Większość sedanów i kombi (zwane przez producenta Avant) zjeżdża z taśmy montażowej z silnikami 6- i 8-cylindrowymi ze stałym napędem na wszystkie koła i bogatym wyposażeniem dodatkowym. U nas najczęściej wybierane są wersje z dieslem i napędem na przednie koła, ale również w bogatszych wersjach wyposażenia.
Do sprzedaży w Polsce auto trafi w połowie października. Aktualnie oferowana podstawowa wersja Audi A6 2.0 FSI kosztuje 122 320 zł i jest tańsza od BMW 520i o 18 680 zł., a od Saaba 9-5 o 9 080 zł.