Kombi z widokiem na niebo

Agnieszka Theron
Maciej Pobocha
Peugeot 407 SW to kombi z dużym, panoramicznym dachem. Testowaliśmy wersję wyposażoną w najmocniejszy silnik benzynowy.

407 SW ma już swoje lata. Pojawił się pod koniec 2004 r. i od tej pory nie został poddany gruntownej modernizacji. W połowie 2008 r. dokonano co prawda zmian, ale ograniczyły się one do lekkiego przeprojektowania nadwozia, wprowadzenia nowych tapicerek i elementów wyposażenia oraz modyfikacji 2-litrowego diesla.

Jak na kombi klasy średniej, bagażnik Peugeota nie imponuje objętością. 448 l to sporo mniej niż w konkurencyjnych: Citroenie C5 (505 l), Renault Lagunie (508 l) czy Toyocie Avensis (543 l). Zaletą 407 SW jest za to możliwość dostania się do bagażnika na dwa sposoby - otwierając całą pokrywę lub tylko jej górną część z szybą (przyciskiem pilota lub guzikiem pod wycieraczką szyby). To rozwiązanie przydaje się na zatłoczonych parkingach i w niskich pomieszczeniach.

Użyteczna jest też funkcja całkowitego składania oparcia przedniego fotela pasażera (kładzie się je na siedzisko). Po złożeniu także i tylnych siedzeń powstaje przestrzeń o długości 270 cm (od wewnętrznej strony drzwi bagażnika do przedniego schowka) co umożliwia przewożenie długich przedmiotów.
Cechą charakterystyczną wersji SW jest przeszklony dach o powierzchni ok. 1,6 m2, przechodzący w przednią szybę. Zasłaniający go panel składa się z czterech części. Można je odsuwać stopniowo korzystając z pokrętła znajdującego się w pobliżu lusterka wewnętrznego.

Z przodu siedzi się wygodnie, pomijając sprawę podparcia łokci. Przeznaczone na ten cel miejsca w boczkach drzwi są wykonane z twardego materiału, przez co w dłuższej trasie ręka zaczyna boleć. Fotele są dość miękkie, podobnie jak tylna kanapa, co zapewnia komfort. Schowek przed pasażerem z przodu jest spory, ale schowki w drzwiach nie zachwycają pojemnością.

Silnik benzynowy 2,0 l o mocy 143 KM zapewnia przyspieszenie do setki w 9,5 sekundy i pozwala na jazdę z prędkością 209 km/h. Jednostka napędowa robi się głośniejsza przy ok. 3600 obr./min. Sprężyste zawieszenie i nieźle pracujący układ kierowniczy zapewniają z jednej strony przyzwoity komfort jazdy, a z drugiej panowanie nad autem przy szybszych manewrach.

Wybrane dla Ciebie

Szok we Włoszech. Zaskakujący ruch selekcjonera „Squadra Azzurra”

Szok we Włoszech. Zaskakujący ruch selekcjonera „Squadra Azzurra”

Słynna polska aktorka nie żyje. Miała 78 lat

Słynna polska aktorka nie żyje. Miała 78 lat

Wróć na i.pl Portal i.pl