Przekop Mierzei Wiślanej. Co z utrudnieniami na drogach podczas sezonu letniego? Urząd Morski: większość transportu materiałów drogą morską

Tomasz Chudzyński
Tomasz Chudzyński
Przekop Mierzei Wiślanej. Co z utrudnieniami na drogach podczas sezonu letniego?
Przekop Mierzei Wiślanej. Co z utrudnieniami na drogach podczas sezonu letniego? Mat. prasowe - Besix/NDI
Przez Mierzeję Wiślaną, wąski pas lądu, prowadzi tylko jedna droga, wojewódzka trasa nr 501, dość wąska i kręta. Mieszkańcy i samorządowcy obawiają się, że w sezonie turystycznym będą ogromne korki, spowodowane dojazdami na teren budowy. Jednak Urząd Morski w Gdyni, który jest inwestorem kanału żeglugowego, przekonuje, że zastrzegł przy wyborze wykonawcy, że transport materiałów budowlanych ma się odbywać w znacznej mierze drogą wodną.

Budowa Przekopu Mierzei Wiślanej utrudni życie mieszkańcom i turystom?

Wizja potężnych, drogowych zatorów w czasie budowy przekopu spędza sen z powiek mieszkańcom Krynicy Morskiej i innych miejscowości na Mierzei Wiślanej, a potencjalne uszkodzenia nawierzchni spowodowane przez ciężki sprzęt martwią samorządowców. Te obawy były od początku jednym z argumentów przeciw budowie kanału żeglugowego na Mierzei Wiślanej.

- Istnieje ryzyko, że pewne utrudnienia się pojawią, nie powinny jednak znacząco zakłócać ruchu pojazdów - tłumaczy Jacek Szymański, inżynier kontraktu z firmy Besix/NDI, realizującej pierwszy etap budowy kanału. - Zrobimy wszystko, by były one jak najmniejsze.

Przekop Mierzei Wiślanej - za i przeciw budowie

Do samej mierzei można dotrzeć tylko dwoma trasami lądowymi - trasą wojewódzką nr 502 (Nowy Dwór Gd. - Stegna) oraz powiatową drogą Stróża - Mikoszewo, przy czym tylko przy tej drugiej znajduje się most o odpowiedniej dla ciężkiego sprzętu nośności. W odpowiedzi na obawy samorządów, Urząd Morski w Gdyni (jest inwestorem kanału żeglugowego) zastrzegł przy wyborze wykonawcy, że transport materiałów budowlanych ma się odbywać w znacznej mierze drogą wodną.

- Jednym z pierwszych etapów realizacji I etapu kanału będzie budowa portu osłonowego od strony Zatoki Gdańskiej wraz z nabrzeżem przeładunkowym, za pośrednictwem którego na budowę będą docierały materiały ciężkie (transportowane za pomocą statków o odpowiednim zanurzeniu oraz barek), które najmocniej obciążałyby lokalne drogi - mówi Jacek Szymański.

Warto dodać, że kluczowy dla lokalnej gospodarki na Mierzei Wiślanej jest sezon letni. W tym turystycznym regionie Pomorza, w czasie wakacji, tworzą się olbrzymie, drogowe zatory.

- Okres od 1 maja do 30 września będzie kluczowy. Jesteśmy zobowiązani do niewprowadzania ruchu wahadłowego na trasie 501 i nie generowania na niej zatłoczenia - dodaje Jacek Szymański.

Czytaj więcej na ten temat >>>

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Szczyt NATO. Ogromne wsparcie dla Ukrainy

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na i.pl Portal i.pl