Sephora znalazła sposób na podirytowanych klientów. To kolorowe koszyki!

Kinga Mierzwiak
Kinga Mierzwiak
Pixabay
Różnokolorowe koszyki w drogerii Sephora w Renomie we Wrocławiu - co to oznacza? Wcale nie zmianę wystroju. Od lat ekspedienci mają problem, żeby wyczuć swoich klientów. Jedni szukają porady, inni wręcz przeciwnie - denerwują się, kiedy zaczepia ich ekspedientka, mówiąc: "w czym mogę pomóc?". W końcu udało się rozwiązać ten dylemat. Jak? Sprawdźcie.

Bardzo często zdarza się, że idąc do sklepu (np. drogerii czy sklepu odzieżowego) jesteśmy zagadywani przez obsługę. Standardowe "w czym mogę pomóc" może być irytujące zwłaszcza wtedy, gdy chcemy się tylko rozejrzeć, a wcale nie mamy zamiaru danego dnia nic kupować. Niestety, ekspedientom nie zawsze udaje się wyczuć, z jakim nastawieniem wchodzimy do sklepu. Ten odwieczny dylemat rozwiązała jedna z sieci.

Kolorowe koszyki w Sephorze - o co chodzi?

Pomysł przedstawicieli drogerii Sephora jest taki, by o nastawieniu klienta mówił kolor koszyka. Dlatego w Sephorze we wrocławskiej Renomie pojawiły się koszyki czerwone i czarne.Ci, którzy sięgną po czerwony, dają znać obsłudze, że potrzebują porady konsultanta. Natomiast ci, którzy zdecydują się wziąć czarny koszyk, mówią bezgłośnie: "nie zaczepiaj mnie, przyszedłem/przyszłam tylko się rozejrzeć".

Ideę wprowadzono pilotażowo na razie tylko w trzech drogeriach Sephora w Polsce: w Warszawie (galeria Sadyba), we Wrocławiu (właśnie galeria Renoma) i w Lublinie (galeria Plaza). Jeżeli pomysł się sprawdzi, to niewykluczone, że czarne i czerwone koszyki pojawią się we wszystkich sklepach tej sieci.

W których sklepach są kolorowe koszyki?

Na mapie zaznaczyliśmy galerie, w których znajdują się drogerie Sephora umożliwiające wybór koszyka w zależności od nastawienia klienta.

Trwa głosowanie...

Czy denerwuje Cię, kiedy w sklepie zaczepia Cię sprzedawca, proponując pomoc?

A Wy jak oceniacie ten pomysł? Lubicie, gdy zagaduje Was sprzedawca? Czy może wręcz przeciwnie? Napiszcie w komentarzach.

Zobacz też:
Wyprawka szkolna - co kupić, za ile i jakie są najmodniejsze trendy tego roku

od 7 lat
Wideo

Burze nad całą Polską

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Sephora znalazła sposób na podirytowanych klientów. To kolorowe koszyki! - Gazeta Wrocławska

Komentarze 56

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Karoll
2019-08-14T18:01:13 02:00, Gość:

w Douglasie, w Galerii Grunwaldzkiej zatrudniają meneli. Pracuje tam wytatuowana brunetka, wysoka, z zapudrowanymi siniakami na twarzy (po pobiciu przez konkubenta- wg opinii jej koleżanki z pracy). Nic nie wie i nie rozumie jeśli się ją o coś zapyta, bełkocze w kółko coś płaczliwym głosem i kiedyś wyznała, że nie ma żadnego wykształcenia kierunkowego, na kosmetykach się nie zna, ale musi sprzedać tyle i tyle w miesiącu. Mam pecha, bo zawsze do mnie podchodzi, a ja nie lubię być obsługiwana przez margines społeczny. Nie rozumiem dlaczego takie osoby są zatrudniane.

Obyś moczu nie trzymała do końca swego.podłego życia! Szkalowanie jest karalne , a szkalujesz naprawdę dobrą osobę, która ma wiedzę , doświadczenie i kulturę osobistą. Szkoda, że w twarz jej tych bredni nie powtórzysz... ale coż tacy są właśnie podli frajerzy

G
Gość
moja mama, jak babka była mega natarczywa i kolejny raz podeszła i zapytała, czy jednak może w czymś pomóc, powiedziała, żeby potrzymała jej torebkę. momentalnie się od niej odczepiła. też byłam sprzedawcą i też nam tłukli do głowy, że mamy łazić za ludźmi i im męczyć buły. NIGDY tego nie robiłam
K
Kasia
2019-08-14T14:35:34 02:00, Gość:

Idiotyczny pomysł... Skoro nie przychodzę kupić, tylko się rozejrzeć, to na *uj mam brać koszyk i z nim łazić, aby tylko się obijał?

To nie mogli zrobić logicznie? Jak ktoś chce kupić i potrzebuje porady, to bierze koszyk, a jak nie chce, to nie bierze? Bezmózgi...

a jak ktoś wie bardzo dokładnie co chce kupić i nie potrzebuje pomocy to jaki ma brać koszyk?

G
Gość
To teraz jeszcze czas na upierdliwe madki z bachorami w sklepach. I będzie super:)
C
Coyote
2019-08-15T12:03:45 02:00, Hugo Boss:

Kiedyś już nie wytrzymałem w tym Douglasie i na pytanie "w czym mogę pomóc " odpowiedziałem " możesz mi possać mała ....hehe a ona na to " w tym nie mogę pomóc ale perfumy polecam... " plujesz w ryj a oni że deszcz pada... Omijam Douglasa i kupuje w Sephora gdzie nikt mi d u p y nie zawraca

2019-08-16T09:24:12 02:00, Alek:

Mi kiedyś po takiej odpowiedzi ekspedientka possała po pracy, także raz na sto faktycznie mogą pomóc.

2019-08-16T17:59:35 02:00, Ochraniacz:

Ja pracowałem kiedyś w Sephora w Magnoli jako Ochroniarz miałem darmowe próbki perfum a wieczorem po zamknięciu pukałem i dawałem ssać jądra kierowniczke sklepu

A czy dali ci oryginalne plakietki dla bramkarzy?

G
Gość
2019-08-14T16:28:22 02:00, Antek:

Najgorsze rzepy są w Douglasie . " W czym mogę pomóc " w niczym .. " ale może jednak " NIE !!! " czy aby na pewno " NIE !!!!!!!!! K U R W A NIE znaczy NIE !!!

2019-08-14T20:08:45 02:00, Gość:

Widzę po komentarzach (nie jednym zresztą) że nie tylko ja mam takie odczucie odnośnie tej sieci. Dlatego wolę pójść do hebe albo do innych

2019-08-14T22:23:05 02:00, Pozdrawiam:

Dokładnie - idz do hebe a nie zawracaj dupę w perfumerii jak cie nie stać.

2019-08-15T04:15:14 02:00, Hugo Boss:

Stać mnie na perfumy z najwyższej półki Ale wiem czego używam i dlatego nie potrzebuje namolnej baby na karku i idę do Sepohory. Te baby w Douglasie latają za mną tak że nieraz miałem ochotę rozpiąć rozporek i powiedzieć że może mi taksię pomóc ustami jak chce bo do tego jej pysk z napompowanymi ustami się tylko nadaje...

To zamawiaj przez internet, po co włazisz do sklepu jak sie tak fatalnie tam czujesz. Ta twoja najwyższa polka to pewnie ten luksusowy Boss. Potem pewnie wielki znawca Lacoste i Paco Rabanne.

Z
ZZ
2019-08-14T22:14:23 02:00, Annabelle:

Czytam te komentarze, to aż w oczy od jadu bolą. Wchodząc do poszczególnych sieci kosmetycznych warto zapoznać się z procedurami obsługi. Douglas jest siecią perfumerii z obsługą, więc takie standardy spełniają kobiety tam pracujące. Chcą?nie chcą?muszą :) koszyki w Sephorze to dobre rozwiązanie dla tej sieci, bo one nie kładą nacisku obsługę. Nikt wam nie każe chodzić na zakupy do tychże sieci. Osobiście nie rozumiem ludzi, którzy wchodzą do Douglasa, czy Sephory tylko po to, by wyżebrać próbkę podkładu, czy perfum. Jest to dla mnie uwłaczające, bo skoro mnie nie stać na zakupy w tych miejscach, to nie wchodzę. Dziewczyny zatrudnione w sklepach są przeszkalane z każdej dziedziny i marki, więc obraźliwe komentarze ludzie mogą sobie w buty wsadzić. Idźcie do Hebe, czy Rossmana i tam oglądajcie sobie półeczki z chemią gospodarczą, czy podpaskami

2019-08-14T22:24:22 02:00, Dziewczyni:

Brawo brawo!! Idealnie napisane. Nie chcecie profesjonalnej obsługi to możecie pojeździć sobie schodami ruchomymi! Tam się nikt nie czepia

Profesjonalnej? Mylisz pojęcia. Bycie nachalnym z nikogo nie robi profesjonalisty.

P
Pinko
Douglas jest najlepszy
G
Gosia
2019-08-15T12:03:45 02:00, Hugo Boss:

Kiedyś już nie wytrzymałem w tym Douglasie i na pytanie "w czym mogę pomóc " odpowiedziałem " możesz mi possać mała ....hehe a ona na to " w tym nie mogę pomóc ale perfumy polecam... " plujesz w ryj a oni że deszcz pada... Omijam Douglasa i kupuje w Sephora gdzie nikt mi d u p y nie zawraca

2019-08-15T20:23:09 02:00, Annabelle:

Idiotów, takich jak Ty, nie brakuje ? Do niższego poziomu niż Twój nie można sięgnąć. Pani ekspedientka miała pewnie z Ciebie niezły ubaw przy wszystkich koleżankach z pracy (ja bym miała)

Prostaku, lepiej zamawiaj przez Internet.

G
Gość
2019-08-15T12:03:45 02:00, Hugo Boss:

Kiedyś już nie wytrzymałem w tym Douglasie i na pytanie "w czym mogę pomóc " odpowiedziałem " możesz mi possać mała ....hehe a ona na to " w tym nie mogę pomóc ale perfumy polecam... " plujesz w ryj a oni że deszcz pada... Omijam Douglasa i kupuje w Sephora gdzie nikt mi d u p y nie zawraca

Ty Hugo srosz. Z ciebie bardzo kulturalny człowiek. Do matki też tak mówisz.?

G
Gość
A tak na marginesie to profesjonalna obsługa to nie jest wciskanie ludziom tego, za co akurat mają więcej kasy ze sprzedaży. Gdyby to rzeczywiście byli specjaliści to super, ale to są po prostu dziewczyny, którym ktoś każe do każdego klienta powiedzieć "W czymś mogę pomóc?" mimo, że czasami widzą, że typ nie potrzebuje ich pomocy. Często jest tak, że jeśli tego nie powiedzą to mają później jakieś problemy.

To nie ma nic wspólnego z profesjonalną obsługą, bo profesjonalizm to właśnie WYCZUCIE KLIENTA i zaoferowanie mu pomocy, jeśli tego potrzebuje. Przestańmy w komunistyczny sposób podchodzić do relacji klient-sprzedawca, bo żaden właściciel sklepu nie stwierdziłby, że "jak wam nie pasuje moja obsługa to do widzenia". To się raczej dostosowuje do wymagań klientów, żeby zarobić, a nie żeby prowadzić drogerię, bo ma się taką wizję prowadzenia drogerii i już ;p
G
Gość
Haha, w końcu wszyscy będą brać te cholerne koszyki, których większość nawet nie zauważa ;p
A
Annabelle
2019-08-15T12:03:45 02:00, Hugo Boss:

Kiedyś już nie wytrzymałem w tym Douglasie i na pytanie "w czym mogę pomóc " odpowiedziałem " możesz mi possać mała ....hehe a ona na to " w tym nie mogę pomóc ale perfumy polecam... " plujesz w ryj a oni że deszcz pada... Omijam Douglasa i kupuje w Sephora gdzie nikt mi d u p y nie zawraca

Idiotów, takich jak Ty, nie brakuje ? Do niższego poziomu niż Twój nie można sięgnąć. Pani ekspedientka miała pewnie z Ciebie niezły ubaw przy wszystkich koleżankach z pracy (ja bym miała)

G
Gość
2019-08-14T22:51:15 02:00, Maestro:

Każdy ma obecnie możliwość wyboru gdzie idzie na zakupy.. Prosta zasada i reguła jeśli ktoś ma potrzebę pójść na zakupy i je zrobić to nie przeszkadza mu, a wręcz pomaga pomoc obsługi.

Taka nagonka na obsługę Douglas... Jak komuś nie pasuje może iść gdzie indziej, a lepiej nauczyć się co to jest standart obsługi (każdy sklep taki ma) wchodząc do danego sklepu, świadomie każdy akceptuje warunki i zasady.

Najbardziej śmieszy mnie ta krytyka jaka obsługa jest do dupy, a dalej ludzie marudzą i tam wchodzą.

Polecam tym "idealnym" i oburzony klientom wpierw nauczyć się kultury, bo wielu brakuje bycie miłym, odpowiedzieć na pytanie, przywitać... Lepiej mając zły dzień wyżyć się na obsłudze, która jest w pracy i spełnia swoje zadania.

A i na dodatek najwięcej narzekają i irytują się osoby, które lubią uprzykrzac życie innym, zamiast się umyć preferują deszcz perfumami i nie chcą nic zakupić wolą wyłudzić próbki ?

Idzcie do cudownej obsługi hebe i Rossmann tam próbek nie ma i zapewne jest idealnie i luksusowo.

2019-08-15T09:30:18 02:00, Gość:

A co to jest ten "standart" bo ja nie znam takiego słowa w języku polskim? :D

Może czas najwyższy nauczyć się w końcu języka ojczystego... Ehh

S
Sis
Kiedyś chciałem coś żonie kupić w Sephorze i podeszły 3 ekspedientki na raz. Wymalowane były tak, że się przestraszyłem, a jak się odezwały i uśmiechnęły to myślałem że to klauny. Uciekłem.
Wróć na i.pl Portal i.pl