- Plan jest taki, by w tym roku miasto pozyskało decyzję środowiskową dla budowy premetra. - To jest dla nas niezwykle istotne, ponieważ to pozwoli wystąpić z wnioskiem o środki zewnętrzne na realizację pierwszego, najważniejszego etapu tunelowego. To jest około 8-10 km tunelu. I myślę, że to rozwiązanie będzie zrealizowane w najbliższych latach - dodaje wiceprezydent Andrzej Kulig.
Długość pierwszego etapu budowy premetra to ok. 10,5 km. Chodzi o trasę Dom Handlowy Wanda – rejon Stadionu Miejskiego im. H. Reymana (stadion Wisły). Na trasę składa się: odcinek naziemny o długości ok. 3,6 km, odcinek estakadowy - ok. 1,4 km i odcinek podziemny - ok. 5,5 km. Na trasie pierwszego etapu ma się znaleźć 5 przystanków naziemnych, 2 na estakadzie (Wiślicka, os. Oświecenia) i 7 podziemnych. Łącznie ma powstać 14 przystanków.
W oparciu o koncepcję z 2021 roku, szacunkowy koszt realizacji I etapu to ok. 2,5 mld zł, a wstępnie planuje się, że premetro zostałoby uruchomione w 2033 r.
Kraków. Trwa wielkie oczyszczanie terenu pod pętlę tramwajow...
Polska pierwsza w rankingu CNN
