Nowy fastfood w Polsce
Sieć fastfoodów Wendy's rozpoczęła swoją europejską ekspansję od Wielkiej Brytanii, gdzie pojawiła się w 2021 r. Zachęcona sukcesem, postanowiła rozszerzyć swoją działalność o kolejne kraje. Dlatego w 2025 r. otworzy kolejne lokale w Irlandii i Rumunii. Pojawiały się też informacje, że firma szuka franczyzobiorców w Polsce i Czechach.
Co prawda Wendy's gościło już w Krakowie i Warszawie w 2017 r. Sieć badała wówczas rynek przy pomocy dwóch lokali tymczasowych. Przyciągnęły one wielu klientów. To właśnie wtedy przygotowano 450 burgerów, które zostały sprzedane w ciągu dwóch godzin.W wywiadzie dla Business Insider, dyrektor zarządzający Wendy's Europe – Michael Clarke – wyjaśnił, że pierwszy lokal nad Wisłą pojawi się dopiero po znalezieniu odpowiednich franczyzobiorców. Dodał też, że od podpisania umowy, do otwarcia, mija od 12 do 18 miesięcy.
- Wierzymy jednak, że istnieje ogromny potencjał, aby z czasem otworzyć setki restauracji w całej Polsce. – dodaje w rozmowie Clarke. Zdradził też, że poszukują chętnych franczyzobiorców, którzy wpisują się w wartości firmy, a od swoich partnerów oczekują doświadczenia w branży gastronomicznej. Dodał również, że Wendy's zależy przede wszystkim na szybkim wzroście.
Lokalne specjały
Wendy's słynie z kwadratowych hamburgerów ze świeżej wołowiny, pikantnych kanapek z kurczakiem i zimnych deserów Frosty. Warto dodać, że na każdym rynku firma wprowadza do menu lokalne pozycje. Przykładowo, w Wielkiej Brytanii są to specjalne kanapki z bekonem. Jako ciekawostkę dodamy, że bekon, którego używają, sprowadzany jest z Polski.
Według zapowiedzi Michaela Clarke ceny mają być porównywalne względem konkurencji. Z kolei co do lokalizacji wyjaśnił, że lokale będą znajdowały się głównie w galeriach handlowych oraz jako samodzielne restauracje. Przyznał też, że widzi ogromny potencjał w drive through.
- W Wielkiej Brytanii zaczęliśmy od centrów miast i lokalizacji przy głównych ulicach. W Polsce zamierzamy początkowo mieć zarówno samodzielne restauracje, jak i punkty w centrach handlowych, natomiast największy potencjał widzimy w modelu drive through–zdradził w wywiadzie udzielonym Business Insider.
