Motocykl jest napędzany silnikiem o mocy 8 kW. Bateria pozwala na przejechanie około 70 km po drogach lub godzinną jazdę w terenie. Prędkość maksymalna to 130 km/h. Maszyna jest bardzo lekka waży niecałe 100 kg. To zasługa specjalnycch kompozytów użytych do budowy i ramy ze stopu aluminium. Moment obrotowy maszyny to 130 Nm. Niezapomniane doznania z jazdy ma zapewniać sposób rozwijania momentu obrotowego, który będzie dostępny w zasadzie od początku.
Rolę deski rozdzielczej spełnia elektroniczny wyświetlacz, dzięki któremu możemy kontrolować nie tylko prędkość i zasięg, ale także temperaturę baterii i sterownika, wraz z napięciem i natężeniem pobieranego z baterii.
Pojazdy został przygotowany na międzynarodowe zawody Smart Moto Challenge rozgrywane w Barcelonie. To rywalizacja studentów z całego świata, w której muszą wykazać się nie tylko umiejętnościami inżynierskimi, ale także sprawdzić się w konkurencjach na torze i zaprezentować biznesowy plan masowej produkcji swojego motocykla.
W Hiszpanii LEM Falcon zmierzy się 11 innymi elektrycznymi motocyklami crossowymi zaprojektowanymi przez studentów z Rosji, Ukrainy, Hiszpanii i Polski. Konkurs zacznie się w czwartek 6 lipca i potrwa do soboty 9 lipca. Część konkurencji zostanie rozegrana na offroadowych trasach Circut de Catalunya.
Studenci Politechniki Wrocławskiej mają na koncie wiele sukcesów w tych zawodach – mogą pochwalić się m.in. zwycięstwem w 2014 r. i trzykrotnym zdobyciem trzeciego miejsca (w 2013, 2015 i 2016 r.). W tym roku także zapowiadają walkę o podium.