Jak wynika z raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej sieć komórkowa Play straciła w 2021 roku ponad 133 tys. numerów - najwięcej z wszystkich komórkowych telekomów - informuje serwis tvp.info. Według portalu wpływ na taki bilans Playa mógł mieć kryzys wizerunkowy marki wywołany obraźliwym wpisem Barbary Kurdej-Szatan, która jest jedną z reklamowych twarzy operatora.
Jak co roku Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował raport z danymi o przepływie numerów pomiędzy telekomami. Najnowsze dane obejmują IV kwartał 2021 roku oraz zbiorczo cały 2021 rok.
W IV kwartale 2021 roku w sieciach mobilnych przeniesiono ponad 370 tys. numerów, a w stacjonarnych - ponad 117 tys. W całym 2021 roku abonenci komórkowi przenieśli 1 mln 420 tys. numerów, a stacjonarni - ponad 386 tys.
Ostatni kwartał ubiegłego roku oznaczał ujemny bilans liczby abonentów dla trzech operatorów komórkowych. Orange stracił w tym okresie 500 numerów, sieć Plus - ponad 28 tys., a operator Playa - ponad 17 tys. W tym samym okresie T-Mobile zyskał niemal 15 tys. klientów.
W całym roku 2021 Orange zyskał niemal 30 tys. numerów, a T-Mobile - niemal 18 tys. Z sieci Plusa odpłynęło ponad 52 tys. numerów. Największą stratę klientów zanotował operator sieci Play, z którego przeniesiono ponad 133 tys. numerów.
Według serwisu tvp.info wpływ na odpływ numerów z sieci Play mógł mógł mieć kryzys wizerunkowy, który wybuchł po listopadowym wpisie na Instagramie Barbary Kurdej-Szatan. Aktorka, będąc jedną z reklamowych twarzy marki Play, opublikowała na swoim profilu obraźliwy i wulgarny wpis, w którym nazwała funkcjonariuszy Straży Granicznej "maszynami bez serca i mózgu” oraz "mordercami”. Wpis został usunięty, a celebrytka przepraszała za swoje słowa.
Marka Play nie zerwała jednak współpracy z Kurdej-Szatan. Ograniczono się tylko do oświadczenia, w którym odcięto się od opinii wygłaszanych przez aktorkę. Współpracę z aktorką zerwała Telewizja Polska.
