Milion baterii do aut elektrycznych rocznie. Chińczycy wybudują fabrykę pod Wrocławiem

MAL
Światowy potentat produkcji elementów baterii do aut elektrycznych, chiński Guatoi – Huarong wybuduje fabrykę w Godzikowicach po Oławą. Wartość inwestycji to ok. 45 milionów dolarów. To jeden z efektów wizyty reprezentacji Dolnego Śląska w Chinach.

Fabryka w miejscowości Godzikowice (powiat oławski) ma powstać do 2020 roku.

– Projekt fabryki w Godzikowicach chińskiego inwestora Zhangjiagang Guotai-Huarong New Chemical Materials (GTHR), jest elementem strategii wspierania rozwoju przemysłu elektromobilności w naszym kraju. Jesteśmy niezmiernie zadowoleni, że takie inwestycje powstają w Polsce, która staje się jednym z najważniejszych uczestników w tej branży na świecie. W dalszej perspektywie przełoży się to na wzrost popularności aut elektrycznych na naszych drogach, a w konsekwencji istotną poprawą jakości powietrza w Polsce – mówi Krzysztof Senger, wiceprezes PAIH ds. inwestycji zagranicznych.

Fabryka elektrolitu do wkładów do baterii litowo-jonowych w Godzikowicach w gminie Oława będzie jedną z największych w Europie. Lokalizacja fabryki uzupełnia europejską i regionalną sieć przemysłu samochodów elektrycznych.

Roczna wielkość produkcji fabryki pozwoli na dostarczenie wkładów do baterii do 1 000 000 aut elektrycznych rocznie. Na początku pracę znajdzie tam 60 osób, docelowo planowane jest zatrudnienie około 100 pracowników. Obecnie trwają prace polegające na zebraniu niezbędnej dokumentacji. Teren pod fabrykę został już kupiony.

Komentarze 21

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

!
powstało tyle sprzecznych analiz, w zależności czy sponsorowały je koncerny petrochemiczne czy ktoś inny.
Mówiąc, że nikt tego nie analizuje, zdradzasz swoją kompletną ignorancję w tym temacie.
p
proste
gdy prądu w sieci jest za dużo. Są nawet takie momenty, że producenci płacą odbiorcom.
D
D
Po Oławà?

Kto pisze te artykuły?
f
fret
to od razu "grillowane" do odgrzania w mikrofali będą sprzedawać w "markiecie".
smacznego .
k
kkr
.. bo i po co .. tylko bogaty to kupi .. jako gadżet bo go stać mieć coś modnego. Może 1% pojazdów to pokryje bo więcej to do ładowania na stacje byś się musiał zapisać w kolejkę na następny tydzień - taki pojazd obecnie na full ładuje się sprawny-nowy około 50 min ... a bak zalewasz w 2 minuty.
Żadnego ogniwa o takiej pojemności w życiu nie naładujesz nawet w 20 minut bo wybuchnie ona.
Głupim Peugeotem 508 2.0 HDI szybciej z Hamburga przyjedziesz niż Teslą ... na takim głupim małym odcinku Hambur - Warszawa 5x tańczy peugeot był 3h wcześnie u celu ... a nie mówimy o jeździe Berlin - Paryż tam pewnie Tesla jechałaby 2x dłużej od peugeota. A jak elektryków będzie więcej to będziesz musiał się wtedy w kolejce ustawić :) ... oj to za tydzień wtedy dojedziesz.
d
duzy
to to będzie takie zapylenie że my słońca nie zobaczymy. A jeszcze fajne kwaśne deszcze po tych elektrowniach, które spustoszą drzewostan w Karkonoszach.
.
w polsce wieksza bieda niz w chinach za rzadow p*****ów
d
duży
.. tylko jak taka jebut zrobi .... to niczego nie będzie na 100 lat -smog przy tym to pikuś. A jakby to produkować po Polsku z węgla to nieba już nie zobaczymy .. + kwaśne deszcze oj Karkonosze zrobią się łyse.
100 pracowników zrobi milion baterii w roku ... a 200 przy podobnym nagładzie energii będzie to utylizować.
O
Odpady
A odpady z produkcji na wysypisko i do spalenia
K
Karamasz
Dobrze, że mają czyste technologie.
G
Gość
PRONDU PRODUKOWAĆ NIE TRZEBA...ELEKTRYCZNOŚĆ W KOSMOSIE JEST WSZĘDZIE OBECNA...WYSTARCZY PODŁĄCZYĆ WTYCZKIE.
w
wrocławianka
A czy ktoś zastanawia się nad tym, ile będzie trzeba wyprodukować prądu do tych baterii (aut)? To jest ekologia?
?????
Też mi ekologia ! Produkcja akumulatorów, produkcja prądu ... fantastycznie
G
Gość
W Chinach zaczęli dbać o ekologię i ochronę środowiska.
G
Gość
Z CZERWONYM REŻIMEM KOMUNISTYCZNYM PIS WSPÓŁPRACUJE, TERA PREZESOWI I WSZYSTKIM MINISTROM CZA BĘDZIE RENTE OBCIĄĆ I JAK ONE ZA TE 1200 ZŁ PRZEŻYJĄ.
Wróć na i.pl Portal i.pl