Octavia cieszy się w Polsce popularnością. W zeszłym roku w rankingu sprzedaży nowych samochodów zajęła drugie miejsce ustępując tylko swojej mniejszej siostrze - Fabii.
Jej powodzenie to efekt połączenia niezłej ceny z przekonaniem, że kupuje się Volkswagena, tyle że tańszego. Przekonanie to jest trafne, bo Skoda należąca do niemieckiego koncernu korzysta z wielu podzespołów VW. Octavia ma m.in. płytę podłogową Golfa i silniki znane z Passata.
Nie bez znaczenia są też rozmiary auta. Octavia plasuje się na pograniczu segmentu samochodów kompaktowych (takich jak np. Ford Focus i Toyota Auris) oraz pojazdów klasy średniej wyższej (m.in. Renault Laguna, Opel Vectra). To sprawia, że z jednej strony spełnia wymogi samochodu rodzinnego, a z drugiej może być autem firmowym nawet dla kadry kierowniczej.
Zmiany zewnętrzne w Octavii po face liftingu dotyczą pięciu elementów: kształtu i wielkość przednich reflektorów, wyglądu bocznych lusterek, kratownicy wlotu powietrza, przedniego zderzaka (ze światłami przeciwmgielnymi) i tylnych świateł (przyjęły kształt litery C). Oglądając zmodernizowaną Octavię trudno nie dostrzec, że projektanci szukali inspiracji w modelu Superb. I nie dotyczy to tylko zbliżonego kroju liter w nazwach obu modeli.
Jakie zmiany zaszły wewnątrz auta? Uwagę zwraca przede wszystkim białe podświetlenie wskaźników. Pozostałe zmiany na desce rozdzielczej wydają się kosmetyczne, ale wpływają niewątpliwie na ergonomie i estetykę wnętrza auta. Wielofunkcyjny wyświetlacz zlokalizowany między prędkościomierzem a obrotomierzem, przekazuje informacje z pokładowego komputera.
Kilka zmian ma na celu podwyższenie bezpieczeństwa. Przednie światła wyposażono w funkcję jazdy dziennej oraz doświetlenia ostrych zakrętów, co poprawia widoczność w nocy. Zastosowano nowe zagłówki lepiej chroniące kierowcę i pasażerów w sytuacji uderzenia w tył samochodu.
W wersji hatchback bagażnik ma pojemność 560 l (tyle samo, co poprzednio). Dla porównania w 5-drzwiowym Focusie jest 396 l, a w Toyocie Avensis 510 l. Po złożeniu tylnego siedzenia pojemność bagażnika zwiększa się do 1 420 l.
Zmodyfikowana wersja Skody będzie dostępna z pięcioma silnikami benzynowymi o pojemnościach od 1,4 do 2,0 l (moce od 80 do 200 KM) oraz dieslami 1,9 i 2,0 l (105, 140 i 170 KM). Nowością w Octavii jest silnik 1,4/122 KM, znany już m.in. z Golfa i Seata Leona. W ofercie - podobnie jak teraz - znajdzie się wersja z napędem na cztery koła.
Octavia po face liftingu pojawi się na polskim rynku na przełomie stycznia i lutego 2009 r. Jej ceny będą zaczynać się od ok. 52 tys. zł (wersja 1,4 l/80 KM). Najtańszy 5-drzwiowy Ford Focus 1,4 l/80 KM kosztuje obecnie w promocji 50 150 zł (standardowo 52 150 zł), 5-drzwiowy Volkswagen Golf VI 1,4 l/80 KM - 53 440 zł, Renault Laguna 1,6 l/110 KM - 64 500 zł.