Studenci zbudowali elektryczny motocykl. Nazywa się LEM Falcon

JW
Lem Falcon elektryczny motocykl studentów z Wrocławia
Lem Falcon elektryczny motocykl studentów z Wrocławia Janusz WóJtowicz / Polska Press Grupa
LEM Falcon, czyli elektryczny motocykl crossowy przystosowanym zarówno do jazdy po asfalcie, jak i po utwardzonych ścieżkach z dużymi nierównościami terenu. Zaprojektowali i zbudowali go od podstaw, pracując nad nim od kilku miesięcy studenci Koła Naukowego Pojazdów i Robotów Mobilnych przy Politechnice Wrocławskiej.

Motocykl jest napędzany silnikiem o mocy 8 kW. Bateria pozwala na przejechanie około 70 km po drogach lub godzinną jazdę w terenie. Prędkość maksymalna to 130 km/h. Maszyna jest bardzo lekka waży niecałe 100 kg. To zasługa specjalnycch kompozytów użytych do budowy i ramy ze stopu aluminium. Moment obrotowy maszyny to 130 Nm. Niezapomniane doznania z jazdy ma zapewniać sposób rozwijania momentu obrotowego, który będzie dostępny w zasadzie od początku.
Rolę deski rozdzielczej spełnia elektroniczny wyświetlacz, dzięki któremu możemy kontrolować nie tylko prędkość i zasięg, ale także temperaturę baterii i sterownika, wraz z napięciem i natężeniem pobieranego z baterii.

Pojazdy został przygotowany na międzynarodowe zawody Smart Moto Challenge rozgrywane w Barcelonie. To rywalizacja studentów z całego świata, w której muszą wykazać się nie tylko umiejętnościami inżynierskimi, ale także sprawdzić się w konkurencjach na torze i zaprezentować biznesowy plan masowej produkcji swojego motocykla.

W Hiszpanii LEM Falcon zmierzy się 11 innymi elektrycznymi motocyklami crossowymi zaprojektowanymi przez studentów z Rosji, Ukrainy, Hiszpanii i Polski. Konkurs zacznie się w czwartek 6 lipca i potrwa do soboty 9 lipca. Część konkurencji zostanie rozegrana na offroadowych trasach Circut de Catalunya.

Studenci Politechniki Wrocławskiej mają na koncie wiele sukcesów w tych zawodach – mogą pochwalić się m.in. zwycięstwem w 2014 r. i trzykrotnym zdobyciem trzeciego miejsca (w 2013, 2015 i 2016 r.). W tym roku także zapowiadają walkę o podium.

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

z
zuis
bardzo ladny motor , brawo dla politechniki , oby wygrali !!!
w
wujek dobra rada
Skoro zagraniczne konstrukcje kosztuja około 60tys, więc sprytny polski producent mógłby pewnie z kosztami zejść do 15tys i jeszcze wziąść udział w rządowych konkursach na elektromobilność i innowacyjne produkty
p
pigi
Flakon raczej hahaha
Wróć na i.pl Portal i.pl