Platforma cyfrowa nC+ zmienia umowy. Klienci są oburzeni

Witold Michalak
Lublinianie wściekli na platformę cyfrową nC+
Lublinianie wściekli na platformę cyfrową nC+ Tomasz Bołt/Polskapresse
Do biura miejskiego rzecznika konsumentów w Lublinie wpłynęło już kilkadziesiąt zgłoszeń w sprawie nowej platformy nC+. Klienci nie kryją oburzenia z powodu nagłych zmian w ofercie telewizji cyfrowej.

nC+ powstała z połączenia telewizji "n" z Cyfrą +. Kiedy 21 marca platforma zaprezentowała swoją ofertę, w Polsce zawrzało. Krytykowane były wysokie ceny i układ oferowanych kanałów. Firma dolała oliwy do ognia, gdy do dotychczasowych klientów rozesłała listy informujące o zmianie oferty i podniesieniu cen. - Jestem zdegustowany całą sytuacją i tym, jak nC+ traktuje swoich klientów - mówi pan Jacek z Lublina.

Mężczyzna przez kilka lat był abonentem telewizji "n". Teraz dostał nową ofertę. - Mam płacić o 10 zł więcej, a będę mógł oglądać o 7 kanałów premium mniej niż dotychczas. To nie do pomyślenia - oburza się.

Pan Jacek nosi się z zamiarem rozwiązania umowy. Ponieważ telewizja zmienia ofertę programową i likwiduje niektóre kanały, daje to podstawę do zerwania umowy. Ma na to dwa tygodnie od chwili zmiany. Jak wypowiedzieć umowę? Koniecznie należy zrobić to pisemnie. Sam telefon do biura obsługi klienta to za mało. Wypowiedzenie należy wysłać listem poleconym. Dzięki temu umowa przestanie obowiązywać z końcem kwietnia. Brak wypowiedzenia umowy sprawi, że od maja nC+ będzie wystawiać nam wyższe rachunki, a zerwanie nowej umowy będzie możliwe dopiero po 18 miesiącach.

Jak wynika z informacji uzyskanych w biurze lubelskiego rzecznika konsumentów, ludzie najczęściej skarżyli się, że informację o zmianach oferty dostali listem zwykłym, a nie poleconym. Zwracali także uwagę, że o zmianach w dostępie do kanałów powinni być powiadomieni na 30 dni przed tym faktem, a nC + robiła to znacznie później.

Po licznych skargach od abonentów działaniami firmy zajął się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. - Wątpliwości prezes UOKiK wzbudziło dokonanie przez spółkę jednostronnej zmiany umów (ceny usługi oraz oferty programowej) zawartych na czas oznaczony, a także zbyt krótki termin na złożenie rezygnacji oraz informowanie o nowej ofercie listem zwykłym - informuje Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy UOKiK.

Możesz wiedzieć więcej! Kliknij i zarejestruj się: www.kurierlubelski.pl/piano

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Platforma cyfrowa nC+ zmienia umowy. Klienci są oburzeni - Kurier Lubelski

Komentarze 62

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

c
cer
ja mam juz cyfre ponad rok czasu i co teraz mam zrobic
+
Ale se strzelili w kolano....
S
Szczery_i_prawdomówny
Informacja dla klientów telewizji "N". Na telewizorze w menu jest opcja Rachunki i płatności. Jeżeli klikniecie w rachunki i w pierwszą z brzegu kwotę, wyświetli się Wam informacja o tym, iż od pierwszego kwietnia, tego roku naturalnie, zabrane zostanie kilka kanałów, które z resztą będą wyszczególnione, m. in. wszystkie N Premium. Poniżej będzie widoczna informacja, że w przypadku braku akceptacji regulaminu, przysługuje prawo do rezygnacji z oferty (tym samym z umowy, niezależnie jak długo jeszcze trwa), w trybie natychmiastowym. Obowiązuje wtedy 30 - dniowy okres wypowiedzenia. Ważne aby wiadomość wysłać listem POLECONYM za potwierdzeniem odbioru. Tylko wtedy mamy pewność że dotrze do odbiorcy. Uwaga! Rezygnować można tylko do 14 kwietnia, czyli jeszcze kilka dni. Także w tym przypadku pośpiech jest dobrym doradcą:)
S
Szczery_i_prawdomówny
O widzę że marionetki NC+ zamiast zabrać się do roboty minusują Nasze posty! Widać jak nie ma co do roboty bo kierusie i menedżusie zabroniły informować klientów o czymkolwiek to trzeba coś poudawać! Nie dajmy się!
Ceny najwyższego pakietu NC+ w całej Europie wahają się od 30-40 euro a w Polsce to 50 ! oszustwo!
g
grim
Zwracam uwagę na kolejną nieuczciwą zagrywkę nc+.
W ofercie nic się nie mówi o koszcie dzierżawienia dekodera.
Naiwny klient dowie się o tym dopiero przy pierwszym rachunku, bo tę informację zawarto w treści umowy.
l
lesio
Ciekawe? Bo Poczta Polska nie doręcza przesyłek tej firmy tylko prywaciarze. Za wyjątkiem przesyłek poleconych. A co do ewentualnej korespondenci do tej platformy cyfrowej z rezygnacją z jej usług to należy wysyłać do niej list polecony za POTWIERDZENIEM odbioru. List polecony bez potwierdzenia odbioru ignorują. I co im ktoś zrobi?
S
Szczery_i_prawdomówny
Przestrzegam przed biurem NC+ (byłym biurem Cyfry+) w Bielsku-Białej na ulicy Elizy Orzeszkowej 38 !
Uważajcie na zakup produktu telewizji a już absolutnie nie podejmujcie pracy w tej placówce ! Właściciel Adam K. prowadził wcześniej biuro w Zielonej Górze, ale wyprowadził się z tego miasta, gdyż stracił zaufanie w oczach ludzi po tym jak manipulował nimi, ofertami a nawet własnymi pracownikami! Nawet jeśli jako pracownik masz dobre wyniki, wg Klimka połowa z nich rezygnuje i tym samym nie zarobisz ani grosza! Jego współpracownik Konrad S. to też niezłe ziółko, z resztą też jest z Zielonej Góry! Sajnaj to manipulant jakże wiarygodny, przyjaźni się z tobą do momentu awansu, bo tylko o to chodzi żeby mieć osła który będzie płacił po awansie za paliwo! Także w tej żałosnej firmie więcej stracisz niż zyskasz! Cyfra + NC+ Elizy Orzeszkowej 38 jak i z resztą cała grupa ES Media, bo takich biur jest kilka w całej Polsce m. in. Katowice, Zabrze, Łódź, Koszalin, Kielce, Wrocław omijać szerokim łukiem i nie zgadzać się na podpisywanie umów od domokrążców! Prawda jest taka że ta umowa jest droższa niż umowa zawarta w punkcie NC+ w zwykłym hipermarkecie! Nie wierzycie? Porównajcie! Domokrążcom mówmy nie!
S
Szczery_i_prawdomówny
Przestrzegam przed biurem NC+ (byłym biurem Cyfry+) w Bielsku-Białej na ulicy Elizy Orzeszkowej 38 !
Uważajcie na zakup produktu telewizji a już absolutnie nie podejmujcie pracy w tej placówce ! Właściciel Adam K. prowadził wcześniej biuro w Zielonej Górze, ale wyprowadził się z tego miasta, gdyż stracił zaufanie w oczach ludzi po tym jak manipulował nimi, ofertami a nawet własnymi pracownikami! Nawet jeśli jako pracownik masz dobre wyniki, wg Klimka połowa z nich rezygnuje i tym samym nie zarobisz ani grosza! Jego współpracownik Konrad S. to też niezłe ziółko, z resztą też jest z Zielonej Góry! Sajnaj to manipulant jakże wiarygodny, przyjaźni się z tobą do momentu awansu, bo tylko o to chodzi żeby mieć osła który będzie płacił po awansie za paliwo! Także w tej żałosnej firmie więcej stracisz niż zyskasz! Cyfra + NC+ Elizy Orzeszkowej 38 jak i z resztą cała grupa ES Media, bo takich biur jest kilka w całej Polsce m. in. Katowice, Zabrze, Łódź, Koszalin, Kielce, Wrocław omijać szerokim łukiem i nie zgadzać się na podpisywanie umów od domokrążców! Prawda jest taka że ta umowa jest droższa niż umowa zawarta w punkcie NC+ w zwykłym hipermarkecie! Nie wierzycie? Porównajcie! Domokrążcom mówmy nie!
d
do arr
To nie wina Nplay że znika NPremium. Ale zamiast kanałów Npremium dają w cyfrowej TV pakiet AXN, a w pakiecie kablowym Eurosport 2 w miejsce głównego NPremium, więc w sumie całkiem nieźle. Ja bym został na twoim miejscu w Nplay bo i tak w Lublinie z kablówek mają najlepszą ofertę, zwłaszcza sportową.
P
Pan Jacek
aha, w związku z poniższym informujcie kogo możecie i tych którzy już są albo tych którzy dopiero chcieliby być abonentami nc+ co naprawdę podpisują.
Zwróćcie uwagę na kanały w ofercie bo jest na stronie paskudna zagrywka - kwadraciki z kabałami są na szarym tle, a w rogach tych kwadracików sa malutkie mniej i bardziej szare trójkąciki, które oznaczają:
- kanały i tak ogólnodostępne z satelity;
- kanały niegwarantowane, udostępniane testowo i gratis,
To oznacza, ze oznaczone kanały mogą w każdej chwili zostać wycofane, i nie przysługuje z tego powodu możliwość rozwiązania umowy. W przypadku droższych pakietów, takich kanałów jest aż 27 !!! czyli w skrajnym przypadku 27 kanałów może (choć nie musi) wylecieć z oferty np. Eurosport
P
Pan Jacek
Przede wszystkim jeśli dostaliście pismo to czytajcie też regulaminy.

Przejrzałem warunki otrzymanej promocji i niektóre punkty budzą zdziwienie i niepokój.
Rozdział II Warunki promocji
pkt 2. Warunkami skorzystania/korzystania z Promocji są:
2) korzystanie przez Abonenta z Pakietu CANAL+ Silver, przez czas oznaczony Umowy, o którym mowa w Rozdziale I ust. 4 (dalej: Okres gwarantowanego korzystania z Pakietu CANAL+ Silver) oraz w czasie nieoznaczonym Umowy (dalej: okres promocyjny)

a okres oznaczony to 69zł/miesięcznie, a czas nieoznaczony Umowy to 109 zł/miesięcznie.

pkt. 4. Abonent w Okresie gwarantowanego korzystania z Pakietu CANAL+ Silver ani tez po tym Okresie, nie może zrezygnować z Pakietu CANAL+ Silver poza przypadkami rozwiązania/wygasnięcia Umowy.

Czy wiemy, co tak naprawdę podpisujemy? a właściwie nie podpisujemy, tylko milcząco wyrażamy zgodę, jeśli nie podejmiemy żadnego kroku, albo kiedy zwykły list do nas nie dotrze, albo wyrzucimy go zmyleni zawartością? Raz zaoferowany pakiet wygląda, że jest nam przypisany raz na zawsze, na niższy nie mamy szans, chyba że dotrwamy do konca okresu gwarantowanego, z 3 miesięcznym terminem ją wypowiemy i zawrzemy nową, na niższy pakiet, oczywiście ponosząc ponowne koszty aktywacji itp.
Naprawdę bardzo elastyczna i skrojona na miare dla każdego abonenta oferta.
P
Pan Jacek
podobna sytuacja jak z "n" wycofują kanały, które są w pakiecie, więc powinna być możliwość zerwania umowy. Tylko czy warto? Wycofanie kanałów stawia pod ścianą te kablówki, które je oferowały i to nie z ich winy. Akurat znam szefostwo, to ludzie rozsądni, myślę ze można się dogadać, np. poprosić o obniżkę przy okazji, a może cos wprowadzają w zamian? CHyba że jesteś niezadowolony to masz prawo rozwiązać
a
aku
pozwala się okradać tylko Polakom. W ten sposób wszystko pozostaje w rodzinie.
k
kumaty
A imperium się rozkrada , zniewala i szuka się w nim frajerów i taniej siły roboczej .
n
nirek
Np. moje ulubione Mango na 19. Żart;)
Wróć na i.pl Portal i.pl