UWAGA! Nowy sposób na okradanie klientów banku! Banki ostrzegają...

oprac. (ww)
Dzwoni do ciebie pracownik banku? Uważaj, to może być oszust.

Złodzieje ostatnio mają nowy sposób na okradanie klientów banku. Banki ostrzegają przed telefonami, które mogą być dla nas, a w szczególności dla naszych pieniędzy niebezpieczne. Oszuści telefonicznie próbują wyłudzić od ludzi dane.

Sposób jest bardzo prosty, dzwonią podając się za pracownika banku lub kancelarii prawnej. Następnie oszust prosi o podanie loginu i hasła oraz kodu SMS. Jak uzyska te informacje spokojnie może teraz zmienić w autoryzacji numer telefonu. Przy każdej następnej transakcji, SMS autoryzacyjny będzie już przychodził na numer telefonu przestępcy.

Może zadzwonić do nas osoba, która podaje się za pracownika banku PKO BP. Uważaj wówczas, co mówisz i jakie podajesz jej dane.
skarżą się, że odbierają obecnie telefony od osób podających się za pracowników banku, które wypytują je o zbyt szczegółowe dane.
- Zadzwoniła pani, bardzo przyjemna i powiedziała, że dzwoni z PKO BP - opowiada emeryt, pan Ryszard. - Chciała wiedzieć, jaki jest dokładny mój adres i pesel. Tłumaczyła, że bank aktualizuje dane w związku z emisją nowych akcji.
Podobnych telefonów otrzymaliśmy więcej.

Sprawa jest na tyle poważna, iż bank ING Śląski wydał ostrzeżenie dla swoich klientów.

Oszuści próbują wyłudzić dane podając się za pracownika banku lub kancelarii prawnej. Nie podawaj swoich danych do logowania – oszuści mogliby je wykorzystać, aby włamać się na Twoje konto!

Pamiętaj o podstawowych zasadach bezpieczeństwa:

Nigdy nie wymagamy podawania loginu i pełnego hasła do bankowości. Dotyczy to również kodu SMS - chyba, że to Ty dzwonisz do banku i jest to kod uwierzytelniający
Nie prosimy Cię o zmianę, ani nie wysyłamy Ci nowych danych logowania.
Nie wysyłamy maili z prośbą o zalogowanie lub podanie danych prywatnych np. numeru telefonu do autoryzacji transakcji.
Jak działają oszuści

Oszust dzwoni, podając się za pracownika banku lub kancelarii prawnej. W trakcie rozmowy prosi o podanie loginu i hasła do bankowości internetowej. Następnie prosi o podanie kodu SMS. Na podstawie tych danych oszust może zmienić w bankowości numer telefonu do autoryzacji transakcji. Od tej chwili kody SMS będą wysyłane na telefon przestępcy. Oszust może przelać pieniądze na konta w innych bankach.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: UWAGA! Nowy sposób na okradanie klientów banku! Banki ostrzegają... - Express Ilustrowany

Komentarze 24

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
MarekW
Banki tylko ostrzegają ale praktycznie mało robią w celu ograniczenia oszustw. I tak karty debetowe/kredytowe maja nadal pasek magnetyczny znakomicie ułatwiający skimming w czasie pobierania gotówki, bo w przeciwieństwie do terminali w sklepach, które zostały wymienione na akceptujące chip, bankomaty nadal bazują wyłącznie na paku magnetycznym. Uszkodzenie paska magnetycznego lub celowe jego skasowanie magnesem powoduje niemożność pobrania gotówki z bankomatu przy jednoczesnych bezproblemowych zakupach w sklepach/hiper etc.
W bankowości Internetowej jest możliwość zmiany nr telefonu na który przychodzi SMS potwierdzający przelew/zlecenie stałe etc. (co wykorzystują oszuści). Ale zmiana limitu dziennych przelewów nie jest możliwa przez Internet ani nawet w oddziale osobiście tylko poprzez telefon na infolinie + spec. procedura.
To dziwne, że samoograniczenie sumy dziennych przelewów jest tak utrudnione a zmiana numeru telefonu dla SMS potwierdzających operacje tak prosta. Winno być odwrotnie. Numer telefonu dla SMS potwierdzających transakcje winien być zmieniany TYLKO w oddziale po potwierdzeniu tożsamości a zmiana limitu dziennych przelewów winna być dostępna przez Internet. Zmiana nr. tel. jest konieczna np. przy utracie telefonu i tym samym musimy odwiedzić oddział bo SMS potwierdzający zmianę przyjdzie na ten utracony telefon więc opcja zmiany przez Internet jest bezużyteczna i może być wykorzystana przez oszustów i rzadko przez właściciela konta w przypadku zakupu nowego telefonu z nowym numerem przy posiadaniu jeszcze poprzedniego. Natomiast przy przeniesieniu nr do innego operatora/taryfy etc. nie ma problemu bo zachowujemy stary numer.
I tym samym w/w procedury są niezrozumiałe, komu zależy aby utrudnić maksymalnie ograniczenie sumy dziennych przelewów a ułatwić zmianę numeru telefonu dla SMS potwierdzających operacje.
Czyżby opinie Internautów, że bankom nie zależy specjalnie na bezpieczeństwie bo nieważne kto weźmie kredyt/zrobi debet ważne, że musi to spłacić z odsetkami niejednokrotnie ofiara fraudu.
I w tym kontekście śmiesznie brzmi reklama: Liczą się ludzie, winno być: Liczą się ludzie …z zarządu.
d
dymać leszczy!
 po pieniądze do okienka w banku!leszcze są po to, aby ich dymać!! Bardzo dobrze zrobili, że ich wydymali . BANKOWOŚCI INTERNETOWEJ IM SIĘ ZACHCIAŁO!
 

 

B
BF
Rodzaj zdjec, jak np. do art. "Jedna kamienica to zbyt duzo", robionych "na okraglo" falszuje rzeczywistosc i jest nieefektowny, irytujacy.
C
Co?
Taki chojrak jesteś?
x
xymox
Dzwoni do mnie osoba podająca się za pracownika banku z informacją o ciekawym produkcie ?
ZAWSZE odpowiadam : "Szanowna Pani , nie rozmawiam przez telefon na temat bankowości - dziękuję za uwagę".
I mam spokój.
Jeśli Twój bank ma ciekawą ofertę - ma w systemie Twój adres domowy i email kontaktowy. Czyli ścieżki dostępu do Klienta są. Mają ciekawy produkt - można napisać a każdy z nas zapyta w oddziale o dalsze szczegóły. Wszystko w pakiecie tematów.
w
wina
POpaprańcu
d
dymać leszczy!
leszcze są po to, aby ich dymać!! Bardzo dobrze zrobili, że ich wydymali . BANKOWOŚCI INTERNETOWEJ IM SIĘ
ZACHCIAŁO!
j
joanna
Nękanie telefonami przez pracowników banków staje się już nie do zniesienia....Jem kolację,a tu dzwoni pani z banku w Rzeszowie;szykuję dziecko do szkoły dzwoni pani z banku w Białymstoku;prowadzę samochód dzwoni pan z banku w Pcimiu Dolnym,etc...etc....Wszyscy mają dla mnie /i tylko dla mnie/ rewelacyjne propozycje lokat i kredytów!
G
G
Takie oszustwa to napewno wina Tuska i Hanny Gronkiewicz waltz
p
pala
Kto redaguje te teksty i wydaje zgodę na ich "puszczenie"? Student na stażu, rocznik '98? Przecież tego się czytać nie da!! Wygląda to jak bezsensowny zlepek kilku akapitów.
......
Zamów wizytę u pani prezydent Zdanowskiej i się zapytaj co Ona na to?
.
Pierdolisz
?
Kaczyński?
e
edzio
...ale skoro masz tak miłe wspomnienia to się cieszę .
.
Jak zwykle
Wróć na i.pl Portal i.pl