Auto zbudowano na płycie podłogowej modelu 308, do którego jest zresztą zbliżone rozmiarami. Oznacza to, że konkurował będzie m.in. z Volkswagenem Tiguanem (stworzonym na bazie Golfa), Fordem Kugą (przygotowanym w oparciu o Focusa) i Renault Koleosem (wykorzystującym podzespoły Nissana X-Traila).
Bagażnik nowego Peugeota ma pojemność 512 l (dla porównania w Tiguanie jest to 505 l, w Kudze - 410 l, a w Koleosie - 450 l). Objętość można zwiększać do 1604 l składając oparcia tylnych siedzeń. Podobnie jak w Peugeocie 4007, pokrywa bagażnika jest dzielona na dwie części. Dolna, mniejsza część, tworzy rodzaj platformy i może utrzymać przedmioty o wadze do 200 kg, co ułatwia pakowanie. Podłogę bagażnika można ustawić na jednej z trzech wysokości, dzieląc w ten sposób przestrzeń bagażową w zależności od potrzeb. Dodatkowo we wnętrzu auta znajdują się schowki o łącznej pojemności 50 l.
Standardowym wyposażeniem jest elektroniczny hamulec postojowy, który uruchamia się przyciskiem. Ciekawostką jest system wyświetlający podstawowe informacje (m.in. prędkość, ustawienia tempomatu) na przezroczystym ekranie znajdującym się na podszybiu powyżej kierownicy.
Sprawdzanie, jak szybko się jedzie bez konieczności odrywania wzroku od drogi i patrzenia na tradycyjne zegary (z których zresztą nie zrezygnowano) ma zwiększyć bezpieczeństwo. Podobnie jak wszystkie odmiany SW modeli Peugeota, 3008 wyposażono w szklany, panoramiczny dach o powierzchni 1,6 m2.
Początkowo SUV francus- kiej marki będzie dostępny wyłącznie w wersji z napędem na przednią oś, czym wyróżnia się w gronie aut rekreacyjno-terenowych, które nawet jeśli mają odmiany z napędem na dwa koła, to występują też w wersjach 4x4. Konstruktorzy Peugeota poszli inną drogą.
Aby zapewnić jak najlepszą przyczepność, zastosowano elektroniczny system kontroli trakcji współpracujący z ESP, mogący pracować w pięciu trybach. Pokrętłem położonym poniżej dźwigni zmiany biegów kierowca może wybrać ustawienie: na nawierzchnię suchą i równą, zaśnieżoną/oblodzoną, dziurawą/nierówną, piaszczystą lub wyłączyć ESP.
3008 oferowany będzie z dwoma silnikami benzynowymi - 1,6 l/120 i 1,6 l/150 KM (drugi opracowany we współpracy z BMW) oraz trzema wysokoprężnymi - 1,6 l/110 KM, 2,0 l/150 i 2,0 l/163 KM. Słabsza jednostka benzynowa zostanie skonfigurowana z 5-stopniową, ręczną skrzynią biegów, a pozostałe z 6-biegową przekładnią rę-czną, 6-biegowym automatem lub 6-stopniową skrzynią zautomatyzowaną.
W planach jest przygotowanie wersji hybrydowej ze współpracującymi ze sobą silnikami: wysokoprężnym i elektrycznym. Będzie to pierwsza hybryda z wykorzystaniem diesla. Rozwiązanie zaprezentowano już w koncepcyjnym modelu Prologue Hybrid 4. Pod jego maską umieszczono 163-konną jednostkę wysokoprężną, a z tyłu silnik elektryczny osiągający 37 KM i napędzający tylne koła. Konkretnej daty wprowadzenia do sprzedaży odmiany hybrydowej na razie nie ustalono, ale ma ona pojawić się na rynku do 2011 r.