Departament Postępowań Kontrolnych CBA rozpoczął sprawdzanie zgodności z prawem decyzji Narodowego Centrum Badań i Rozwoju dotyczących wsparcia ze środków unijnych, budżetu państwa i samorządowych - z programu operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-13 - pilotażów badań naukowych i demonstracyjnych prac rozwojowych.
Projekt nowej Syrenki uzyskał dofinansowanie z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w wysokości 4,5 mln zł. Ze złożonego wniosku o wsparcie finansowe w 2013 roku wynika, po trzech latach marka Syrena miała być reaktywowana.
Konsorcjum AMZ-Kutno i Przemysłowego Instytutu Motoryzacji zakładało od podstaw zbudować pojazd i rozpocząć jego produkcję. Rocznie planowano 300 egzemplarzy. Tak się jednak nie stało. Kontrola ma na celu sprawdzenie m.in. czy dofinansowanie tego przedsięwzięcia było prawidłowe.
Od 20 września do 20 grudnia CBA prowadzi także kontrolę dotyczącą przedsięwzięcia pilotażowego "Wsparcie badań naukowych i prac rozwojowych w skali demonstracyjnej (DEMONSTRATOR +)", w którym jednym z realizowanych projektów był projekt o nazwie "Reaktywacja polskiego przemysłu motoryzacyjnego".
Przypomnijmy, że kultowa Syrena była produkowana w latach 1957 - 1972 przez Fabrykę Samochodów Osobowych w Warszawie, a od 1972 do 1983 roku przez Fabrykę Samochodów Małolitrażowych w Bielsku-Białej.
POLECAMY: