Premier o polityce przyszłości: Chcemy Polski, w której dzieci bawią się beztrosko na placach zabaw

OPRAC.:
Piotr Kobyliński
Piotr Kobyliński
Wideo
od 16 lat
Polityka, którą prowadzimy, działa i warto ją kontynuować, bo to jest polityka przyszłości. Chcemy Polski, w której dzieci bawią się beztrosko na placach zabaw. Nie chcemy Europy, w której ludzie obcy nam kulturowo atakują z nożem. Nie chcemy przymusu przyjmowania tych ludzi wbrew woli Polaków. Nie chcemy Polski z niebezpieczeństwami – powiedział premier Mateusz Morawiecki. Chwilę wcześniej podziękował prezydentowi Andrzejowi Dudzie za podpisanie nowelizacji podnoszącej świadczenie 500 plus do 800 zł.

Nagranie z udziałem premiera zamieszczono w poniedziałek na jego koncie na Twitterze.

Dziękuję panu prezydentowi za podpis pod ustawą o 800 plus – powiedział w krótkim filmiku Mateusz Morawiecki.

Relacjonował, że kiedy patrzył na beztrosko bawiące się na rodzinnym pikniku w Tarczynie dzieci, widział, że uśmiechy nie schodziły z ich twarzy. Szef rządu przypomniał o ostatnich sytuacjach, do jakich dochodziło we Francji.

Przypomniały mi się niedawne wydarzenia z Francji i pomyślałem, że to nie jest Europa, na którą patrzymy z zazdrością – wskazał.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Portal i.pl codziennie. Obserwuj i.pl!

Polska, w której dzieci bawią się beztrosko

Chcemy Polski, w której dzieci bawią się beztrosko na placach zabaw. Nie chcemy Europy, w której ludzie obcy nam kulturowo atakują z nożem. Nie chcemy przymusu przyjmowania tych ludzi wbrew woli Polaków. Nie chcemy Polski z różnymi niebezpieczeństwami – powiedział szef rządu.

"Polityka, którą prowadzimy, działa i warto ją kontynuować, bo to jest polityka przyszłości. Polityka, która buduje mosty, czy pomosty między pokoleniami i za to jeszcze raz dziękuję prezydentowi. To dzięki tej współpracy wprowadziliśmy program rodzina 500 plus, teraz 800 plus" – wskazał.

Państwo, jak dodał, jest "jak jedna wielka rodzina, tam gdzie jest zgoda, tam jest też przyszłość".

Rząd i głowa państwa z myślą o przyszłości dzieci

Nasz rząd chce współpracować z panem prezydentem dla dobrej przyszłości najmłodszego pokolenia. Dziękuję wszystkim, którzy przyczynili się do tej wielkiej prospołecznej zmiany – dodał premier.

Zmiana wysokości świadczenia nastąpi z urzędu, bez konieczności składania dodatkowego wniosku. Wypłatę pierwszego wyższego świadczenia wychowawczego przewidziano do 29 lutego 2024 r. z wyrównaniem od 1 stycznia 2024 r.

Źródło:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 42

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

🤸🤸🤸
8 sierpnia, 10:08, zefirek:

Brawo PiS tak trzymać. Polacy są z Was bardzo dumni !

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

z
zefirek
Brawo PiS tak trzymać. Polacy są z Was bardzo dumni !
E
Ehh
Kraków za Donalda. Ekipa Grzecha,Zdzicha i Zbycha na każdym rogu ,,salooon"z jednorekimi bandytami ,mieszkania czyszczone z mieszkańców pod mieszkaniowki(takie burdele w których m.in studentki oddają sie ,,inwestorom"co by mieć na studia ),czy pod apartamenty na godziny(tez po częsci burdello),no ewentualnie pod kancelarie ,,prawnicze"w których to ,,prawnik "reprezentował 128 letnich powodów, później dzieci(,,krzywdy ojca")a teraz juz EKSTREMUM wnukow(Tak ,tak ,,krzywdy dziadka ",Dziadka,który to większość życia spędził w ...Hameryce) .Dodatkowo musiał byc obowiązkowo mopolowy 24 h lub sklep z DOPALACZAMI. Obraz uzupełniał lombard, kiosk (gdzie wszystkie koszta ponosil fracznyzobiorca a zyski organizator franczyzy)który jedna z flagowych usług stała sie LICHWA (tak,tak w kiosku można sobie wziąć LICHWARSKA chwilówke .KRETACZE od piłkarskich USTAWEK,tacy FRYZJERZY -bukmacherki-,zajmują sie później windykacja ...no yaya)Co jeszcze?A no oczywiście sklep z tanią odzieżą z Niemiec ,czasem agencja pracy ,która wysłała na szparagi. Nad całością czuwały hop-hop wolne media ,no i hop-hop wolne sądy....Szkoda tylko ,że PYS do tego dorzucil jeszcze milion Ukraińców i potencjalny konflikt zbrojny.
W
Woda
8 sierpnia, 0:18, antyPiS:

~PrawdizwyAndy pisze: "Znowu myli się Pan. Polacy zostali okradzeni z OFE."

Niewiedza czy taka praca? Proszę natychmiast zaprzestać rozpowszechniania fake newsów. Co miesiąc (!!!) ZUS był zobowiązany 40 proc wpływów przekazywać do OFE. Na wypłaty świadczeń ZUS musiał brać kredyt. To był system opracowany na wydrenowanie kieszeni Polaków. Świetnie sprawdził się w Chile.

Nie będę się kłócił czy OFE to dobry pogram czy nie. Sam nie mam zdania. Natomiast oburzające jest to że prywatni inwestorzy mieli jakieś środki w prywatnych przedsiębiorstwach którym ufali a przyszedł rząd któremu zaczęlo brakować pieniędzy w budżecie i wymyślił że zasypie tymi środkami dziurę budżetową. Cytat z artykułu: "Musimy też pamiętać o jeszcze jednym wątku. Reforma OFE z 2014 r. pozwoliła rządowi PO-PSL znacząco obniżyć poziom długu publicznego do PKB. Zadłużenie liczone według polskiej metodologii spadło z 54,1 proc. w 2013 r. do 48,6 proc. w 2014 r Według metodologii unijnej polski dług spadł z 57,1 proc. do 51,4 proc. Przypomnijmy, że przekroczenie 60 proc. długu byłoby złamaniem Konstytucji. Przy zadłużeniu w wysokości 55 proc., rząd musi stosować już pewne mechanizmy ostrożnościowe."

Te same środki można było zdobyć uszczelniając Luke VAT czy biorąc się za mafię paliwowe. Pomimo tego że rząd PO dostawał w tych sprawach sygnały nic z tym nie zrobił

P
PrawdziwyAndy
8 sierpnia, 0:18, antyPiS:

~PrawdizwyAndy pisze: "Znowu myli się Pan. Polacy zostali okradzeni z OFE."

Niewiedza czy taka praca? Proszę natychmiast zaprzestać rozpowszechniania fake newsów. Co miesiąc (!!!) ZUS był zobowiązany 40 proc wpływów przekazywać do OFE. Na wypłaty świadczeń ZUS musiał brać kredyt. To był system opracowany na wydrenowanie kieszeni Polaków. Świetnie sprawdził się w Chile.

To że Polacy zostali pozbawieni indywidualnych czyli prywatnych środków na subkontach jest faktem. Faktem jest to że rządy PO zasypały tymi środkami dziurę budżetową. W zamian za to dostali wirtualne środki na które mogą sobie co najwyżej popatrzyc. Jak ZUS będzie łaskawy to może wypłaci im to w ramach emerytury .Wydatki i dług ZUS jest wliczany do długu Państwa dlatego przeksięgowanie środków z OFE na ZUS zasypało dług stworzony przez rząd PO

P
Prawdziwek
7 sierpnia, 23:24, PrawdziwyAndy:

Andy nasz miły trollu powiedz nam lepiej co U Donalda słychać? Macie tam w PO już program czy nadal jest tajny? Znaleźliście już pieniądze czy nadal będziecie prowadzić program socjalny pod nazwą "szczaw i mirabelki" a minister finansów będzie prowadził politykę pod tytułem pieniędzy nie ma i nie będzie.

7 sierpnia, 23:51, Andy:

Jak mawiał klasyk - konia kują a żaba nogę podnosi. 😁

Z klasyki wolę cytaty Donalda:

1. Chcemy dialogu Rosją taka jaka ona jest

2. Putin to mój człowiek w Moskwie

3. Z premierem Putinem przypilnujemy, by nikt piachu w tryby nie sypał - Pilnowali bardzo mocno - a potem przyszedł Smoleńsk. Przypadek??

a
antyPiS
~PrawdizwyAndy pisze: "Znowu myli się Pan. Polacy zostali okradzeni z OFE."

Niewiedza czy taka praca? Proszę natychmiast zaprzestać rozpowszechniania fake newsów. Co miesiąc (!!!) ZUS był zobowiązany 40 proc wpływów przekazywać do OFE. Na wypłaty świadczeń ZUS musiał brać kredyt. To był system opracowany na wydrenowanie kieszeni Polaków. Świetnie sprawdził się w Chile.
P
PrawdziwyAndy
Wspomniał Pan że inflacja jest spowodowana polityka monetarna? Na czym polega ta polityka? I jak to się ma do bardzo mocnego umocnienia złotówki które nastąpiła w ostatnich miesiącach? Dolar po 4.02 a euro okolice 4.40? Rozumiem że wedlug Pana mocna złotówka oznacza wysoka inflacje?
P
PrawdziwyAndy
Tak drogi Panie Andy. Pan nie wie czym jest inflacja. Uważa Pan że rząd ma pełną kontrolę nad inflacja. A wszystkiemu winni są politycy PO. To pewnie też przez polityków PiS inflacja w USA, Niemczech, Czechach, Estoni, Łotwie, Litwie jest historycznie wysoka. Wiemy też że jak Donald przyjedzie na białym koniu i znajdzie przycisk od inflacji to ceny zaczną spadać mimnium o 100%. Normalnie pójdzie do sklepu jak Putin i powie że chleb ma kosztować 2.5 i tak się stanie .... A tej bajce będzie też smok i królewna
P
PrawdizwyAndy
7 sierpnia, 23:24, PrawdziwyAndy:

Andy nasz miły trollu powiedz nam lepiej co U Donalda słychać? Macie tam w PO już program czy nadal jest tajny? Znaleźliście już pieniądze czy nadal będziecie prowadzić program socjalny pod nazwą "szczaw i mirabelki" a minister finansów będzie prowadził politykę pod tytułem pieniędzy nie ma i nie będzie.

7 sierpnia, 23:51, Andy:

Jak mawiał klasyk - konia kują a żaba nogę podnosi. 😁

Poprsootu rzuca Pan kłamstwami i manipulacjami a jak zadaje się panu trudne pytania to udaje Pan ze nie wie o co chodzi. I kolejny komentarz który potwierdza takie Pana zachowanie

P
PrawdizwyAndy
7 sierpnia, 20:58, Polak:

Nasze dzieci i wnuki całe zycie będą spłacać wasze długi.

7 sierpnia, 21:17, dama pik:

Za nasze dzieci..

to już roboty będą pracować!!!..

niestety!!!..🤷 😁😁

także ten..tego..

PO kiego..

martwisz się na zapas.. jakimiś długami!!!..😛😛

7 sierpnia, 21:33, Polak:

Pracować będą roboty. Ale spłacać będą nasze dzieci i wnuki. Deficyt na 2023 rok zwiększony o 24 mld. Pożyczka w Korei płd na czołgi 100mld zł. Ukryte koszty kolejne 100mld. To tylko 8 lat ich rządzenia ale spłacać będą wszyscy którzy będą żyć co najmniej do 2100 roku.

7 sierpnia, 22:39, Kloda:

Rząd Tuska tylko w 1 rok narobił tyle długo że musiał zabrać 150 mld Polaków i zasypać nimi dziurę budżetową bo przekroczył by konstytucyjną regułe 60%. Za rządów PiS pomimo historycznych wydatków na siły zbrojne czy służbę zdrowia zadłużenie jest grubo poniżej 50%

7 sierpnia, 23:12, Andy:

He, he. Wg danych dla pisowskiego elektoratu, który łyka każdą lipę podaną przez Partię.

https://www.rp.pl/budzet-i-podatki/art38629751-pis-pokazuje-inny-dlug-publiczny-polakom-inny-brukseli-kolosalna-roznica

7 sierpnia, 23:19, Andy:

To proszę przeczytać ze zrozumieniem: https://www.google.com/amp/s/www.bankier.pl/amp/wiadomosc/PiS-pokazuje-inny-dlug-publiczny-Polakom-inny-Brukseli-Resort-finansow-zabiera-glos-8564492 jak się czyta sam tytuł a nie artykuł to tak potem jest. Nawet sumaryczny dług jest mniejszy niż za rządów PO i jest o wiele niższy niż 60%. Proszę sobie policzyć ile wynosiłby dług gdyby PO nie ukradło 150 mld Polaków z OFE :) Przekroczyłby 60% a Po było u zmuszone do oddania władzy z uwagi na przekroczenie reguły fiskalnej . Takie są fakty

7 sierpnia, 23:49, Andy:

Część opisałem wcześniej, Odniosę się do owych !50 mld zł z OFE. Po pierwsze proszę nie kłamać, że zostały skradzione, gdyż zostały po prostu przeksięgowane dzięki czemu wg metodologii unijnej nie wliczają się do długu publicznego. A po drugie tak postawiony argument bije tak samo w PiS gdyż zgodnie z nim obecny dług publiczny należałoby powiększyć jeszcze o co najmniej 240 mld zł (150 mld zł plus inflacja) a wtedy mielibyśmy zadłużenie na poziomie 66% PKB

Znowu myli się Pan. Polacy zostali okradzeni z OFE. To fakt. To tak jakby miał Pan dziedziczne udziały na rachunku maklerskim, a przyszedłby rząd którego Pan nie lubi np PiS i powiedział że bierze panu te środki i przesuwa na wirtualne konto w ZUS. Środki te przestają być dziedziczne tzw gdyby Pan zmarł to nie można by przepisać Pana żonie i dzieciom. A wirtualny rachunek w ZUS może panu odda te pieniądze w ramach emerytury albo nie jeśli do władzy dojdą znowu tacy specjaliści jak pan "pomiędzy nie ma i nie będzie". Kumasz Pan? Gdyby Pan nie oglądał tylko TVN / GW / Tuska itp to by Pan widział

A
Andy
7 sierpnia, 21:42, Tylko to możemy...:

Jeżeli w tym roku nie pognamy w pi..du tych pisowskiech sku...nów,to koniec Polski jest realny jak nigdy dotąd.Już nawet nie chodzi o demokrację i wolność,ale o wszystko wokół nas,lasy,gospodarkę,rolnictwo,służbę zdrowia,naukę i uczelnie etc,etc.Zostanie nam tylko obłudny i upasiony dobrobytem kościół i złodziejska pisowska"elita",któr będzie posuwała nas w dudę.Musimy pognać te ku...y z naszego kraju,tę ruską agenturę,zdrajców i złodziei.***** ***

7 sierpnia, 22:34, Kłoda:

Dzięki rządowi PiS Polska rozkwita. Bezrobocie historycznie niskie. Budżet na służbę zdrowia gdy PO oddawało władze wynosił 77 mld, dzisiaj jest to 165 mld. Pensja minimalna w 2015 - 1750. W 2023 - 4000. Nastąpił duży wzrost środków na naukę. Lasy polskie sądzą więcej drzew niż wycinają. Zalesienie polski wzrasta. Proszę przestać kłamać i manipulowac. Pamiętamy rządy PO i program socjalny pt: "szczaw i mirabelki"

7 sierpnia, 22:54, Andy:

Trzeba też dodać, że za PO zadłużenie publiczne wynosiło marne 800 mld z hakiem, a teraz przekroczyło dwa razy tyle i szybko rośnie. Inflacja wynosiła zero, teraz możemy się pochwalić dwucyfrową. 😁

7 sierpnia, 23:10, Niebo:

Zadłużenie państwa liczy się względem PKB Anię bezwzględnie. Za rządów PO było o wyższe pomimo wielu akcji zasypywania dziury z środków poza budżetowych takich jak OFE gdzie jednorazowo zabrali Polakom 150 mld. Co do obecnego długo publicznego kłamstwem jest że przekroczylo 1.6bln. Mówienie że inflacja za rządów PO wynosiła 0 jest kolejnym kłamstwem. Proszę sobie zobaczyć jak było naprawdę: https://300gospodarka.pl/news/inflacja-w-polsce-na-przestrzeni-lat-wykresy-gus Trzeba też wziąć pod uwagę że obecna inflacja ma charakter globalny a nie lokalny. W krajach sąsiednich inflacja jest nawet wyższa niż w Polsce. Co więcej szybki wzrost gospodarczy polski jeszcze wzmacnia inflacje. Ale PiS radzi sobie z nią bardzo dobrze a spadek inflacji jest szybszy niż przewidywania ekspertów. Natomiast faktem jest że gdyby PiS nie zdywersyfikowal dostaw surowców energetycznych do Polski to mielibyśmy inflacje minimum na poziomie 50%. Takie są fakty

7 sierpnia, 23:32, Andy:

Facet nie piernicz. O rzeczywistym zadłużeniu napisałem w poprzedni poście. Dane z artykułu dotyczą I kwartału. Teraz dodaj sobie do owych niespełna 200 mln zł deficytu budżetowego z tego okresu 92 mld zł deficytu ze skorygowanego w lipcu budżetu, a do niespełna 20 mld zł zadłużenia poza budżetem co najmniej 70 mld zł zadłużenia wygenerowanego przez Błaszczaka i podziel przez 3 100 mld zł przewidywanego PKB.

Z tą zerową inflacją inflacja za rządów PKB rzeczywiście przesadziłem. PO zostawiło po sobie inflację ujemną i dopiero rząd PiS wprowadził ja na uzasadniony ekonomicznie poziom dwucyfrowy dzięki czemu uzyskał w tym gigantyczny wzrost gospodarczy na poziomie 0,3 %. 😁 No i co ważne inflacja jest w pełni kontrolowana. W budżecie na ten rok była szacowana na 9,8% w ujęciu średniorocznym, a w licowej nowelizacji podwyższono ja "zaledwie" do 12 % 😁

7 sierpnia, 23:50, PrawdizwyAndy:

"No i co ważne inflacja jest w pełni kontrolowana. W budżecie na ten rok była szacowana na 9,8% w ujęciu średniorocznym, a w licowej nowelizacji podwyższono ja "zaledwie" do 12 %" a teraz to się już Pan skompromitował. Pan nie ma pojęcia o czym Pan mówi. Obecnie panującą inflacja w dużej mierze jest spowodowana wysokimi cenami energii. Polska musi ściągać surowce energetyczne. Pomimo tego że rząd PiS zrobił co mógł żeby zdywersyfikować dostawy a dzięki Orlenowi mamy jednej z najniższych cen paliw w Europie to ceny surowców są kilkukrotnie wyzsze niż kilka lat temu. Proszę powiedzieć w jaki sposób chciałby Pan kontrolować inflację w 2023 roku :) Idę po popcorn i czekam na Pana odpowiedź :)

Link do komunikatu rządowego

https://www.gov.pl/web/finanse/nowelizacja-ustawy-budzetowej-na-2023-rok-oraz-ustawa-okolobudzetowa-przyjeta-przez-sejm

A
Andy
7 sierpnia, 23:24, PrawdziwyAndy:

Andy nasz miły trollu powiedz nam lepiej co U Donalda słychać? Macie tam w PO już program czy nadal jest tajny? Znaleźliście już pieniądze czy nadal będziecie prowadzić program socjalny pod nazwą "szczaw i mirabelki" a minister finansów będzie prowadził politykę pod tytułem pieniędzy nie ma i nie będzie.

Jak mawiał klasyk - konia kują a żaba nogę podnosi. 😁

P
PrawdizwyAndy
7 sierpnia, 21:42, Tylko to możemy...:

Jeżeli w tym roku nie pognamy w pi..du tych pisowskiech sku...nów,to koniec Polski jest realny jak nigdy dotąd.Już nawet nie chodzi o demokrację i wolność,ale o wszystko wokół nas,lasy,gospodarkę,rolnictwo,służbę zdrowia,naukę i uczelnie etc,etc.Zostanie nam tylko obłudny i upasiony dobrobytem kościół i złodziejska pisowska"elita",któr będzie posuwała nas w dudę.Musimy pognać te ku...y z naszego kraju,tę ruską agenturę,zdrajców i złodziei.***** ***

7 sierpnia, 22:34, Kłoda:

Dzięki rządowi PiS Polska rozkwita. Bezrobocie historycznie niskie. Budżet na służbę zdrowia gdy PO oddawało władze wynosił 77 mld, dzisiaj jest to 165 mld. Pensja minimalna w 2015 - 1750. W 2023 - 4000. Nastąpił duży wzrost środków na naukę. Lasy polskie sądzą więcej drzew niż wycinają. Zalesienie polski wzrasta. Proszę przestać kłamać i manipulowac. Pamiętamy rządy PO i program socjalny pt: "szczaw i mirabelki"

7 sierpnia, 22:54, Andy:

Trzeba też dodać, że za PO zadłużenie publiczne wynosiło marne 800 mld z hakiem, a teraz przekroczyło dwa razy tyle i szybko rośnie. Inflacja wynosiła zero, teraz możemy się pochwalić dwucyfrową. 😁

7 sierpnia, 23:10, Niebo:

Zadłużenie państwa liczy się względem PKB Anię bezwzględnie. Za rządów PO było o wyższe pomimo wielu akcji zasypywania dziury z środków poza budżetowych takich jak OFE gdzie jednorazowo zabrali Polakom 150 mld. Co do obecnego długo publicznego kłamstwem jest że przekroczylo 1.6bln. Mówienie że inflacja za rządów PO wynosiła 0 jest kolejnym kłamstwem. Proszę sobie zobaczyć jak było naprawdę: https://300gospodarka.pl/news/inflacja-w-polsce-na-przestrzeni-lat-wykresy-gus Trzeba też wziąć pod uwagę że obecna inflacja ma charakter globalny a nie lokalny. W krajach sąsiednich inflacja jest nawet wyższa niż w Polsce. Co więcej szybki wzrost gospodarczy polski jeszcze wzmacnia inflacje. Ale PiS radzi sobie z nią bardzo dobrze a spadek inflacji jest szybszy niż przewidywania ekspertów. Natomiast faktem jest że gdyby PiS nie zdywersyfikowal dostaw surowców energetycznych do Polski to mielibyśmy inflacje minimum na poziomie 50%. Takie są fakty

7 sierpnia, 23:32, Andy:

Facet nie piernicz. O rzeczywistym zadłużeniu napisałem w poprzedni poście. Dane z artykułu dotyczą I kwartału. Teraz dodaj sobie do owych niespełna 200 mln zł deficytu budżetowego z tego okresu 92 mld zł deficytu ze skorygowanego w lipcu budżetu, a do niespełna 20 mld zł zadłużenia poza budżetem co najmniej 70 mld zł zadłużenia wygenerowanego przez Błaszczaka i podziel przez 3 100 mld zł przewidywanego PKB.

Z tą zerową inflacją inflacja za rządów PKB rzeczywiście przesadziłem. PO zostawiło po sobie inflację ujemną i dopiero rząd PiS wprowadził ja na uzasadniony ekonomicznie poziom dwucyfrowy dzięki czemu uzyskał w tym gigantyczny wzrost gospodarczy na poziomie 0,3 %. 😁 No i co ważne inflacja jest w pełni kontrolowana. W budżecie na ten rok była szacowana na 9,8% w ujęciu średniorocznym, a w licowej nowelizacji podwyższono ja "zaledwie" do 12 % 😁

"No i co ważne inflacja jest w pełni kontrolowana. W budżecie na ten rok była szacowana na 9,8% w ujęciu średniorocznym, a w licowej nowelizacji podwyższono ja "zaledwie" do 12 %" a teraz to się już Pan skompromitował. Pan nie ma pojęcia o czym Pan mówi. Obecnie panującą inflacja w dużej mierze jest spowodowana wysokimi cenami energii. Polska musi ściągać surowce energetyczne. Pomimo tego że rząd PiS zrobił co mógł żeby zdywersyfikować dostawy a dzięki Orlenowi mamy jednej z najniższych cen paliw w Europie to ceny surowców są kilkukrotnie wyzsze niż kilka lat temu. Proszę powiedzieć w jaki sposób chciałby Pan kontrolować inflację w 2023 roku :) Idę po popcorn i czekam na Pana odpowiedź :)

A
Andy
7 sierpnia, 20:58, Polak:

Nasze dzieci i wnuki całe zycie będą spłacać wasze długi.

7 sierpnia, 21:17, dama pik:

Za nasze dzieci..

to już roboty będą pracować!!!..

niestety!!!..🤷 😁😁

także ten..tego..

PO kiego..

martwisz się na zapas.. jakimiś długami!!!..😛😛

7 sierpnia, 21:33, Polak:

Pracować będą roboty. Ale spłacać będą nasze dzieci i wnuki. Deficyt na 2023 rok zwiększony o 24 mld. Pożyczka w Korei płd na czołgi 100mld zł. Ukryte koszty kolejne 100mld. To tylko 8 lat ich rządzenia ale spłacać będą wszyscy którzy będą żyć co najmniej do 2100 roku.

7 sierpnia, 22:39, Kloda:

Rząd Tuska tylko w 1 rok narobił tyle długo że musiał zabrać 150 mld Polaków i zasypać nimi dziurę budżetową bo przekroczył by konstytucyjną regułe 60%. Za rządów PiS pomimo historycznych wydatków na siły zbrojne czy służbę zdrowia zadłużenie jest grubo poniżej 50%

7 sierpnia, 23:12, Andy:

He, he. Wg danych dla pisowskiego elektoratu, który łyka każdą lipę podaną przez Partię.

https://www.rp.pl/budzet-i-podatki/art38629751-pis-pokazuje-inny-dlug-publiczny-polakom-inny-brukseli-kolosalna-roznica

7 sierpnia, 23:19, Andy:

To proszę przeczytać ze zrozumieniem: https://www.google.com/amp/s/www.bankier.pl/amp/wiadomosc/PiS-pokazuje-inny-dlug-publiczny-Polakom-inny-Brukseli-Resort-finansow-zabiera-glos-8564492 jak się czyta sam tytuł a nie artykuł to tak potem jest. Nawet sumaryczny dług jest mniejszy niż za rządów PO i jest o wiele niższy niż 60%. Proszę sobie policzyć ile wynosiłby dług gdyby PO nie ukradło 150 mld Polaków z OFE :) Przekroczyłby 60% a Po było u zmuszone do oddania władzy z uwagi na przekroczenie reguły fiskalnej . Takie są fakty

Część opisałem wcześniej, Odniosę się do owych !50 mld zł z OFE. Po pierwsze proszę nie kłamać, że zostały skradzione, gdyż zostały po prostu przeksięgowane dzięki czemu wg metodologii unijnej nie wliczają się do długu publicznego. A po drugie tak postawiony argument bije tak samo w PiS gdyż zgodnie z nim obecny dług publiczny należałoby powiększyć jeszcze o co najmniej 240 mld zł (150 mld zł plus inflacja) a wtedy mielibyśmy zadłużenie na poziomie 66% PKB

Wróć na i.pl Portal i.pl