Policjanci intensywnie kontrolują w Krakowie spaliny wydzielane przez samochody

Arkadiusz Maciejowski
Fot. Paweł Krawczyk/krakow.pl
W minionym roku policjanci Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Krakowie przeprowadzili 2861 badań jakości spalin samochodów dymomierzami i analizatorami spalin.

- W 505 przypadkach funkcjonariusze wykazali, że samochody są niesprawne technicznie i przyczyniają się do zanieczyszczenia środowiska – zaznacza podkom. Łukasz Czyż, Naczelnik Wydziału Prezydialnego Komendy Miejskiej Policji w Krakowie.

Dla porównania w 2016 roku skontrolowano 1149 pojazdów, z czego u 270 stwierdzono wady techniczne, wpływające na pogorszenie jakości powietrza.

KONIECZNIE ZOBACZCIE:

Pedofile i gwałciciele z Małopolski. Oni są w Rejestrze Ministerstwa! LISTY GOŃCZE

Oto największe imprezy w 2018 roku w Krakowie! PRZEGLĄD

Czy dostałbyś się do pracy w policji? PRAWDZIWE PYTANIA TESTU MULTISELECT

Czy umiesz mówić po krakosku? SPRAWDŹ SIĘ W QUIZIE

Polub nas na Facebooku i bądź zawsze na bieżąco!

WIDEO: Usuwanie filtrów DPF w samochodach. "To proceder absolutnie niedopuszczalny"

Źródło: Dzień Dobry TVN

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

o
olo
A po co się robi przeglądy techniczne samochodów? Żeby policjanci ponownie badali auta na drogach? Narażając siebie i innych?
B
Bab
Nareszcie coś co naprawdę może pomóc. Warto byłoby się też przyglądnąć kto klepnął takim delikwentom badania techniczne...
z
znalazłem!
Zadymienie spalin pojazdu z silnikiem o zapłonie samoczynnym, mierzone przy swobodnym przyspieszaniu silnika w zakresie od prędkości obrotowej biegu jałowego do maksymalnej prędkości obrotowej, wyrażone w postaci współczynnika pochłaniania światła, nie przekraczało wartości umieszczonej na tabliczce znamionowej pojazdu ;

3a)27) w przypadku braku określenia na tabliczce znamionowej wartości, o której mowa w pkt 3, zadymienie spalin pojazdu z silnikiem o zapłonie samoczynnym, mierzone przy swobodnym przyspieszeniu silnika w zakresie od prędkości obrotowej biegu jałowego do maksymalnej prędkości obrotowej, wyrażone w postaci współczynnika pochłaniania światła, nie przekraczało: 2,5 m-1,
3,0 m-1 – w przypadku pojazdów wyposażonych w silnik z turbodoładowaniem,
1,5 m-1 – w przypadku pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 2008 r.;
Chciałbym dowiedzieć się jakie normy spełniać mają spaliny diesla sprzed Euro 1. (czyli sprzed 07.1992 r.). Chciałbym być świadom tego jakie normy ma spełniać jakiś silnik. Nigdzie nie mogę znaleźć przystępnego opracowania zagadnienia. Diagnosta czy policjant wsadza sondę w wydech i maszynka "coś" pokazuje - jakieś magiczne cyferki. Jaka wartość jest OK a jaka zła? Czy samochody z silnikiem diesla z różnych roczników posiadają różne normy?
o
olo
mam nadzieję że są też patrole ruchome albo przy węzłach kom
Wróć na i.pl Portal i.pl