Obwodnica Szczuczyna powstała kilka lat temu jako droga jednojezdniowa. Dokładnie rok temu rozpoczęła się budowa drugiej nitki. Wykonano już 60 proc. zaplanowanych prac.
- W październiku tego rku wykonawca rozpoczął układanie nawierzchni z betonu cementowego drugiej jezdni obwodnicy. Zostanie ona połączona z węzłem Szczuczyn, który od razu powstał jako dwujezdniowy. Jednocześnie trwa poszerzanie istniejącej jezdni z nawierzchnią asfaltową o pas awaryjny oraz prowadzone są prace na pięciu mostowych obiektach inżynierskich (w tym na moście nad rzeką Wissa), które są „dowiązane” do istniejących obiektów - wyjaśnia Rafał Malinowski, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku.
Przypomina, że wartość kontraktu to 75 mln zł.
- Inwestycja realizowana jest w systemie „Projektuj i buduj”. Zadań Wykonawcy należało kompleksowe przygotowanie dokumentacji technicznej oraz, na jej podstawie, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Tą wydał Wojewoda Podlaski 10 października 2018 r, a roboty w terenie ruszyły tydzień później - dodaje Rafał Malinowski.
Zobacz też: Via Baltica. Rozpoczęła się budowa kolejnego odcinka międzynarodowej trasy S61. Zostały wbite łopaty
Obwodnica Szczuczyna to odcinek Via Baltiki i S61
Obwodnica Szczuczyna to fragment S61 i międzynarodowej trasy Via Baltiki. Ta przebiega przez województwo mazowieckie, podlaskie i warmińsko–mazurskie. Jedynym jej gotowym odcinkiem jest fragment obwodnicy Augustowa łączący się z oddaną do użytku 13 kwietnia bieżącego roku – obwodnicą Suwałk.
Obecnie w budowie jest też 17-kilometrowy odcinek pomiędzy węzłem Śniadowo nieopodal granicy z województwem mazowieckim, a węzłem Łomża Południe.
Obwodnica Suwałk. Zobacz budowę z lotu ptaka (zdjęcia)
