Model, który kilka dekad temu przetarł szlaki dla zupełnie nowej wersji aut rodzinnych

Kazimierz Sikorski
Premiera Hondy CR-V w 1995 roku zmieniła branżę motoryzacji.
Premiera Hondy CR-V w 1995 roku zmieniła branżę motoryzacji. Honda
Premiera Hondy CR-V w 1995 roku zmieniła branżę motoryzacji, przecierając szlaki dla zupełnie nowej wersji samochodów rodzinnych.

Spis treści

Łącząc komfort, wyrafinowanie, praktyczność i wydajność standardowego sedana z wytrzymałością i uniwersalnością napędu na 4 koła, debiutancki CR-V pobudził ducha przygody, który 30 lat później nie stracił na sile.

CR-V zapoczątkowała nową klasę samochodów

Kiedy Honda wprowadzała na rynek CR-V, stworzyła nową klasę pojazdów. To połączenie kosztów eksploatacyjnych i wrażeń z jazdy charakterystycznych dla auta rodzinnego z wytrzymałością umożliwiającą jazdę w terenie zrobiło furorę wśród kupujących.

Zaowocowało to globalną sprzedażą na poziomie 1 mln na przestrzeni trzech dekad — co czyni go jednym z najpopularniejszych na świecie SUV-ów w historii.

CR-V był pierwszym w pełni zaprojektowanym i skonstruowanym przez Hondę sportowym samochodem użytkowym. Model od początku wyróżniał się innowacyjnością.

W pierwszej generacji wprowadzono inteligentne rozwiązania technologiczne, takie jak automatyczny system Real Time 4WD „na żądanie”, a także kultowe funkcje, takie jak zdejmowana podłoga bagażnika, która mogła służyć za stolik piknikowy.

Rywale musieli pójść za przykładem Hondy

Rywale poszli za przykładem modelu, a kategoria kompaktowych SUV-ów stawała się coraz bardziej konkurencyjna. Honda nie przestawała podnosić poprzeczki. Na przykład CR-V był jednym z pierwszych samochodów w tej kategorii, który oferował w pełni hybrydowy układ napędowy — debiutujący w 2018 roku najnowocześniejszy system i-MMD Hondy.

Model ten pozostaje też liderem w dziedzinie technologii bezpieczeństwa, czego kulminacją jest wprowadzenie systemu Honda SENSING 360 w najnowszej wersji modelu — wielokierunkowego systemu bezpieczeństwa i asystenta kierowcy Hondy.

Na rynku jest już szósta generacja SUV-a Hondy.

Obecnie na rynku dostępna jest szósta generacja najpopularniejszego SUV-a Hondy. Wprowadzona na rynek w 2023 roku obecna odsłona CR-V wyróżnia się wytrzymałym i dopieszczonym wzornictwem elementów wewnętrznych oraz zewnętrznych, zwiększoną praktycznością, jeszcze większym bezpieczeństwem oraz bardziej zaawansowanym układem hybrydowym. Po trzech dekadach duch przygody CR-V pozostaje niezmiennie silny.

Najdzikszy z dotychczasowych CR-V, to „The Beast”. Pojazd, znany jako CR-V Hybrid Racer, został zaprojektowany i skonstruowany przez Dział Rozwoju Wydajności Hondy.

Służy on za mobilne laboratorium do badań nad elektryfikacją oraz zrównoważonymi paliwami.

Jego dzika, dopracowana pod kątem właściwości aerodynamicznych konstrukcja nadwozia łączy w sobie górną połowę standardowego modelu produkcyjnego (zachowano nawet panoramiczny dach szklany) ze specjalnie dostosowaną dolną częścią z kompozytu węglowego, wyróżniającą się poszerzonymi nadkolami i wyrazistym przednim splitterem.

emisja bez ograniczeń wiekowych

Podobnie jak standardowy model CR-V, „The Beast” jest wyposażony w najnowocześniejszy hybrydowy układ napędowy — jednak nieco mocniejszy w przypadku tego wyjątkowego egzemplarza.

Bazujący na mistrzowskim, nagradzanym silniku spalinowym Hondy INDYCAR i napędzany w 100% zrównoważonym paliwem wyścigowym Shell 2,2-litrowy silnik V6 o mocy 800 KM z turbodoładowaniem sekwencyjnym, wspomaga moduł generatora silnika elektrycznego Empel, który pobiera energię z układu magazynowania energii superkondensatora Skeleton.

Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na i.pl Portal i.pl