Osiągi, zasięg, wyposażenie i unikalne funkcje tego modelu także są czymś nowym wśród tak filigranowych pojazdów.
Małe auta nie muszą być za karę
Jeszcze do niedawna segment najmniejszych elektryków miał skromną reprezentację. Nieliczne miejskie elektryki były często tworzone z myślą o carsharingu, a ich zasięg, wygląd i osiągi schodziły na dalszy plan.
Hyundai INSTER reprezentuje całkiem inną ideę. To samochód, który ma wszystko to, co większe samochody, ale w niewielkim opakowaniu. Moc napędu elektrycznego wynosi 95 lub 115 KM, co przekłada się na takie osiągi, że jeśli przyjdzie nam pojechać ekspresową obwodnicą miasta nie zostaniemy zepchnięci na sąsiedni pas w poczuciu, że wszystkie pojazdy wokół, łącznie z ciężarówkami, jadą szybciej od nas.
INSTER nawet w podstawowej odmianie rozpędza się od 0 do 100 km/h w 11,7 s, a w mocniejszej w 10,6 s. Prędkość maksymalna to odpowiednio 140 lub 150 km/h. W tym segmencie aut są i takie, którym sprint setki zajmuje niemal 20 sekund.
Akumulator, zasięg i szybkość ładowania
Podstawowa wersja INSTER-a jest wyposażona w silnik o mocy 97 KM, sparowany z akumulatorem 42 kWh (zasięg 327 km WLTP). Mocniejsza wersja ma 115 KM i akumulator 49 kWh (zasięg 350 – 370 km WLTP). Każda wersja tego miejskiego samochodu jest przygotowana do ładowania prądem DC. Czas ładowania do 80% na ładowarce o mocy 50 kW wynosi 58 minut, na mocniejszej ładowarce można zejść do 30 minut.
INSTER jest jednym z najlżejszych samochodów elektrycznych na rynku. Wersja bazowa waży jedynie 1305 kg, co przekłada się na niewielkie zużycie energii: od 14,3 do 15,1 kWh/100 km.
O jedno oczko większy
Hyundai INSTER zaprojektowano z myślą o ruchu miejskim. Długość nadwozia wynosi 382,5 cm. Tym autem wciśniemy się nawet w niewielkie miejsce parkingowe. Wnętrze reprezentuje przestrzeń jak z aut o jeden segment większych. To zasługa dużego rozstawu osi, który wynosi 258 cm.
Począwszy od wersji MODERN wszystkie siedzenia można złożyć na płasko. Przednie siedzenia też. Tylną kanapę można przesuwać: powiększając przestrzeń bagażnika lub zwiększając jego kosztem przestrzeń na nogi pasażerów siedzących z tyłu.
Bogate wyposażenie i dobry design
INSTER jest dostępny w 10 odmianach kolorystycznych, w tym kilku nieszablonowych. Butter Cream Yellow Mettalic – to odmiana, która wyróżni się na każdym parkingu. Sienna Orange Metallic – też aż się prosi, by na nią spojrzeć. Tomboy Khaki – to metalizowana, ciemna zieleń. Do INSTER-a przewidziano obręcze kół o rozmiarze 15 i 17 cali.
Unikalną cechą INSTER-a jest funkcja V2L. Pozwala ona ładować urządzenia elektryczne o mocy nawet 3600 W. Jeśli wyjedziemy INSTER-em poza miasto możemy podłączyć do jego gniazda czajnik elektryczny. Da się też podłączyć do gniazda suszarkę do włosów, odkurzacz, kosiarkę elektryczną, czy rower elektryczny. Gniazdko 230V dostępne jest również we wnętrzu, dzięki czemu możemy np. szybko zmienić naszego INTSERa w mobilne biuro.
Jeśli do tego dodamy możliwość położenia na płasko czterech siedzeń (powstaje przestrzeń o rozmiarach metr na dwa metry) okazuje się, że INSTER pozwala czerpać z dobrodziejstw cywilizacji nawet poza miastem. W tym niewielkim aucie możemy mieć pompę ciepła, indukcyjną ładowarkę telefonu, kamerę 360 stopni, podgrzewane siedzenia i kierownicę… Oj można by tak długo.
