Używany Jeep Compass (2017-obecnie). Wady, zalety, typowe usterki, sytuacja rynkowa

Kamil Rogala
Jeep Compass to zaskakująco solidne i przyjazne w codziennym użytkowaniu auto. Nie zapewnia nowoczesnego wyposażenia i gadżetów, ale może prezentować się bardzo świeżo i interesująco. Jeśli ktoś szuka kompaktowego crossovera do miasta, ale od czasu do czasu potrzebuje trakcji w trudnym terenie, Jeep Compass będzie dobrym wyborem.
Jeep Compass to zaskakująco solidne i przyjazne w codziennym użytkowaniu auto. Nie zapewnia nowoczesnego wyposażenia i gadżetów, ale może prezentować się bardzo świeżo i interesująco. Jeśli ktoś szuka kompaktowego crossovera do miasta, ale od czasu do czasu potrzebuje trakcji w trudnym terenie, Jeep Compass będzie dobrym wyborem. Jeep
Jeep Compass to jeden z wielu crossoverów segmentu C na rynku, ale jako jeden z nielicznych potrafi dostosować się do wielu wymagań. Co prawda po liftingu zespoły napędowe nie są nastawione na jazdę w terenie, ale przed zmianami było wiele ciekawych konfiguracji dla wymagających użytkowników. Czy warto zainteresować się tym autem na rynku wtórnym?

Używany Jeep Compass. Nadwozie/wnętrze

Jeep Compass to zaskakująco solidne i przyjazne w codziennym użytkowaniu auto. Nie zapewnia nowoczesnego wyposażenia i gadżetów, ale może prezentować
Jeep Compass to zaskakująco solidne i przyjazne w codziennym użytkowaniu auto. Nie zapewnia nowoczesnego wyposażenia i gadżetów, ale może prezentować się bardzo świeżo i interesująco. Jeśli ktoś szuka kompaktowego crossovera do miasta, ale od czasu do czasu potrzebuje trakcji w trudnym terenie, Jeep Compass będzie dobrym wyborem. Jeep

Obecnie oferowana generacja Jeepa Compassa wyróżnia się współczesnym designem, który jednak nie pozwala zapomnieć o dziedzictwie marki. Charakterystyczny dla Jeepa siedmioszczelinowy grill jest uzupełniony o eleganckie, kompaktowe reflektory z wyraźnymi sygnaturami LED w topowych modelach. Z przodu dominuje też dynamicznie zaprojektowany zderzak z wytrzymałymi osłonami. Nadwozie otacza wiele elementów z tworzywa sztucznego, w tym matowe, czarne listwy ochronne, które nadają Compassowi wygląd gotowy do off-roadu i chronią go przed zarysowaniami. Jeep, z prześwitem wynoszącym 216 mm, obiecuje lepsze możliwości terenowe niż standardowy crossover. Z tyłu znajduje się kompaktowa klapa bagażnika i duże lampy z atrakcyjnymi liniami LED. Chromowana listwa biegnie wzdłuż linii okien i schodzi na dolną część tylnej szyby. Różne wersje wyposażenia, takie jak S czy Trailhawk, nadają Compassowi unikalny charakter. Wymiary Jeepa Compass drugiej generacji to 4394 mm długości, 1819 mm szerokości i 1605 mm wysokości, przy rozstawie osi wynoszącym 2636 mm. A co znajdziemy we wnętrzu?

Jeep Compass to zaskakująco solidne i przyjazne w codziennym użytkowaniu auto. Nie zapewnia nowoczesnego wyposażenia i gadżetów, ale może prezentować
Jeep Compass to zaskakująco solidne i przyjazne w codziennym użytkowaniu auto. Nie zapewnia nowoczesnego wyposażenia i gadżetów, ale może prezentować się bardzo świeżo i interesująco. Jeśli ktoś szuka kompaktowego crossovera do miasta, ale od czasu do czasu potrzebuje trakcji w trudnym terenie, Jeep Compass będzie dobrym wyborem. Jeep

Wnętrze Jeepa Compassa II przed modernizacją charakteryzowało się funkcjonalnym, choć nieco przestarzałym wyglądem, z dominacją twardego plastiku i niskim tunelem środkowym. Elementy z błyszczącego plastiku, które z czasem traciły na estetyce, były widoczne w całej kabinie. Centralna część deski rozdzielczej zawierała lewarek zmiany biegów oraz w modelach 4x4, duże pokrętło do sterowania napędem, łatwe w obsłudze nawet w rękawicach. Wszystkie przyciski były wyraźne i łatwo dostępne. Duży ekran multimedialny w proporcjach 4:3 był otoczony szeroką ramą z błyszczącego plastiku. Przed kierowcą znajdowały się tradycyjne zegary umieszczone w tubach oraz spory ekran komputera pokładowego. Całość prezentowała solidność i prostotę, ale stylistycznie pozostawiała wiele do życzenia.

Po liftingu w 2021 roku, wnętrze Compassa przeszło kompletną metamorfozę, stając się bardziej nowoczesne i eleganckie. Tunel środkowy został podwyższony, a pokrętło do zmiany trybów jazdy zastąpiono dużym przełącznikiem. Panel sterowania klimatyzacją również przeszedł zmiany, a duży ekran systemu info-rozrywki teraz wyłania się ponad linię deski rozdzielczej. Zastosowano nowe materiały, formy i faktury, jednak nadal obecny jest nadmiar błyszczącego plastiku. Ekran przed kierowcą, mimo swoich rozmiarów, jest mało czytelny z powodu drobnych czcionek i nieintuicyjnej obsługi. Fotele zasługują z kolei na pochwałę za komfort i estetykę, podobnie jak solidna kierownica z grubym wieńcem. Tylna kanapa jest przestronna i wygodna, a środkowy pasażer musi zmierzyć się z niewysokim, ale szerokim tunelem środkowym. Bagażnik jest wystarczający, choć boczne plastikowe elementy podatne są na zarysowania, a luźne przedmioty mogą hałasować. Pojemność bagażnika to 438 litrów, która po złożeniu siedzeń wzrasta do 1693 litrów. Wersja hybrydowa plug-in oferuje pojemność bagażnika 420 litrów, zwiększającą się do 1230 litrów po złożeniu siedzeń.

Używany Jeep Compass. Silniki/układ napędowy

Jeep Compass to zaskakująco solidne i przyjazne w codziennym użytkowaniu auto. Nie zapewnia nowoczesnego wyposażenia i gadżetów, ale może prezentować
Jeep Compass to zaskakująco solidne i przyjazne w codziennym użytkowaniu auto. Nie zapewnia nowoczesnego wyposażenia i gadżetów, ale może prezentować się bardzo świeżo i interesująco. Jeśli ktoś szuka kompaktowego crossovera do miasta, ale od czasu do czasu potrzebuje trakcji w trudnym terenie, Jeep Compass będzie dobrym wyborem. Jeep

Gama silnikowa Jeepa Compassa II przedstawia wyraźny podział na okres przed i po modernizacji, co spotkało się z mieszanymi reakcjami wśród entuzjastów marki. W początkowej fazie dostępny był silnik benzynowy 1.4 MultiAir o mocy 140 lub 170 KM, przy czym wariant mocniejszy dysponował momentem obrotowym 250 Nm, możliwością połączenia z napędem 4x4 i 9-stopniową skrzynią automatyczną. Chociaż nie był wyjątkowo ekonomiczny, zapewniał efektywną jazdę terenową i dobre osiągi dla tego typu pojazdu – przyspieszenie do 100 km/h w 9,5 sekundy i maksymalną prędkość 200 km/h. W roku 2020 wprowadzono silnik 1.3 GSE o mocy 130 lub 150 KM oraz jednostki wysokoprężne: 1.6 MJD o mocy 120 KM i 2.0 MJD o mocy 140 lub 170 KM. Silniejsza wersja Diesla, generująca 370 Nm momentu obrotowego, przekształcała Compassa w imponującą maszynę terenową, wyprzedzającą większość crossoverów pod względem właściwości jezdnych. Nie był szybki, ale oferował rozsądną ekonomię spalania na poziomie 6 l/100 km i świetnie radził sobie w trudnym terenie.

W roku 2020 Jeep Compass II wprowadził znaczące zmiany w gamie silnikowej, inaugurując erę hybryd plug-in. Wprowadzono wówczas wersję 1.3 GSE PHEV oznaczoną jako 4xe, dostępną w konfiguracjach o mocy 190 lub 240 KM. Te mocne jednostki hybrydowe zapewniają imponujące osiągi, z przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w czasie zaledwie 7,3 sekundy dla mocniejszej wersji, przy maksymalnej prędkości wynoszącej 200 km/h. Napęd przekazywany jest na koła przez 6-stopniową skrzynię automatyczną. Jednakże, niektórzy krytykują elektryczny napęd na cztery koła za brak tradycyjnego mechanizmu z blokadą. Dodatkowo, ciężka bateria o pojemności 11 kWh, zmniejszona pojemność bagażnika i zbiornika paliwa o pojemności 37 litrów narzucają pewne ograniczenia. Po wyczerpaniu baterii, hybryda charakteryzuje się wzmożonym spalaniem, co w połączeniu z małym zbiornikiem paliwa skutkuje ograniczonym zasięgiem na poziomie 350-400 km na jednym tankowaniu. Dla osób niezainteresowanych hybrydą PHEV, dostępne są alternatywne jednostki: silnik 1.3 GSE o mocy 130 lub 150 KM, silnik 1.5 MHEV o mocy 130 KM oraz silnik Diesla 1.6 MultiJet II również o mocy 130 KM. Należy jednak zauważyć, że żadna z tych wersji nie oferuje napędu 4x4, który jest dostępny wyłącznie w hybrydzie PHEV.

Używany Jeep Compass. Typowe usterki/sytuacja rynkowa

Jeep Compass to zaskakująco solidne i przyjazne w codziennym użytkowaniu auto. Nie zapewnia nowoczesnego wyposażenia i gadżetów, ale może prezentować
Jeep Compass to zaskakująco solidne i przyjazne w codziennym użytkowaniu auto. Nie zapewnia nowoczesnego wyposażenia i gadżetów, ale może prezentować się bardzo świeżo i interesująco. Jeśli ktoś szuka kompaktowego crossovera do miasta, ale od czasu do czasu potrzebuje trakcji w trudnym terenie, Jeep Compass będzie dobrym wyborem. Jeep

Jeep Compass w topowych konfiguracjach przed modernizacją był często wybierany ze względu na swoje zdolności terenowe. Z tego powodu, przy zakupie warto szczegółowo ocenić stan karoserii, felg, a także podwozia, aby wykluczyć poważne uszkodzenia. Nie zapomnij również o dokładnym przeglądzie instalacji elektrycznej oraz poszukiwaniu śladów wilgoci pod dywanikami. Silniki stosowane w Compassie są dobrze znane z innych pojazdów Fiata, jednak odnotowano liczne przypadki awarii. W przypadku modeli z silnikiem Diesla, zwróć uwagę na filtr cząstek stałych, który może być narażony na zablokowanie. Problemy z silnikami Diesla często wynikały z niedopilnowania DPF lub zanieczyszczenia oleju. Mimo że Jeep może wydawać się solidny, nie jest to model bezawaryjny, dlatego dokładna inspekcja wybranego egzemplarza jest kluczowa.

W dniu publikacji artykułu na popularnym serwisie z ogłoszeniami motoryzacyjnymi umieszczonych było około 220 ogłoszeń dotyczących Jeepa Compassa. Przykładowo model z 2019 roku z silnikiem benzynowym 1.4 o mocy 140 KM i przebiegiem 62 000 kilometrów to koszt około 83 000 złotych. Za około 90 000 złotych kupimy model 2019 roku z przebiegiem 90 000, ale w topowej wersji Trailhawk, silnikiem benzynowym o mocy 170 KM i napędem 4x4.

Używany Jeep Compass. Podsumowanie

Jeep Compass to zaskakująco solidne i przyjazne w codziennym użytkowaniu auto. Nie zapewnia nowoczesnego wyposażenia i gadżetów, ale może prezentować
Jeep Compass to zaskakująco solidne i przyjazne w codziennym użytkowaniu auto. Nie zapewnia nowoczesnego wyposażenia i gadżetów, ale może prezentować się bardzo świeżo i interesująco. Jeśli ktoś szuka kompaktowego crossovera do miasta, ale od czasu do czasu potrzebuje trakcji w trudnym terenie, Jeep Compass będzie dobrym wyborem. Jeep

Jeep Compass to zaskakująco solidne i przyjazne w codziennym użytkowaniu auto. Nie zapewnia nowoczesnego wyposażenia i gadżetów, ale może prezentować się bardzo świeżo i interesująco. Jeśli ktoś szuka kompaktowego crossovera do miasta, ale od czasu do czasu potrzebuje trakcji w trudnym terenie, Jeep Compass będzie dobrym wyborem.

Motoryzacja

Dalszy ciąg artykułu pod wideo ↓
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Używany Jeep Compass zalety:

  • przyjemna dla oka stylistyka, szczególnie w wyższych wersjach wyposażenia (np. S lub Trailhawk);
  • solidnie wykonane i ergonomiczne wnętrze przed liftingiem;
  • po liftingu z kolei znacząco poprawiła się stylistyka i materiały;
  • dostępne wersje zarówno z manualną, jak i automatyczną przekładnią;
  • przed liftingiem trafimy na wersje z napędem 4x4 i silnikami Diesla;
  • po liftingu z kolei znajdzie się coś dla miłośników hybryd, nawet kosztem właściwości terenowych.

Używany Jeep Compass wady:

  • wnętrze częściowo wykonane z twardych i dość tanich tworzyw;
  • nie jest to auto dla szukających gadżetów i nowoczesnych rozwiązań;
  • po liftingu poprawiła się stylistyka, ale ucierpiały właściwości terenowe;
  • wersje z hybrydą PHEV oferują bardzo niski zasięg (mały zbiornik paliwa).

Używany Jeep Compass. Opinie

Kamil z Lublina: “Jeep Compass II to świetny wybór dla osób szukających kompaktowego SUV-a z dobrymi właściwościami terenowymi. Używany model, który kupiłem, sprawdza się zarówno w mieście, jak i na nieutwardzonych drogach. Warto jednak zwrócić uwagę na stan techniczny, szczególnie jeśli auto było eksploatowane w terenie.”

Ewa z Gdańska: “Zakup używanego Jeepa Compassa II to była dla mnie dobra decyzja. Auto oferuje komfortową jazdę i przestronne wnętrze. Jednakże, zauważyłam, że plastiki w kabinie mogą szybko się zużywać, co wpływa na ogólny wygląd wnętrza. Polecam dokładne sprawdzenie wyposażenia elektrycznego przed zakupem.”

Tomasz z Krakowa: “Compass II to moje pierwsze auto z napędem 4x4 i jestem zadowolony z jego możliwości. Silnik Diesla, który posiadam, oferuje dobrą równowagę między mocą a zużyciem paliwa. Niestety, miałem kilka drobnych problemów z elektroniką, ale poza tym, samochód jest niezawodny i dobrze się prowadzi.”

Wybrane jednostki napędowe w Jeep Compass:

Silnik

Pojemność silnika/baterii

Moc

Moment obrotowy

Prędkość maks.

Przyspieszenie 0-100 km/h

Średnie zużycie paliwa

Emisja CO2

1.4 MultiAir

1368 ccm

140 KM

230 Nm

192 km/h

9,8 s

6,2 l/100km

132 g/km

1.3 MultiAir

1332 ccm

150 KM

270 Nm

199 km/h

9,2 s

5,5 l/100km

112 g/km

1.5 MHEV T4

1469 ccm

130 KM

240 Nm

193 km/h

10 s

6,0 l/100km

118 g/km

1.3 GSE PHEV T4

1332 ccm

240 KM

270 Nm

200 km/h

7,3 s

1,9 l/100km

66 g/km

2.0 MJD

1956 ccm

170 KM

370 Nm

190 km/h

9,5 s

6,0 l/100km

116 g/km

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Papież zaapelował do pojednania tam, gdzie toczą się wojny. Pozdrowił też uczniów

Papież zaapelował do pojednania tam, gdzie toczą się wojny. Pozdrowił też uczniów

W.Kosiniak-Kamysz: Zawsze młodzi ludzie głosują przeciwko obecnej władzy

ROZMOWA
W.Kosiniak-Kamysz: Zawsze młodzi ludzie głosują przeciwko obecnej władzy

Wróć na i.pl Portal i.pl