- Branża handlowa dokłada wszelkich starań, aby zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa zarówno konsumentom, jak i pracownikom handlu. Wyrażamy głębokie podziękowania dla wielu klientów naszych sklepów, którzy rygorystycznie przestrzegają obowiązujących nas wszystkich w czasie pandemii zasad bezpieczeństwa. Równocześnie gorąco apelujemy o respektowanie zaleceń przez tę część klientów, która się do nich nie stosuje – czytamy w oświadczeniu opublikowanym przez Polską Organizację Handlu i Dystrybucji.
Po dłuższej przerwie, wywołanej epidemią koronawirusa, galerie handlowe wznowiły swoją działalność w poniedziałek 4 maja. Decyzję o ich otwarciu podjął rząd w ramach drugiego etapu „odmrażania” gospodarki. Zastrzegł przy tym jednak, że zakupy w ulubionych sklepach należy robić z zachowaniem wszelkich środków ostrożności i zaleceń sanitarnych. Zasłanianie twarzy i nosa, używanie rękawiczek jednorazowych oraz zachowywanie bezpiecznych odległości - to tylko część z nich.
Przypomnijmy, że w galeriach cały czas funkcjonuje także limit osób mogących przebywać na ich terenie w jednym czasie. Według rządowych wytycznych na jedną osobę musi przypadać co najmniej 15 metrów kwadratowych powierzchni handlowej. W centrach cały czas nie działają jeszcze kluby fitness i przestrzeń rekreacyjna (np. place zabaw). Nie mogą funkcjonować także miejsca, w których spożywa się posiłki na miejscu (tzw. food court).
IKEA Gdańsk otwarta. W sklepie jednorazowo zakupy zrobić moż...
W dniu ponownego otwarcia galerii handlowych na zakupy w całym kraju ruszyło 2,7 mln Polaków. Choć w kolejnych tłumy były już nieco mniejsze, ulubione sklepy cały czas cieszą się wśród klientów ogromną popularnością. Niestety, jak się okazuje, część z nich nie przestrzega obowiązujących w związku z epidemią obostrzeń.
W związku z docierającymi do nas sygnałami o nieprzestrzeganiu zasad bezpieczeństwa przez niektórych klientów zwracamy się do nich z apelem o odpowiedzialną postawę i przestrzeganie ustanowionych przez Głównego Inspektora Sanitarnego zasad bezpieczeństwa, m.in. noszenie w sklepach masek ochronnych lub przyłbic, zakładanie przed wejściem na powierzchnię sprzedaży rękawiczek bądź użycie środków do dezynfekcji rąk oraz zachowanie bezpiecznej odległości interpersonalnej wynoszącej 1,5 metra
- czytamy dalej w oświadczeniu POHiD.
Przedstawiciele branży handlowej podkreślają, że tylko wspólny wysiłek wszystkich stron: branży, pracowników handlu i konsumentów może doprowadzić do ograniczenia zasięgu rozprzestrzeniania się pandemii.
- Bezpieczeństwo polskich konsumentów i pracowników handlu jest najwyższym priorytetem branży handlowej. W sieciach handlowych zrzeszonych w POHiD stwarzamy konsumentom warunki do bezpiecznych zakupów, udostępniamy im środki do dezynfekcji rąk bądź rękawiczki/torebki plastikowe, cały czas informujemy też klientów o obowiązujących zasadach bezpieczeństwa. Służą temu m.in. oznakowania umożliwiające zachowanie bezpiecznego dystansu, liczne plakaty oraz radiowęzeł – mówi Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji. - Apelujemy do niezdyscyplinowanych klientów o respektowanie zasad bezpieczeństwa i nieutrudnianie pracy personelowi sklepów – podsumowuje.
Najnowsze informacje z województwa
Jak prawidłowo nałożyć i zdjąć maseczkę oraz rękawiczki? Od ...
Najnowsze informacje z regionu o zagrożeniu koronawirusem!
Wspieramy Lokalny Biznes!
