Kombi z widokiem na niebo

Agnieszka Theron
Maciej Pobocha
Peugeot 407 SW to kombi z dużym, panoramicznym dachem. Testowaliśmy wersję wyposażoną w najmocniejszy silnik benzynowy.

407 SW ma już swoje lata. Pojawił się pod koniec 2004 r. i od tej pory nie został poddany gruntownej modernizacji. W połowie 2008 r. dokonano co prawda zmian, ale ograniczyły się one do lekkiego przeprojektowania nadwozia, wprowadzenia nowych tapicerek i elementów wyposażenia oraz modyfikacji 2-litrowego diesla.

Jak na kombi klasy średniej, bagażnik Peugeota nie imponuje objętością. 448 l to sporo mniej niż w konkurencyjnych: Citroenie C5 (505 l), Renault Lagunie (508 l) czy Toyocie Avensis (543 l). Zaletą 407 SW jest za to możliwość dostania się do bagażnika na dwa sposoby - otwierając całą pokrywę lub tylko jej górną część z szybą (przyciskiem pilota lub guzikiem pod wycieraczką szyby). To rozwiązanie przydaje się na zatłoczonych parkingach i w niskich pomieszczeniach.

Użyteczna jest też funkcja całkowitego składania oparcia przedniego fotela pasażera (kładzie się je na siedzisko). Po złożeniu także i tylnych siedzeń powstaje przestrzeń o długości 270 cm (od wewnętrznej strony drzwi bagażnika do przedniego schowka) co umożliwia przewożenie długich przedmiotów.
Cechą charakterystyczną wersji SW jest przeszklony dach o powierzchni ok. 1,6 m2, przechodzący w przednią szybę. Zasłaniający go panel składa się z czterech części. Można je odsuwać stopniowo korzystając z pokrętła znajdującego się w pobliżu lusterka wewnętrznego.

Z przodu siedzi się wygodnie, pomijając sprawę podparcia łokci. Przeznaczone na ten cel miejsca w boczkach drzwi są wykonane z twardego materiału, przez co w dłuższej trasie ręka zaczyna boleć. Fotele są dość miękkie, podobnie jak tylna kanapa, co zapewnia komfort. Schowek przed pasażerem z przodu jest spory, ale schowki w drzwiach nie zachwycają pojemnością.

Silnik benzynowy 2,0 l o mocy 143 KM zapewnia przyspieszenie do setki w 9,5 sekundy i pozwala na jazdę z prędkością 209 km/h. Jednostka napędowa robi się głośniejsza przy ok. 3600 obr./min. Sprężyste zawieszenie i nieźle pracujący układ kierowniczy zapewniają z jednej strony przyzwoity komfort jazdy, a z drugiej panowanie nad autem przy szybszych manewrach.

Wróć na i.pl Portal i.pl